یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع نبشی و کاربردهای آن در صنایع مختلف

یکی از پرکاربردترین پروفیل ها در ساختمان سازی نبشی فولادی است که به صورت تنها یا مرکب در ساخت سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به شکل طراحی آن که دارای دو ضلع عمود بر هم است به منظور اتصال قطعات مختلف فلزی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی ها به عنوان پرکاربردترین مقطع فولادی در ساختمان سازی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای یک سری خصوصیات و ویژگی ها بوده و از کاربرد متفاوتی برخوردار هستند.

 

انواع نبشی از نظر ظاهر

نبشی ها بر اساس شکل و ظاهر طراحی خود در دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم بندی می شوند که ویژگی های و کاربردهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

●       نبشی بال مساوی

همانطور که از نام آن پیداست دارای دو بال هم اندازه است که به صورت عمود بر یکدیگر قرار دارند. از نظر شکل ظاهری سطح مقطع به شکل حرف V یا L انگلیسی است. به عنوان مثال در L100 ، سطح مقطع به شکل حرف L بوده و بال های مساوی طول ۱۰۰ میلیمتر دارند.

نبشی اسپیرال یکی از مدل هایی است که در دسته بال مساوی قرار می گیرد و معمولا از دو روش فابریک و پرسی برای تولید آن استفاده می شود. این نوع از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به دلیل طول عمر بالا کاربردهای زیادی دارد.

●       نبشی بال نامساوی

این نوع نبشی ها برخلاف نوع بال مساوی دارای بال هایی هستند که با یکدیگر از نظر طول برابر نیستند. معمولا طولی یکی از این بال ها بیشتر از بال دیگر بوده و از نظر شکل سطح مقطع کاملا شبیه به حرف L انگلیسی هستند.

انواع نبشی از نظر ظاهر

انواع نبشی از نظر روش تولید

یکی دیگر از عواملی که به منظور دسته بندی انواع نبشی مورد استفاده قرار می گیرد، روش تولید آن ها است. معمولا این مقطع فولادی از نظر روش تولید در دو دسته پرسی و فابریک دسته بندی می شود. هر کدام از این انواع، ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

●       نبشی پرسی

برای تولید این نوع از ورق فولادی استفاده می شود. در این روش دستگاه رول فرمینگ به منظور پرس کردن ورق های فولادی برش خورده مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از سرعت بالایی برخوردار بوده و می تواند در طول مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی نبشی تولید کند.

●       نبشی فابریک

در تولید این نوع بر خلاف نوع پرسی به جای ورق از شمش فولادی استفاده می شود. در این روش، شمش ها وارد کوره حرارتی شده و بعد از طی چند مرحله در نهایت به نبشی تبدیل می شوند.

نبشی کرنربید چیست؟

با توجه به قیمت نبشی در بازار و کاربرد گسترده آن در صنایع ساختمانی و سایر صنایع، نوع دیگری از این مقاطع فولادی وجود دارد که به صورت اختصاصی و برای کاربردهای خاص طراحی می شوند. کرنربید یکی از انواع نبشی است که به عنوان یکی از اجزای مهم در ساخت کناف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر موارد کاربرد این محصول می توان به استفاده در ستون، سقف کاذب و دیوارها اشاره کرد. این محصول از نظر جنس به انواع گالوانیزه، کاغذی و پلیمر و از نظر سازه به کرنربید C شکل، U شکل، تراز، سقفی، UD28، CD60 و L25 تقسیم بندی می شود.

کاربردهای نبشی در صنایع مختلف

نبشی یکی از مقاطع فولادی است که به دلیل ویژگی هایی مانند دوام و استحکام بالا، وزن سبک، انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب و به صرفه در صنایعی مانند خودروسازی و ساخت ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما اصلی ترین و مهم ترین کاربرد آن در ساختمان سازی و صنایع عمرانی است که شامل موارد زیر می شود:

  • ساخت خرپا
  • ساخت سازه های انتقال نیرو
  • اتصال پل ها به ستون ها
  • ساخت سقف کرمیت
  • استفاده در سازه های مرتبط با آسانسورها
  • جلوگیری از ریزش یا سقوط دیواره های سفالی

قیمت نبشی

جمع بندی

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی نبشی نام دارد که به دلیل استحکام، انعطاف پذیری بالا، وزن سبک، قیمت مقرون به صرفه و مناسب به صورت گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استعلام قیمت این محصول در انواع سایز اعم از قیمت نبشی 10، 8 ،12 و… به سایت پیوان مراجعه کنید تا انواع محصولات فولادی مورد نیاز را با بهترین قیمت از تولید کنندگان برتر ایران خریداری نمایید.

مرجع معتبر استعلام قیمت آهن: https://pivan.co/

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kYytLRaJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه