دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای انتخاب مناسب ترین اینورتر برای پروژه صنعتی

در این مقاله همراه شما هستیم تا اصلی ترین رکن های انتخاب اینورتر را برای پروژه خود بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین انتخاب را به هنگام خرید اینورتر داشته باشیم، همچنین در این مقاله به صورت کاملا بی طرف چهار برند تولید کننده اینورتر را با هم بررسی می کنیم.

قدم اول، شناخت نیاز پروژه

در قدم ابتدایی بجای بررسی اینورتر های مختلف برای خرید، می بایست یک قدم به عقب رفت تا پروژه مورد نظر را بررسی کرد، سوال هایی که باید از خود بپرسیم به این شکل است:

  • این اینورتر در چه دستگاهی مورد استفاده است؟
  • کاربری این دستگاه به چه اندازه پیچیدگی دارد؟
  • حجم بازدهی و خروجی دستگاه به چه اندازه است؟
  • اهمیت دستگاهی که اقدام به نصب اینورتر در آن داریم، در آن تولیدی به چه اندازه است؟
  • کارفرما تا چه اندازه مایل به هزینه است؟
  • ددلاین پروژه تا چه زمانی است؟

قدم دوم، بررسی اینورتر ها از نظر مشخصات فنی

در این بخش باید بررسی کنیم که اینورتری که قصد خرید آنرا داریم می بایست چه مشخصات فنی داشته باشد، ایم قدم از این نظر قابل توجه است که پس از اینکه شما مشخصه های اینورتر خود را از نظر مشخصات فنی بررسی کنید، خیلی از گزینه های شما خود به خود حذف می شوند (چرا که آن مشخصه لازم برای پروژه را دارا نمی باشند، از این رو گزینه های شما برای انتخاب اینورتر مورد نظر هم محدود می شود و در نهایت تصمیم گیری برای شما هم آسان تر می شود، برخی از مشخصه هایی که باید به آنها توجه فراوانی داشته باشیم عبارتند از:

  • نوع تغذیه (تک فاز یا سه فاز بودن اینورتر)
  • پورت های ارتباطی
  • ورودی ها و خروجی 
  • نوع کاربری
  • در صورتی که اینورتر تک فاز باشد، نیم پل یا تمام پل بودن
  • موج تولیدی اینورتر (مانند موج مربعی، شبه سینوسی و سینوسی خالص)

قدم سوم، انتخاب اینورتر مورد نظر

در این قدم، می رسیم به بخش مهم خرید نهایی اینورتر، در این بخش عمدتا دو فاکتور مهم برند و قیمت قابل توجه هست که به آنها می پردازیم.

برند های بسیار متعددی در بازار ایران موجود هستند و شما انتخاب های بسیار زیادی در پیش روی خود دارید، این گستردگی گاهی اوقات باعث سردرگمی خیلی از مهندسین عزیز می شود و خب واقعا امری طبیعی است.

به دلیل بالا بودن قیمت خرید محصولات صنعتی، خیلی از کارفرمایان به برند های ارزان قیمت روی آورده اند که البته محصولات برخی از این برند ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، همانند برند سانیو و اینوت که هردو شرکت هایی چینی هستند اما در بازار ایران بسیار پرطرفدار هستند، مخصوصا برند اینوت از موجودی بسیار زیادی در بازار برخوردار است و نمایندگی اینوت خدمات بسیار خوبی به مشتریان خود ارائه می دهد.

اما در صورتی که کارفرمایان مایل به هزینه بیشتر باشند، می توانند به سراغ برند های مطرحی مانند زیمنس،LS، ABB، SEW، دانفوس و ... بروند، محصولات این برند ها نسبت به برخی از اینورتر های دیگر قیمت بالاتری دارند و البته این اختلاف قیمت بی دلیل نیست و محصولات این شرکت ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

برای مثال محصولات برند زیمنس که شهرت بسیار زیادی در فیلد اتوماسیون صنعتی پیدا کردند، از سری های زیمورت و میکرومستر گرفته که جزو سری های قدیمی این شرکت آلمانی بودن و در خیلی از دستگاه های قدیمی می توان رد آنها را دید تا سری جدیدتر سینامیکس زیمنس که هنوز هم در سطح دنیا برای حساس ترین دستگاه ها استفاده می شوند. اما با وجود همه این موارد، محصولات برند زیمنس از قیمت بسیار بالایی برخودار هستند و اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، با توجه به هزینه، قیمت دلار و همچنین محدودیت در واردات محصولات این برند، خیلی از هموطنان عزیز ما قادر به پرداخت هزینه های خرید تجهیزات زیمنس را ندارند.

در مثالی دیگر می توان به برند ABB اشاره نمود، محصولات این برند اروپایی همانند زیمنس از کیفیت بسیار بالایی برخودار هستند و در خیلی از دستگاه های پیچیده از اینورتر های این برند استفاده می شود.

یا در مثالی دیگر می توان به محصولات برند LS اشاره نمود که این شرکت کره ای نیز محصولات بسیار با کیفیتی تولید می کند، با بررسی دستگاه های تولیدی در صنعت می توان به این نتیجه رسید که همانند زیمنس، برند LS نیز از شهرت بسیار زیادی در ایران برخوردار بوده و است.

همچنین به دلیل وجود نمایندگی معتبر این برند در بازار ایران، می توانید علاوه بر خرید محصولات این برند با قیمت مناسب، می توانید در صورت به مشکل خورد تجهیز خود، آنرا برای نمایندگی ارسال کرده و تا سریعاً اقدام به تعمیر اینورتر ال اس شود.

بالا بودن قیمت اینورتر، بلای جان کارفمایان

همانطور که گفتیم، اینورتر های صنعتی از قیمت بالایی در بازار ایران برخوردار هستند و خب همین موضوع باعث می شود که انتخاب بسیاری از کارفمایان را محدود کند، در این مورد شما باید به این نتیجه برسید که بسته به بودجه کارفرما چه محصولی را برای خرید انتخاب کنیم.

در صورتی که بودجه کارفرما در حد پایین است یا قصد هزینه بسیار بالا برای دستگاه خود ندارد، می توانید برند هایی نظیر دلتا، سانیو، اینوت، دلکسی و یا حتی برند های ایرانی مانند زیما را پیشنهاد بدهید، لازم به ذکر است که پایین بودن قیمت محصولات این برند نسبت به دیگر برند ها دلیل بر ضعیف بودن آنها نیست و محصولات این برند ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

شرکت نیک صنعت با سال ها تجربه در زمینه ارائه انواع خدمات فروش، تعمیرات، آموزش و نصب و راه اندازی، انتخابی مطمئن برای خرید انواع اینورتر های صنعتی است، این شرکت همچنین نماینده رسمی برند هایی نظیر دلتا، اینوت، زیمنس، LS، سانترنو، سانیو، دلکسی، ABB، دانفوس است، برای خرید از نمایندگی دلتا در لاله زار تهران و دیگر برند های ذکر شده می توانید با شماره تلفن 02187700210 تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که کارفرمای محترم تمایل به صرف هزینه بیشتر برای تجهیزات صنعتی خود داشته باشد می توانید به گزینه های اروپایی، ژاپنی یا کره ای روی آورید.

سخن آخر

دوستان در این مقاله به بررسی فاکتور های لازم در انتخاب اینورتر آشنا شدیم و حقیقتی که در این باره وجود دارد این است که شما برای خرید اینورتر مورد نظر خود نباید حتما به این مقاله یا مقاله دیگر اکتفا کنید، دقت به عمل آورید که در هنگام خرید اینورتر، تجربه مهم ترین رکن است، بسیار پیشنهاد می شود که قبل از اقدام به خرید اینورتر حتما با چند اینورتر کار کنید و تا جایی که امکان دارد که خود را با آنها درگیر کنید، در صورتی هم که زمان یا شرایط کافی برای خرید اینورتر را ندارید حتما از مشاوره افراد با تجربه در این زمینه استفاده نمایید، برای دریافت مشاوره فنی تجهیزات اتوماسیون صنعتی می توانید با شماره تلفن 02187700210 تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/44tT4L4e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه