دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، «مهدی عسگری»، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش مداوم قیمت خودرو گفت: «کمیسیون صنایع از ابتدای مجلس یازدهم پیگیر تحول و رقابتی کردن صنعت خودرو بوده است. این کمیسیون قانون ساماندهی صنعت خودرو را به منظور بهبود کیفیت و افزایش عرضه خودروهای داخلی و واردات خودروهای کارکرده و نو به تصویب رساند. بااین حال خودروسازان همچنان هر چند ماه یک بار با روش های مختلفی به دنبال کسب مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت هستند.»

وی در ادامه افزود: «با فشارهایی که دو خودروساز از طریق احتکار، عدم عرضه، کاهش تولید و به تازگی با شگرد افزایش آپشن و استاندارد اجباری وارد کردند، موفق به کسب مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت شدند. این درحالی است که اجرای استاندارد اجباری از تکالیف سال های قبل خودروسازان بوده است.»

افزودن آپشن های ارزان برای افزایش قیمت خودرو و اجحاف در حق مشتریان

عسگری در ادامه با اشاره به نزول جایگاه و تغییر کارکرد شورای رقابت به عنوان تنها مرجع رسیدگی به رویه های ضدرقابتی اظهار داشت: «اینکه شورای رقابت به خاطر تغییرات ظاهری و چند میلیون تومانی خودروها، مجوز افزایش قیمت ۴۰ درصدی برای یک خودروساز و ۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی برای خودروساز دیگر را صادر می کند، جای تأسف دارد. روند تولید شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته نشانگر افزایش تولید ۴۳۰ هزار دستگاه خودرو است. اما عرضه خودرو ۹ تا ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد.»

افزودن آپشن های ارزان برای افزایش قیمت خودرو و اجحاف در حق مشتریان

او با بیان اینکه به بهانه افزودن برخی آپشن های ارزان با هزینه های بیشتر در حق مشتریان اجحاف می شود، خطاب به وزیر صمت گفت: «چرا خودروسازان باید به بهانه افزودن پسوند و پیشوند نام خودرو و نصب آپشن از متقاضیان هزینه های زیادی را دریافت کنند؟ درحالی که خودروسازان حتی اطلاعات جدیدی از مدل ها را منتشر نکرده اند. گویا این شرکت ها می خواهند برای جبران هزینه های خود محصولات قدیمی را صرفاً با نام جدید وارد بازار کنند. با این روند باید منتظر افزایش قیمت سایر محصولات خودروسازان به بهانه تغییر نام، استاندارد یا ارتقا باشیم.»

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس در ادامه گفت: «درحالی که خودروسازان بزرگ دنیا با انواع بحران های تولید و عرضه و به تازگی مسئله بحران انرژی مواجه شده اند، خودروسازان داخلی محصولات خود را به صورت دوساله پیش فروش کرده اند. خودروسازان داخلی محصولات خود را بدون رضایت مشتریان به قیمت فردا می فروشند و ادعای ضرر و زیان هم می کنند.»

عسگری در پایان گفت: «راه حل خروج خودروسازان از زیان رفع تعارض منافع و تعیین تکلیف ساختار سهام داری و تعارض بین قطعه سازان و خودروسازان، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های مازاد و کیفی سازی محصولات است.»

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/alchmlkZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه