به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، با ورود به ماه نهم سال، همچنان بازار خودرو در رکود به سر می برد. رکود همیشگی بازار خودرو که در پاییز شاهد آن هستیم، با رکود خاص امسال ترکیب شده است. درنتیجه قیمت خودرو در وضعیت ثبات به سر می برد. وضعیت رکود بازار خودرو تا جایی پیش رفته است که خودروهای محبوب و پرفروش همچون پراید و تیبا نیز به سختی فروخته می شوند.
درحال حاضر وضعیت بازار به گونه ای است که قیمت ها در کف قرار دارند و فروشندگان ناچارند برای فروش اتومبیل خود، با خریدار توافق کنند. به عبارت دیگر، شرایط فعلی بهترین زمان برای خرید خودرو است. البته اکثر مشتریان خودرو در زمان حال کسانی هستند که قصد تعویض اتومبیل خود را دارند. این گروه اکنون می توانند اتومبیل محبوب خود را در کف قیمت چند ماه اخیر خریداری کنند.
تأثیر فروش اقساطی خودروسازان بر بازار خودرو
یکی از رویدادهای جذاب این روزها، فروش اقساطی خودروهای مونتاژی توسط مدیران خودرو و سایپا است. هر دو شرکت برنامه های متنوع فروش اقساطی را برای مشتریان برقرار کرده اند که بدون محدودیت است و طی آن خودروها به صورت فوری تحویل داده می شوند. این اقدام خودروسازان خصوصی باعث شده است تا قیمت خودروهای مونتاژی در بازار کاهش یابد و البته تقاضای چندانی برای خرید آن ها وجود نداشته باشد. بنابراین فروش خودروهای چینی در بازار فعلی، دشوارتر از هر زمان دیگری شده است.
ایران خودرو و سایپا از ماه گذشته اقدام به عرضه محصولات جدید خود به بازار کرده اند. این محصولات با استانداردهای 85گانه به تولید می رسند که ازجمله آن ها می توان به نصب سیستم کنترل پایداری یا ESC اشاره کرد. بااین حال، واکنش بازار به اندازه ای که خودروسازان انتظار داشتند، هیجانی نبوده است. به طور مثال، تارا V1 پلاس که نسخه ارتقایافته تارا V1 معمولی به شمار می آید، اختلاف قیمتی چندانی با نسخه قبلی در بازار آزاد ندارد. قیمت تارا V1 پلاس 670 میلیون تومان است، درحالی که تارا دستی معمولی 650 میلیون تومان قیمت دارد.