دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید پاور بانک + قیمت مناسب و قوی

اگرچه پاوربانک در نگاه اول دستگاه ساده ای به نظر می رسد که برای خرید آن نیاز به خواندن راهنمای خاصی ندارید؛ اما این دستگاه الکترونیکی دارای ویژگی های زیادی است که اکثر خریداران مبتدی از آنها آگاه نیستند و هنگام انتخاب به این ویژگی ها توجه نمی کنند. هدف ما از ارائه این راهنمای خرید پاور بانک کمک به مصرف کننده های غیرحرفه ای است که برای خرید مناسب ترین پاوربانک به اطلاعات تکمیلی در مورد این محصول نیاز دارند.

هنگام خرید پاور بانک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در بخش های مختلف این پست مهم ترین ویژگی هایی که باید قبل از انتخاب شارژر قابل حمل یا همان پاور بانک در نظر بگیرید را بررسی کرده ایم. قیمت پاور بانک همانند قیمت و خرید ماساژور متفاوت است و به عوامل بسیاری مرتبط می باشد.

·         ظرفیت

بدون شک ظرفیت مهم ترین ویژگی در دستگاه های الکترونیکی به خصوص پاوربانک است. واحد اندازه گیری ظرفیت این دستگاه که درست پشت بدنه اش نوشته شده است میلی آمپر ساعت است که با حروف مخفف mAh نمایش داده می شود. اگرچه می توانید پاوربانک هایی با ظرفیت های کمتر از 2000 میلی آمپر ساعت نیز در بازار پیدا کنید؛ اما این محصولات برای اکثر خریداران گزینه مناسبی نیستند. زیرا در حال حاضر ظرفیت باتری همه گوشی های هوشمند معمولی بیش از 2000 میلی آمپر ساعت است. اگر می خواهید با هر بار شارژ پاور بانک بتوانید گوشی موبایل تان را حداقل 2 تا 3 بار شارژ کنید؛ نیاز به محصولی با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت خواهید داشت. پاور بانک های 20000 و 30000 میلی آمپری نیز از محصولات محبوب و پرفروش بازار هستند.

هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه کنید که هرگز 100 درصد ظرفیت پاوربانک قابل استفاده نیست. معمولا به دلیل ناکارآمدی در شارژ و سایر عوامل، تنها حدود دو سوم ظرفیت پاوربانک عملا قابل استفاده است. اگر زیاد پرواز می کنید و به دنبال پاور بانکی هستید که بتوانید با خیال راحت در سفرهای خود از آن استفاده کنید باید به محدودیت هایی که خطوط هوایی برای حمل دستگاهی مانند پاوربانک تدوین کرده اند نیز توجه کنید. اکثر خطوط هوایی به مسافران خود اجازه می دهند که فقط پاوربانک هایی تا حداکثر 100 وات ساعت (یا حدود 27000 میلی آمپر ساعت) را در کیف دستی خود حمل کنند و به داخل هواپیما ببرند.

·         توان خروجی

در پاور بانک ها توان خروجی بر حسب وات (W) اندازه گیری می شود. این فاکتور یکی از اصلی ترین عوامل در شارژ سریع دستگاه های الکترونیکی است. اکثر گوشی های هوشمندی که مجهز به تکنولوژی شارژ سریع هستند؛ به 18 وات برق نیاز دارند. اگر توان خروجی پاوربانکی که انتخاب کرده اید کمتر از این میزان باشد؛ برای شارژ گوشی هوشمندتان به مدت زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. علاوه بر این دستگاه های قدرتمندتر مانند کنسول های بازی یا لپ تاپ ها به انرژی بیشتری نیاز دارند. بنابراین اگر می خواهید لپ تاپ تان را حین استفاده با استفاده از پاوربانک شارژ کنید؛ به احتمال زیاد به یک شارژر قابل حمل با قابلیت تامین برق تا 100 وات نیاز خواهید داشت.

·         پورت ها

بر اساس جدیدترین استاندارد، درگاه USB نوع C متداول ترین پرتی است که این روزها در دستگاه های الکترونیکی کار گذاشته می شود. این مدل پورت طی چند سال آینده به مرور زمان جایگزین پورت های USB نوع A و micro USB خواهد شد. بنابراین حتما در زمان خرید پاور بانک به دنبال محصولی باشید که دارای پورت USB نوع C است. علاوه بر پورت USB نوع A و USB نوع C، برخی از پاوربانک ها مجهز به پورت های خاص مانند پورت DC، فندکی و حتی دوشاخه های AC هستند.

علاوه بر نوع، تعداد پورت های دستگاه نیز مهم است. هرچه پورت های یک پاوربانک بیشتر باشد؛ می توانید به وسیله آن دستگاه های بیشتری را همزمان شارژ کنید. بنابراین اگر چندین دستگاه الکترونیکی دارید و می خواهید یک پاور بانک برای همه آنها بخرید؛ شارژرهای قابل حملی را انتخاب کنید که مجهز به چندین پورت شارژ هستند.

·         زمان شارژ

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هنگام خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید؛ زمان لازم برای شارژ شدنش است. هر چه یک پاوربانک سریع تر بتواند خودش را شارژ کند بهتر است. پاوربانک های 10000 میلی آمپری قدیمی به طور متوسط بین 6 تا 8 ساعت طول می کشید تا بتوانند خودشان را شارژ کنند. اما امروزه اکثر محصولاتی که به عنوان شارژر قابل حمل به بازار عرضه می شوند فقط به حدود 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارند تا شارژ شوند.

·         سهولت در حمل

وقتی صحبت از سهولت در حمل محصولی مانند پاوربانک می شود؛ باید دو فاکتور مهم وزن و حجم آن را در نظر بگیرید. این دو فاکتور هر دو وابسته به ظرفیت دستگاه هستند. بنابراین هر چقدر میلی آمپر ساعت دستگاه بیشتر باشد؛ طبیعتا سنگین تر و حجیم تر می شود. با این حساب اگر سهولت در حمل برای تان در خرید پاور بانک اولویت دارد؛ باید ظرفیت دستگاه را فدای وزن و حجم آن کنید. به عنوان مثال یک پاور بانک 2300 میلی آمپر ساعتی که حتی یک بار هم نمی تواند گوشی شما را به طور کامل شارژ کند وزن و حجم بسیار کمی دارد. پاوربانک های 10000 میلی آمپری از نظر قابلیت حمل و نسبت آن به ظرفیت تقریبا بهترین گزینه هستند. این محصولات به اندازه ای کوچک هستند که داخل جیب جا شوند؛ اما آنقدر قدرت دارند که گوشی شما را ۲ تا ۳ بار شارژ کنند.

·         کیفیت ساخت

پاوربانک ها، مانند گوشی های هوشمند، به گونه ای ساخته می شوند که محکم و مقاوم باشند. این ویژگی باعث می شود که حجم و وزن محصول بالا برود. بنابراین این شما هستید که باید به عنوان خریدار اولویت های خود را مشخص کنید. آیا پاوربانکی سبک و نازک می خواهید که بتوانید آن را در جیب خود حمل کنید؛ یا محصولی را می خواهید که به اندازه کافی قدرتمند و بادوام باشد. اکثر پاوربانک هایی که فروش بالایی دارند مجهز به باتری های لیتیوم پلیمری هستند. این ویژگی باعث می شود که محصول ایمن تر و کارآمدتر شود. در تولید دستگاه های قدیمی معمولا از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کردند.

ویژگی های مهم در خرید پاور بانک

·         دیگر ویژگی های مهم در خرید پاور بانک

پاور بانک دستگاهی است که دارای ویژگی های مختلفی بوده که هر کدام از این ویژگی ها بسته به نیاز شما می توانند بسیار مهم باشند. در این بخش برخی از ویژگی هایی که ممکن است وجودش در محصولی که قرار است بخرید برای شما جالب باشد آورده شده است:

شارژ عبوری: شارژ گذرا یک فناوری جدید و قابل استفاده در تولید پاوربانک است که به دستگاه اجازه می دهد در حال شارژ شدن، به دستگاه های متصل شارژدهی کند. به این قابلیت شارژ و دشارژ همزمان و شارژ عبوری نیز گفته می شود.

شارژ بی سیم: به توانایی شارژ دستگاه های دیگر به صورت بی سیم گفته می شود.

شارژ قطره ای (معروف به شارژ با جریان کم): این ویژگی به توانایی شارژ دستگاه هایی که به انرژی بسیار کمی نیاز دارند مانند ساعت های هوشمند اشاره دارد.

ویژگی های ایمنی: اکثر پاوربانک ها مجهز به مجموعه ای از ویژگی های ایمنی مانند جلوگیری از شارژ بیش از حد، جلوگیری از تخلیه بیش از حد، محافظت در برابر ضربه و... هستند.

صفحه نمایش LCD: اکثریت قریب به اتفاق پاوربانک ها فقط یک LED کوچک 3 تا 5 اینچی دارند که روی آن شارژ باقی مانده دستگاه به نمایش درمی آید. جایگزین بهتر این نمایشگرها صفحه نمایش LCD است که قادر است مقدار دقیق توان ذخیره شده دستگاه را به صورت عددی نشان دهد.

چراغ قوه: برخی از پاوربانک ها مجهز به چراغ قوه هستند. البته چراغ قوه ای که برای این محصولات در نظر گرفته می شود زیاد هم قدرتمند نیست.

شارژ خورشیدی: برخی از پاوربانک ها دارای پنل های خورشیدی هستند که می توانند دستگاه را مستقیما از طریق نور خورشید شارژ کنند. البته زمان بسیار زیادی طول می کشد تا دستگاه از طریق انرژی خورشیدی به شارژ کامل برسد.

ضد آب: این ویژگی یک ویژگی مهم برای افرادی است که اهل کمپینگ، ماهیگیری، قایقرانی و فعالیت های این چنینی هستند. اگرچه بسیاری از پاوربانک ها در برابر آب مقاوم اند؛ اما فقط به تعداد کمی از این محصولات می توان لقب پاور بانک کاملا ضد آب را نسبت داد.

پاور بانک جزء آن دسته از محصولات بسیار مفیدی است که حتما یک روز به کارتان می آید؛ مخصوصا اگر زیاد از تبلت، گوشی هوشمند یا دستگاه هایی شبیه به این استفاده می کنید. همیشه دسترسی به منبع تغذیه برای شارژ این دستگاه ها از طریق برق خانگی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال وقتی جایی هستید که پریز برق نزدیک تان نیست و همان لحظه نیاز به گوشی تا لپ تاپ خود دارید؛ قطعا دسترسی به یک پاور بانک قدرتمند که نیروی مورد نیاز دستگاه شما را تامین کند بسیار کار راه انداز است. بنابراین داشتن یک پاوربانک قابل حمل یک راه حل ایده آل برای افرادی است که ساعات زیادی از روز با دستگاه های الکترونیکی هوشمند سر و کار دارند. از آنجایی که تنوع این محصول در بازار زیاد است؛ ممکن است در زمان خرید پاور بانک راهنمایی که در قالب این مقاله به شما ارائه کردیم مفید واقع شود. با توجه به نکاتی که در این پست به آنها اشاره شد می توانید بهترین پاور بانک را برای شارژ دستگاه های الکترونیکی خود خریداری کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vny16YrG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه