یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه هارد اکسترنال را ویروس کشی کنیم؟

یکی از مسائل و مشکلاتی که ما در موقع استفاده از هارد اکسترنال با آن روبه رو می شویم؛ مسأله ویروسی شدن هارد است. حال پرسش مهمی که مطرح می شود این است: چگونه هارد اکسترنال را ویروس کشی کنیم.

با ویروسی شدن هارد اکسترنال، ممکن است تمامی اطلاعات شما نابود شود. بنابراین می بایست در گام اول، تلاش کنیم تا ویروسی شدن اتفاق نیفتد ولی اگر به هر دلیل چنین اتفاقی افتاد، می بایست اقدام به ویروس کشی کنیم. در این مقاله در تلاش هستیم تا به یکی از مهم‎ترین پرسش های شما پاسخ دهیم: چگونه هارد اکسترنال را ویروس کشی کنیم.

در ابتدا بهتر است بدانیم که اصلا ویروس کامپیوتری چیست؟

در شرایط کلی، ویروس کامپیوتری یک بدافزار است که در صورتی که به سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ شما وارد شود، ممکن است بخش های زیادی را از کار بیندازد و یا دیتاهای مهم را حذف کند. انواع مختلفی از ویروس ها وجود دارند ولی چون بحث ما در این مقاله ویروس کشی هارد اکسترنال است، باید بدانیم که در مورد هارد اکسترنال، از جمله معروف ترین ویروس ها ویروس shortcut یا همان ویروس میانبرساز است. با ما همراه باشید تا بیشتر به شناسایی این نوع ویروس بپردازیم. شاید با شرایطی مواجه شوید که هارد شما کاملا آلوده به ویروس شده باشد. در این شرایط، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل و ویروس کشی هارد اکسترنال، استفاده از آنتی ویروس است. ولی در صورتی که ویروس هارد اکسترنال شما، از نوع ویروس Shortcut Virus باشد، شما باید به نحوه دیگری آن را از بین ببرید.

حال که دانستیم رایج‎ترین نوع ویروس هارد اکسترنال، Shortcut Virus یا ویروس میان بر است، می خواهیم بدانیم که اصلا این نوع ویروس چیست؟

ویروس میانبر، به نحوی کار می کند که فایل اصلی روی هارد اکسترنال شما را پاک می کند و فقط یک گزینه میانبر یا shortcut از آن ایجاد می کند که این پوشه میان بر، هیچ گونه کارایی ندارد. در اصل، فایل های موجود روی سیستم شما فقط به یک آیکون تبدیل می شود و اصلا قابلیت استفاده ندارند. در این شرایط، آلوده شدن هارد اکسترنال به ویروس Shortcut ممکن است به دو طریق رخ دهد. یک طریق این است که شما ویروس میان بر را از یک لینک و یا مرورگر دانلود کرده باشید و طریق دیگر آلوده شدن هارد اکسترنال به ویروس میان بر این است که شما یک فایل حاوی ویروس میان بر را باز کرده اید و به همین ترتیب این اجازه به ویروس داده شده است که وارد سیستم شده و در هارد اکسترنال گسترش پیدا کند.

در صورتی که هارد شما به ویروس میان بر آلوده شده است، می بایست بدانید که همه اطلاعات شما تبدیل به میان بر می شود و هر زمان که شما رویshortcut کلیک کنید، قطعا این اجازه را به ویروس داده اید که بیشتر در هارد اکسترنال پخش شود و اطلاعات زیادتری را حذف کند. بنابراین در صورتی که هارد اکستنرال شما به Shortcut virus یا ویروس میان بر آلوده شود، اصلا روی آیکون های میانبر کلیک نکنید تا فضای بیشتری از هارد، آلوده به ویروس نشود.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اساسا چگونه می توان از آلودگی هارد به ویروس میان بر جلوگیری کنیم.

همان طور که می دانیم پیشگیری از ورود ویروس به هارد اکسترنال، به مراتب بهتر از این است که پس از آلوده شدن هارد، اقدام به ویروس کشی کنیم. برای پیشگیری از آلوده شدن هارد به ویروس میان بر می بایست موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جلوگیری از ورود ویروس میانبر روی سیستم، بهتر است از آنتی ویروس های قوی استفاده کنید و به مرور زمان، سیستم و هارد را اسکن کنید تا ویروس ها شناسایی شده و سریعا حذف شوند.

سعی کنید تا جایی که ممکن است از نسخه های اصلی و اورجینال برنامه ها روی سیستم خود استفاده کنید و نسخه های کپی رایت شده را نصب نکنید.

توجه کنید که اگر به نرم افزاری نیاز دارید، اصلا از سایت های غیرمعروف، برای دانلود نرم افزار مورد نظر استفاده نکنید. اصلا روی لینک های موجود در سایت های ناشناس کلیک نکنید.

نکته بسیار مهم این است که حتما از فایل های موجود روی هارد اکسترنال خود، یک نسخه بک آپ یا پشتیبان تهیه کنید.

به هیچ عنوان هارد اکسترنال خود را به سیستم های مختلف وصل نکنید.

حال در صورت آلوده شدن هارد اکسترنال به ویروس، چگونه می توانیم هارد اکسترنال را ویروس کشی کنیم؟

برای حذف ویروس میان بر و یا هر نوع ویروس دیگر موجود روی هارد اکسترنال، ضروری است که از آنتی ویروس استفاده کنید. از جمله آنتی ویروس هایی که خیلی خوب عمل می کنند می توان به آنتی ویروس AVG، McAfree، اویرا و نورتون اشاره کرد.

یکی از راه های ویروس کشی هارد اکسترنال، استفاده از یک نرم افزار است. نرم افزار Ease US Clean Geniue همین کار را برای شما انجام می دهد. شما می توانید به راحتی این نرم افزار رایگان را دانلود و نصب کرده و مراحل آن را طی کنید.

برای استفاده از نرم افزار Ease US Clean Geniue، در ابتدا، برنامه را باز کرده و سپس از فهرست سمت چپ، گزینه بهینه سازی یاOptimization را انتخاب نمایید. در مرحله بعد شما گزینهFile showing را می توانید انتخاب کنید. روی نام هارد اکسترنال مورد نظر خود کلیک کرده و آن را اجرا کنید. ( با زدن گزینهExecute ).

با اتمام این فرایند، می توانید نتایج را مشاهده کنید و فرایند پاک سازی و اسکن سیستم، به پایان می رسد.

برای مشاهده مشخصات و قیمت هارد اکسترنال کلیک کنید

ویروس کشی هارد اکسترنال با استفاده از cmd

اگر تمایل دارید که با استفاده از خود ویندوز، اقدام به ویروس کشی هارد اکسترنال کنید، می بایست از طریق Command Window یا Cmd اقدام کنید. برای استفاده از روش Cmd ویندوز، مراحل زیر را طی کنید:

در قسمت سرچ پایین صفحه، عبارت cmd را وارد نموده و روی آن راست کلیک کنید و سپسRun as Administrative را اجرا نمایید.

در مرحله بعدی نام هارد اکسترنال خود را تایپ کنید وEnter بزنید.

سپس عبارت de’*.lnk را تایپ کرده و Enter را بزنید.

در مرحله بعد، عبارت زیر را وارد کرده وEnter را بزنید.

Attrib-s-r- نام هارد اکسترنال **/s/d/i

سپس کلمه exit را تایپ کرده و Enter را بزنید.

به همین سادگی، ویروس میان بر از هارد شما حذف می شود.

ویروس کشی هارد اکسترنال با استفاده از cmd

در صورتی که روش استفاده از Command Window موثر نبود، می توانید از طریقRegistry اقدام به ویروس کشی هارد اکسترنال کنید. البته این روش، به آسانی روش های قبلی نیست. برای استفاده از روش Registry باید مراحل زیر را طی کنید.

در منوی پایین صفحه، عبارت regedit را تایپ کرده و سپس راست کلیک کنید و گزینهRun as administrator را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی این مسیر را طی کنید.

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Window/CurrentVersion/Run

در این مرحله هر کدام از این موارد زیر را پیدا کردید، راست کلیک کرده و حذف کنید. این موارد عبارتند از: odwcamszas/ WXCKYs/ZGFYszaas.OUzzckky

حتما دقت داشته باشید که فایل دیگری غیر از فایل های گفته شده در بالا، حذف نشود. به این ترتیب فرایند ویروس کشی هارد اکسترنال شما به اتمام رسیده است.

ویروس کشی هارد اکسترنال

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b7EcZjlE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه