یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید قطعات الکترونیکی از خارج از کشور و وارد کردن آنها، یکی از نیازهای اساسی بازار داخلی است. به دلیل کمیاب بودن برخی آی سی های خاص و یا موجود نبودن آن ها، خرید قطعات الکترونیکی از کشورهای تولیدکننده مانند چین بسیار مهم است. خوشبختانه، طیف گسترده ای از قطعات الکترونیکی از انواع ماژول الکترونیکی، آی سی، انواع میکروکنترلر و ... را می توانید از بازارهای خارجی همچون دبی و چین خریداری کنید و از اصل بودن کالای خود اطمینان داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی خرید قطعات الکترونیکی بپردازیم.

میکروکنترلر

 

 

دلایل خرید قطعات الکترونیکی از کشورهای خارجی

بازار داخلی مملو از اجناس بی کیفیت و تقلبی است که باعث سردرگمی مشتریان می شوند. از یک طرف، قیمت پایین و اغواکننده برخی تامین کنندگان باعث ترغیب مشتریان و سپس ایجاد نارضایتی ها در بازار می شود. از طرف دیگر، عدم تضمین کارکرد قطعات الکترونیکی و فروش قطعات گران قیمت به جای قطعات اورجینال، حس بی اعتمادی را دامن می زند. به عنوان مثال وقتی تصمیم به خرید میکروکنترلر می گیرید، با نمونه های غیر اصل زیادی در بازار داخل مواجه می شوید که معمولا در ابتدا توسط خریدار قابل تشخیص نیست، با چنین شرایطی تنها در صورتی باید خرید کنید که فروشنده به شما ضمانت برگشت در صورت اصل نبودن بدهد.

متاسفانه مصرف کنندگان قطعات الکترونیک در کشور ما، به دلیل مواجهه با بسیاری از تحریم ها، در هنگام خرید قطعات الکترونیکی، با مشکلاتی روبرو می شوند. این مشکلات در واردات و صادرات ملزومات الکترونیک تا حد قابل توجهی خود را نشان می دهند. علاوه بر این به دلیل مشکلات نظام بانکی، بیشتر افراد امکان خرید به صورت شخصی از خارج کشور را ندارند. به همین دلیل سراغ یک فرد یا شرکت واسطه می روند که در زمینه خرید و تامین قطعات الکترونیک دارای تجربه کاری است. اکنون سوالی که ممکن است پیش بیاید، این است که چطور می توان یک شرکت مطمئن برای خرید قطعات الکترونیکی از خارج از کشور پیدا کرد؟

معیارهای انتخاب شرکت برای خرید قطعات الکترونیکی از خارج کشور

به منظور انتخاب بهترین شرکت تامین کننده برای خرید قطعات الکترونیکی از جمله خرید آی سی (IC)، خرید میکروکنترلر و... بهتر است پیش از خرید به برخی از ویژگی ها و خدمات آن شرکت توجه داشته باشید. در ادامه به توضیح این ویژگی ها و خدمات می پردازیم.

 

داشتن سابقه کافی در خرید قطعات الکترونیک

در وهله اول بهتر است شرکتی را برای خرید قطعات الکترونیک و ثبت سفارش انتخاب کنید که از سابقه کافی در خرید و واردات قطعات الکترونیکی از خارج از کشور برخوردار باشد. در این صورت اطمینان پیدا خواهید کرد که شرکت واسطه، به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته و از تمام نکات انجام این کار آگاهی دارد.

علاوه بر این، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شرکت مورد نظر توانایی واردات قطعات الکترونیک از کشورهایی مانند چین و دبی را داشته باشد. این نکته قابل انکار نیست که چین در تولید بسیاری از قطعات الکترونیکی در دنیا پیشتاز است.

شناخت قطعات الکترونیکی تقلبی و خود داری از خرید آنها

یکی از مشکلات کنونی در بازار قطعات در ایران، وجود قطعات الکترونیکی فیک یا غیراصل است. بسیاری از مغازه های فروش قطعات الکترونیک، قطعات تقلبی را به جای نمونه اصلی آن و با قیمت های بسیار بالا به مشتریان می فروشند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدت کوتاهی کار کردن با قطعات الکترونیک متوجه شده اید که به درستی کار نمی کنند. این در حالی است که طول عمر قطعات الکترونیک اورجینال دست کم 3 سال است. از این رو، بهتر است قبل از خرید قطعات الکترونیک حتما از اصل بودن و سطح کیفی آنها اطمینان پیدا کنید. به همین دلیل، شرکت واسطه باید توانایی کارشناسی و خرید قطعات الکترونیکی اصل را از کشور مبدا داشته باشد.

قطعات الکترونیکی

 

 

در واقع، تشخیص اصل بودن یک قطعه الکترونیک کار راحتی نیست. بنابراین بهترین راه، خرید و تامین قطعات توسط یک شرکت متخصص است. در این صورت می توانید مطمئن شوید که خرید شما از کدام کشور، از چه سازنده ای و بر اساس چه مدلی انجام می شود. معمولا قطعات الکترونیک با کیفیت و اورجینال نسبت به قطعات فیک یا حتی های کپی گران قیمت تر هستند. با این وجود، برای بیشتر پروژه های حساس پیشنهاد می شود از قطعات اورجینال استفاده کنید تا به برد یا سایر تجهیزات آسیبی وارد نشود.

مزایای خرید قطعات الکترونیکی از خارج چیست؟

یکی از مهم ترین مزیت های خرید قطعات الکترونیک از خارج از کشور این است که شما می توانید با اطمینان کامل و گرفتن ضمانت اصالت سفارش خرید دهید. بدین ترتیب مطمئن می شوید محصولی که به دستتان می رسد، اورجینال است.

این نکته را نیز در نظر بگیرید، در صورتی که شما محصول تان را از چین خریداری می کنید، لزوما به این مفهوم نیست که ساخت چین است، چین مرکز تبادلات قطعات الکترونیک بین کشورهای مختلف است،بنابر این، این امکان وجود دارد که محصولی که شما سفارش داده اید، ساخت کشور دیگری باشد.

در واقع با وجود تحریم ها، چین جزو معدود کشورهایی است که امکان ارتباط با ایران را دارد. بنابراین یک سری از قطعات الکترونیک هستند که تنها از چین ارسال می شوند، اما تولید کشور چین نیستند. از میان سایر مزایای خرید قطعات الکترونیکی از کشورهای خارجی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • با خرید قطعات الکترونیک از خارج از کشور، میتوانید باکیفیت ترین قطعاتی که در کارخانه های بزرگ دنیا تولید می شوند را استفاده کنید
  • خرید قطعات الکترونیک از کشورهای خارجی این امکان را فراهم میآورد که به تولیدکنندگان معتبر دنیا دسترسی پیدا کنید. شما با استفاده از خدمات یک شرکت واسطه که از اعتبار کافی برخوردار است، به مجموعه ی تولیدکننده های برتر دنیا دسترسی پیدا می کنید
  • خرید قطعات الکترونیک اصلی از خارج همچون خرید میکروکنترلر، آی سی، ماژول الکترونیکی و ... و استفاده از آنها در صنایع مختلف منجر به تولید محصولات باکیفیت و باارزش می شود

آی سی (IC)

 

 

 

جمع بندی

در کشورهای در حال توسعه مانند ایران تامین قطعات الکترونیک با کیفیت و به روز اهمیت زیادی دارد. بازار داخل پاسخگوی همه این نیاز نبوده و برای پاسخ به این نیاز واردات قطعات الکترونیک تنها گزینه است. برای خرید از خارج نیز چالشهای زیادی وجود دارد از تحریمهای کالایی و بانکی گرفته تا پیچیدگی یافتن سورس های معتبر و خرید قطعات اصلی با قیمت مناسب، بنابراین سپردن کار به شرکت های بازرگانی وارد کننده قطعات الکترونیک که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشند، بهترین راه است. در انتخاب شرکت وارد کننده باید سابقه و تضمین اصالت و شناخت بازار خارجی مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/icIWgUyT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه