یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید اگر دانشجوی رشته ی حقوق باشید، بسیار شنیده اید که زبان فرانسه برای دانشجویان این رشته بسیار مهم و حیاتی است. فرانسه از سالیان دور تا به الان یکی از سرآمدان در رشته ی حقوق است. اگر علاقمند به رشته ی حقوق هستید و یا هم اکنون در حال تحصیل در این رشته ی جذاب هستید، این مقاله حتما ارزش خواندن را دارد. 

رشته ی حقوق مانند بسیاری دیگر از رشته ها در کشور فرانسه کرسی های تحصیلی ارزشمندی دارد. کافی است در کنار رشته ی حقوق، با شرکت در کلاس زبان فرانسه کمی سطح آگاهی خود را ازین زبان بالا ببرید و دانش خود را به دنیای جدیدی از اطلاعات در این زمینه متصل کنید.

برترین دانشگاه های فرانسه در رشته حقوق

1. دانشگاه پانتئون سوربن

دانشگاه پانتئون سوربن یا پاریس 1 یکی از 13 دانشگاهی است که از دانشگاه بزرگ پاریس جدا شده است. دانشگاه پاریس یا همان دانشگاه تاریخی سوربن در سال 1970 میلادی به 13 بخش مجزا تقسیم شد. نام فعلی این دانشگاه به دو ساختمان نمادین آن اشاره دارد: سوربن و پانتئون.

رشته های حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت و انسان شناسی در بالاترین سطح در این دانشگاه تدریس می شود. دانشگاه پاریس 1 یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه است و هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان برای تحصیل راهی این دانشگاه می شوند.

این دانشگاه در شهر پاریس قرار دارد و رشته حقوق را به زبان انگلیسی و فرانسوی آموزش می دهد.

2. دانشگاه پانتئون آساس

دانشگاه پانتئون آساس یا دانشگاه پاریس 2 یک دانشگاه دولتی و یکی از شعبات سیزده گانه دانشگاه پاریس است. این دانشگاه در شهر پاریس قرار دارد. بیشترین دانشجویان این دانشگاه دانشجوی رشته حقوق هستند. اما علاوه بر رشته حقوق رشته هایی مانند: اقتصاد، علوم سیاسی و مدیریت نیز در این واحد دانشگاهی آموزش داده می شود. زبان تدریس برای دانشجویان، انگلیسی بوده پس طبیعی است که ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 از شرایط اخذ پذیرش دانشگاه پانتئون آسا س به شمار رود.

اگر تا اینجا هم به کشور فرانسه، و هم به این زبان زیبا و دانشگاه های جذاب در این کشور علاقمند شدید، برای یادگیری زبان فرانسه، علاوه بر شرکت در کلاس آنلاین زبان فرانسه، می توانید به صورت آفلاین، در خانه و هر جا که هستید با پکیج زبان فرانسه، در کمترین زمان ممکن به صورت کاملا اصولی این زبان را بیاموزید. کافی است به سایت زبان فرانسه گیشه (guichet.ir) مراجعه کنید و با کارشناسان این آموزشگاه مشورت کنید.

3. دانشگاه پاریس دوازدهم Paris 12 Val de Marne University

دانشگاه پاریس ۱۲ یا ول دو مرن یکی از شعب سیزده گانه دانشگاه پاریس محسوب می شود. این دانشگاه در منطقه کرتی، ول-دو-مرن پاریس مستقر است. در این دانشگاه عمدتاً رشته های علوم انسانی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، هنر و تکنولوژی تدریس می شود. دانشگاه حقوق پاریس دوازدهم از رشته های حقوقی مختلف ارائه می دهد از جمله؛ حقوق کیفری، حقوق تجارت بین الملل، حقوق بین المللی و حقوق انسانی

4. دانشگاه تولز 1 Université de Toulouse

دانشگاه تولوز یکی از اولین دانشگاه هایی است که در اروپا ظهور کرد. این دانشگاه در ابتدا محل تدریس الهیات بود اما بعدها رشته حقوق و پزشکی نیز به آن اضافه شد. دانشگاه امروزی تولوز در 27 مارس 2007 تأسیس شد. این دانشگاه دیگر یک دانشگاه واحد را نمایندگی نمی کند، زیرا اکنون مجموعه ای است که دانشگاه ها و موسسات تخصصی آموزش عالی را به صورت فدرال اداره می کند. رشته های اصلی دانشگاه تولوز عبارتند از:

_حقوق، اقتصاد، مدیریت

- هنر، ادبیات، علوم انسانی و زبان

- علم، فناوری و سلامت.

5. دانشگاه استراسبورگ

دانشگاه استراسبورگ فرانسه بزرگ ترین دانشگاه این کشور واقع در شهر استراسبورگ شهرستان آلزاس است.

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر فرانسه پس از دانشگاه پاریس بشمار می رود. دانشگاه استراسبورگ تمام رشته های تحصیلی را تحت پوشش قرار داده و در اغلب زمینه های علمی حرفی برای گفتن دارد. این دانشگاه امکان تحصیل به زبان فرانسوی و انگلیسی را برای دانشجویان بومی و بین المللی خود فراهم کرده است.

دانشگاه استراسبورگ جزو دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران بشمار می رود. از این رو دانشجویان ایرانی در کمال اطمینان می توانند نسبت به درخواست پذیرش در این دانشگاه معتبر جهانی اقدام نمایند. دانشگاه استراسبورگ دارای تعداد ۳۷ دپارتمان بوده که در پنج زمینه آکادمیک اصلی شامل هنر، ادبیات و زبان های خارجی؛ حقوق، اقتصاد، مدیریت و علوم سیاسی؛ علوم اجتماعی و انسانی؛ علوم و تکنولوژی و بهداشت و سلامت فعالیت می نمایند.

دانشگاه استراسبورگ فرانسه یکی دیگر از بسترهای مناسب تحصیل حقوق در فرانسه می باشد. ، برای پذیرش دانشجوی حقوق، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6، زبان فرانسه در سطح C1، مدرک دیپلم 12 ساله و ریزنمرات دبیرستان را جهت ورود کارشناسی حقوق این دانشگاه با رتبه جهانی 83، طلب می نماید.

6. دانشگاه SCIENCES PO

دانشگاه بسیار مشهور در بین علاقه مندان به رشته های حقوق و علوم سیاسی برای پذیرش دانشجو، شرایطی همچون دارا بودن مدرک تافل با نمره 100 و آیلتس 7 را قرار داده است. ریزنمرات و دارا بودن دیپلم 12 ساله برای تحصیل رشته حقوق در این دانشگاه از واجبات است. افرادی که توانایی پرداخت شهریه 24000 یورویی را دارند قادر به تحصیل در رشته حقوق این دانشگاه خواهند بود.

7. دانشگاه لیون3 جان مولین

دانشگاه لیون سال ۱۸۹۶ تأسیس شد و امروزه، دوازده زیرمجموعه دارد که از این میان می توان به مدرسۀ عالی نرمالۀ لیون، دانشگاه لیون ۱، دانشگاه لیون ۲ و دانشگاه لیون ۳ اشاره کرد. آخرین نام در فهرست دانشگاه های برتر برای تحصیل در لیون، دانشگاه لیون ۳ است. دانشگاه لیون ۳ پنج دانشکده دارد: دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ زبان، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ فلسفه و مدرسۀ مدیریت.

تحصیل حقوق در فرانسه از طرفداران بیشماری برخوردار می باشد. این رشته در کارشناسی دانشگاه لیون با عنوان LL.M نیز برسر زبانها افتاده است. علاقه مندان به دو گرایش حقوق بین الملل و حقوق تجارت قادر به انتخاب این دانشگاه برای تحصیل می باشند.

8. دانشگاه مون پلیه Université de Montpellier

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان ومعتبر ترین دانشگاه های اروپا و ششمین دانشگاه بزرگ فرانسه است. این دانشگاه، یک دانشگاه چند رشته ای با هشت دانشکده و تمرکز ویژه بر علوم و تحقیقات فناوری است.

تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1220 میلادی باز می گردد. این دانشگاه از سال ۱۲۸۹ میلادی تا سال ۱۹۷۰ میلادی با عنوان دانشگاه مونپولیه فعالیت می کرد. پس از آن به سه دانشگاه تقسیم شد. دانشگاه مون پلیه ۱ بیشتر در زمینه های حقوق، پزشکی، داروسازی و اقتصاد شناخته شده است. در این دانشگاه به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی و کمک هزینه اعطا می شود.

9. دانشگاه اکس مارسی (Aix-Marseille University)

دانشگاه اکس مارسی یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه است. این دانشگاه دولتی تحقیقاتی در منطقه پروانس قرار دارد. این دانشگاه در سال 2012 با ادغام دانشگاه پروونس، دانشگاه مدیترانه و دانشگاه پل سزان به شکل فعلی خود درآمد.

کنت پروانس برای اطمینان از دوام دانشگاه شهروندان پروانسی را مجبور کرد که فقط در این دانشگاه تحصیل کنند. اسقف اعظم پروانس اولین رئیس این دانشگاه بود که تا پایان عمر او ادامه داشت. پس از مرگ اسقف اعظم در سال 1420، یک رئیس جدید توسط استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه انتخاب شد.

در طی دو جنگ جهانی و دوران رکود پس از آن دانشگاه اکس مارسی به پیشرفت خود ادامه داد. در سال های پس از جنگ تعداد زیادی از زنان و دانشجویان خارجی به جمع دانشجویان این دانشگاه پیوستند. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان در رشته های علوم، پزشکی و حقوق تحصیل می کردند.

با وجود اینکه بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه اکس مارسی به زبان فرانسوی تدریس می شود اما رشته های؛ حقوق بین الملل، حقوق اروپایی (مقطع ارشد) و حقوق کسب و کار اروپایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

10. دانشگاه نانت Université de Nantes

دانشگاه نانت یکی از دانشگاه های فرانسه است که در شهر نانت قرار دارد. این دانشگاه میزبان بیش از 38000 دانشجو است که حدود 10 درصد آنها خارجی هستند.

نانت شهری در غرب فرانسه است که رود لوآر از آن می گذرد و ۵۰ کیلومتر تا اقیانوس اطلس فاصله دارد.

این شهر ششمین شهر بزرگ فرانسه است. تاریخ این دانشگاه به سال 1460 میلادی باز می گردد. اما در طی انقلاب فرانسه دانشگاه قدیمی نانت تعطیل شد. بعدها در اوایل سال 1960 بار دیگر این دانشگاه بازگشایی شد. و از سال 1970 آموزش عالی دانشگاه به شکل مدرن و امروزی خود فعالیتش را آغاز کرد.

دانشگاه نانت دارای بیش از 21 دانشکده و بیش از 295 رشته تخصصی است. دانشجویانی از بیش از 110 کشور جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.این دانشگاه امروزه در بین بهترین دانشگاه های فرانسه امتیاز چهارم و در سطح جهانی رتبه176 تا 200 را کسب کرده است. از بین انواع رشته های متعدد رشته حقوق و علوم سیاسی با شش گرایش در این دانشگاه تدریس می شود.

در پایان جهت یادگیری زبان فرانسه، خرید کتاب آموزش زبان فرانسه و آمادگی برای سفر تحصیلی به این کشور، می توانید از کارشناسان آموزشگاه گیشه کمک بگیرید. به آدرس guichet.ir مراجعه کرده و یا با شماره آموزشگاه 02128424132 تماس بگیرید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xPuWryp3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه