دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، طی روزهای اخیر شاهد گفت وگوهای مختلفی از کارشناسان حوزه اقتصاد و خودرو با رسانه های مکتوب و مجازی بودیم. فصل مشترک تمامی این گفت وگوها افزایش قیمت خودرو به صورت رسمی در واپسین ماه های سال است. خودروسازان موفق شدند تا با استفاده از ترفند افزایش آپشن ها، مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را در پاییز 1402 دریافت کنند. بنابراین راه برای افزایش قیمت بیشتر در زمستان 1402 نیز وجود دارد.

سیگنال افزایش قیمت خودرو در واپسین ماه های سال

برای مثال، ایران خودرو سال گذشته تیپ جدید تارا دنده ای موسوم به تارا V3 را معرفی کرد. بااین حال، تاکنون تارا V3 به بازار عرضه نشده است. ایران خودرو نسخه جدید این محصول را تارا V1 پلاس نامیده است. همان گونه که از نام این خودرو برمی آید، تارا V1 پلاس درحقیقت نسخه ارتقایافته تارا V1 معمولی است. بنابراین ایران خودرو می تواند با عرضه تارا V3 در ماه های آینده یا سال 1403، مجوز افزایش قیمت را از شورای رقابت دریافت کند.

سیگنال افزایش قیمت خودرو از جهات دیگر

سایپا نیز مشابه همین کار را با شاهین دنده ای انجام داده است. درحال حاضر سه تیپ از شاهین دنده ای توسط این شرکت به تولید رسیده اند. سایپا در جریان مرحله دوم سامانه یکپارچه، ظرفیت فروش خود را تا زمستان 1403 تکمیل کرد. بنابراین راه برای افزایش قیمت و عرضه خودروهای قبلی با قیمت بیشتر به بازار وجود دارد.

در کنار تاکتیک خودروسازان برای افزایش قیمت، ناامیدی مشتریان از واردات خودرو نیز به التهاب بازار دامن می زند. رؤیای واردات خودروهای اقتصادی بر باد رفته است و خودروهای وارداتی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به دست مشتریان می رسند. در کنار تمامی موارد گفته شده، ایجاد هیجان برای خرید خودرو در ماه های منتهی به سال جدید نیز محرک دیگری برای افزایش قیمت خودرو خواهد بود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jubHWKE4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه