دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تاثیرات UI و UX در طراحی سایت

8 ماه پیش ( 1402/8/3 )
 

اگر با دنیای طراحی وب سایت آشنا باشید، قطعا به مبحث UI و UX برخورد کرده اید. در این مقاله سعی داریم تاثیرات این دو بر سایت شما و بهبود عملکرد آن بر سئو سایت را بررسی کنیم.

این مقاله مناسب افرادی میباشد که دانش نسبی و آشنایی اولیه با UI UX، سئو و طراحی سایت وردپرسی داشته باشند. در این صفحه به تاثیر و کاربرد UI UX بر افزایش فروش، بهبود رتبه در گوگل، برندینگ و افزایش ترافیک پرداخته اینم و موارد اولیه مثل "ََUX UI چیست" را خیلی کوتاه توضیح داده ایم.

پس اگر شما اطلاعات اولیه در این زمینه ندارید بهتر است اول سرچ کنید و اطلاعات اولیه را یاد بگیرید و مجددا به این مقاله برگردید

با ما همراه باشید… 

UI/UX و افزایش ترافیک سایت

UI چیست؟

اصطلاح UI مخفف کلمه ٰUSER INTERFACE میباشد که به معنی روابط کاربری است که روی ترکیبات رنگی، ظاهری و جنبه بصری یک سایت تمرکز دارد

UX چیست؟

اصطلاح UX مخفف کلمه User Experience میباشد که به معنای تجربه کاربر از سایت شماست.

اهمیت UI و UX در یک نگاه

  • جذب کاربر و نگه داشتن آن در سایت
  • افزایش محبوبیت برند 
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • افزایش حجم ترافیک سایت 
  • افزایش وفاداری مشتری

سوالاتی که در ادامه مطلب به پاسخ آنها میرسید:

  1. رابطه کاربری یا UI چیست و چه نکاتی را باید در مورد آن رعایت کرد؟
  2. تجربه کاربری یا UX چیست و رعایت چه نکاتی در این زمینه ضرورت دارد؟
  3. رعایت UI و UX بر سئو سایت چه تاثیری میگذارد؟

اهمیت UI و UX بر سئو سایت

همانطور که میدانید، جذب رضایت کاربر و ارائه محتوای مناسب برای موتور جستجوگر گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد.

تولید محتوای درست و پاسخ کامل به سوالات کاربران تاثیر زیادی بر رتبه گیری سایت شما در لیست جستجو ها دارد اما تمام ماجرا این نیست!

یکی از فاکتور های سئو تایم آن سایت (میزان زمان سپری کردن کاربر درون سایت) که یو ایکس درست سبب ماندگاری time-on-site بیشتر شده و از این جهت تاثیر بسیار زیادی بر سئو و هزینه های آن دارد.

همانطور که بالاتر گفته شد، ماندگاری کاربر سبب مشاهده کردن بیشتر صفحات میشود. که اصطلا به per-visit-per-page (تعداد صفحاتی که یک کاربر در هر بار ورود به سایت ما مشاهده کرده است)

اهمیت UI و UX در جذب کاربر

کاربران زیادی هر روز در فضای اینترنت در حال جستجو به قصد خرید یا پاسخ به سوال خود هستند، اما چه چیزی باعث انتخاب یک سایت برای کاربر میشود؟ کوتاه ترین جواب، UI و UX درست و جذاب!

با رعایت کردن اصول UI,UX شما میتوانید از رقبای خود برتری پیدا کنید چرا که رعایت کردن این اصول بر کاربرد و زیبایی سایت شما تاثیر دارد که این موضوع باعث جذب کاربر و تبدیل آنها به مشتری میشود، اما UI,UX ضعیف نتیجه معکوس خواهد داشت!

چرا که کاربر اگر نتیجه خوبی از سایت ما نگیرد امکان تبدیل در کمترین حالت خود بوده و قطعا باعث خروج از سایت ما میشود و این موضوع تاثیر منفی در سئو سایت ما دارد.

جذب کاربر و افزایش فروش

اهمیت UI و UX در محبوبیت برند

یو آی و یو ایکس اصولی سبب میشود کاربر در اولین برخورد (تعامل) خود با سایت، بتواند به راحتی با آن کار کرده و همین امر باعث میشود که سایت و برند ما در ذهن کاربر هک شود.

زمانی که شما طراحی کاربر پسند و درستی در سایت خود داشته باشید، به برند سازی و شهرت برند خود کمک کرده اید که در ذهن کابر ماندگار بشود.

این کار باعث متمایز شدن محصولات شما و پیشی گرفتن از رقبای خود میشود. با طراحی دقیق، کاربر پس از ورود به سایت با دیدن UI,UX درست و بی نقص، حس اعتماد پیدا میکند که این موضوع در روند برندینگ شما تاثیرات زیادی به همراه دارد.

آمار ها نشان میدهد که کاربران پس از ورود به سایت، ابتدا به طراحی یا همان UI,UX دقت کرده و شما را قضاوت میکنند، انتقال حس مثبت به کاربر سبب می شود به کار خود در سایت ما ادامه دهد.

و این امر موجب افزایش ترافیک سایت و در نهایت فروش میشود.

صرفه جویی در زمان و هزینه

برای طراحی یک سایت شما باید بخاطر طراحی، سئو، پشتیبانی و… هزینه هایی بپردازید.

اگر برای طراحی سایت خود از UI,UX به درستی استفاده نکنید ممکن است بعد از گذشت یک مدت نامعلوم به مشکل بخورید.

در این مقطع برای برطرف کردن این مشکل باید هزینه زیادی پرداخت کنید تا بتوانید کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید.

علاوه بر این شما از لحظه اول تا قبل از اصلاح این مشکل، تعداد خیلی زیادی از کاربران که می توانستند برای شما مشتری خوبی باشند (مشتری بالقوه به بلافعل) را از دست داده اید.

بنابراین UI,UX را دست کم نگیرید و سعی کنید به آن توجه بیشتری داشته باشید تا هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید.

افزایش رتبه و ترافیک سایت با UI,UX

همانطور که میدانید یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو سایت، مدت زمانی است که کاربر در سایت ما سپری میکند.

اما چطور این مدت زمان را به حداکثر برسانیم؟

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که اولین چیزی که کاربر پس از ورود به سایت ما با آن برخورد میکند، UI,UX سایت ما میباشد، که پس از جلب نظر و رضایت کاربر باعث ادامه دادن فعالیت آن در سایت ما میشود.

رعایت این موضوع باعث ماندگاری بیشتر کاربر در سایت ما میشود که طبیعتا تاثیر مستقیمی در بهبود ارائه خدمات یا فروش محصول ما خواهد داشت.

ماندگاریه کاربر باعث بالا رفتن time-on-site (نرخ ماندگاری کاربر) در سایت می شود که روبات های گوگل این رفتار را درک کرده و سایت ما را ارزشمند می خوانند که باعث افزایش رتبه ما در نتایج گوگل می شود.

تبدیل کاربر به مشتری وفادار

ارائه خدمات با کیفیت بالا، مهمترین فاکتور یک کسب و کار اینترنتی یا حتی فیزیکی میباشد.

برطرف کردن کامل نیاز کاربر، مهمترین اصل در پیشرفت سایت شماست، با طراحی درست UI,UX سایت خود، میتوانید این موضوع را به درستی مدیریت کنید که در بالا به اهمیت آن اشاره کردیم.

پس از رعایت این امر شما به مخاطب خود حس مثبت و اعتماد داده اید که باعث میشود اگر دوباره به خدمات شما نیاز پیدا کرد، مجدد به سایت شما مراجعه کند تا حس مثبت و اعتمادی که از شما گرفته بود را مجدد تجربه کند!

نکتهعواملی همچون ارسال، گارانتی و خدمات پس از فروش در این امر دخیل میباشد.

صرفه جویی در زمان و هزینه سایت

سخن آخر

حالا که با مفهوم و تاثیر UI,UX در سایت خود آشنا شدید، سعی کنید برای شروع طراحی یک سایت و پیش از انجام فعالیت سئو، از شرکت هایی استفاده کنید که تیم متخصص UI,UX داشته باشند تا بتوانید از ترافیک ورودی سایت خود به بهترین شکل استفاده کنید و بالاترین نرخ تبدیل را داشته باشید.

رعایت این موضوع در تجربه کاربر، رتبه گیری در نتایج، صرفه جویی در هزینه، بهبود نرخ تبدیل و زمان شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

شرکت درخشان شو به طور تخصصی در زمینه طراحی و سئو سایت فعالیت میکند که با کمک متخصصین UI و UX، در شرکت طراحی سایت در کرج خود همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.یکی از فاکتور های رضایت کاربر، نحوه طراحی UI و UX سایت است که با طراحی درست احتمال فروش خود را بالا می برید چرا که کاربر به سایتی با UI و UX ضعیف اعتماد نمیکند و به احتمال زیاد از سایت ما خارج شود که این کار تاثیر منفی در سئو سایت شما دارد.

اگر شما یک شرکت بزرگ هستید میتوانید طراحی خود را به متخصصین طراحی سایت شرکتی در کرج ما بسپارید یا حتی اگر یک فروشگاه آنلاین نو پا هستید، میتوانید از مشاوره متخصصین طراحی سایت فروشگاهی در کرج درخشانشو کمک بگیرید. 

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j2kufvFH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه