سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کشور ایران با تولید 3.3 میلیون تن فولاد در اردیبهشت 1402، توانسته است جایگاه هفتم را در زمینه تولید فولاد در جهان به دست بیاورد. در سال های گذشته نیز ایران در رتبه دهم تولید فولاد در جهان قرار داشت. معادن عظیم فلزات و تعداد زیاد کارخانجات تولید فولاد، از جمله منابع و زیرساخت هایی هستند که نقش مهمی در ارتقاء جایگاه کشور ما در زمینه تولید فولاد دارند. 

در میان محصولات فولادی، میلگرد اهمیت زیادی دارد. میلگرد از جمله مقاطع فولادی ضروری برای هرگونه ساخت وساز محسوب می شود. با توجه به اهمیت این تقویت کننده، ما در این جا برترین تولیدکنندگان میلگرد در سراسر ایران را معرفی می کنیم.

برترین تولیدکنندگان میلگرد در سراسر ایران

شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از شرکت های مطرح تولید فولاد و تولیدکنندگان میلگرد است که در شهر اصفهان قرار دارد. این شرکت که در سال 1971 تأسیس شد، شهرت زیادی برای تولید محصولات فولادی با کیفیت بالا کسب کرده است. محصولات این کارخانه در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، خودروسازی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید بالغ بر 3 میلیون تن فولاد در سال و با سرمایه گذاری بر روی فناوری های پیشرفته، بهره وری و کیفیت، تولید خود را بهبود بخشیده است.

این تولیدکنندگان میلگرد همچنین، با اجرای فناوری های سبز و کاهش باقی مانده کربن، اقدامات موثری را برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط زیست انجام داده است.

شرکت ذوب آهن اصفهان سهم عمده ای در اقتصاد ایران دارد و نقشی حیاتی در توسعه صنعت فولاد کشور داشته است.

به طور کلی، تعهد این شرکت به کیفیت، نوآوری و پایداری، آن را به یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی فولاد و یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور تبدیل کرده است.

برای مشاهده قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان از این وب سایت که از قدیمی ترین سایت های اعلام قیمت میلگرد در ایران می باشد استفاده کنید.

 

 

شرکت فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه یکی دیگر از بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد و برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که به دلیل داشتن میلگردهای مرغوب شناخته شده است.

این شرکت در سال 1992 تاسیس شد و از آن زمان به بزرگ ترین تولیدکننده فولاد تخت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شده است. فولاد مبارکه طیف گسترده ای از محصولات فولادی از جمله کلاف نورد گرم و سرد، کلاف گالوانیزه و میلگرد را تولید می کند.

 

میلگردها محصولات قابل توجه شرکت فولاد مبارکه هستند که در پروژه های ساختمانی برای تقویت سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. این شرکت میلگردهایی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی را تولید می کند.

شرکت فولاد مبارکه برای تضمین کیفیت محصولات خود از فناوری های پیشرفته و تجهیزات مدرن استفاده می کند.

علاوه بر این، این شرکت تاکید زیادی بر پایداری و مسئولیت زیست محیطی دارد و اقداماتی را برای کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای اجرا می کند. این تعهد جوایز و تقدیرهای متعددی را برای شرکت فولاد مبارکه به ارمغان آورده است.

 

شرکت مجتمع فولاد خراسان

یکی دیگر از تولیدکنندگان میلگرد در ایران، شرکت مجتمع فولاد خراسان است. این شرکت در تولید طیف گسترده ای از محصولات فولادی از جمله کلاف های نورد سرد و گرم، کلاف های گالوانیزه و میلگردها تخصص دارد. مجتمع فولاد خراسان تعهدی قوی به کیفیت و ایمنی دارد و اقدامات کنترل کیفیت دقیقی را برای اطمینان از مطابقت محصولات خود با بالاترین استانداردها اجرا کرده است.

این شرکت نیز متعهد به حفظ محیط زیست است و اقدامات متعددی را برای کاهش اثرات زیست محیطی خود انجام داده است.

این کارخانه در دامنه جنوبی رشته کوه بینالود قرار دارد و از طریق جاده 44 و راه آهن قابل دسترسی است

مجتمع فولاد خراسان در سال 1368 بنا شد و سالانه 550 هزار تن مقاطع ساختمانی تولید می کند.

 

شرکت آریا ذوب

شرکت آریا ذوب از جمله تولیدکنندگان میلگرد در ایران است. در مقایسه با تولیدکنندگان میلگرد که پیش از این برشماردیم، این شرکت قدمت کمتری دارد. آریا ذوب در سال ۱۳۸۳ در شهر صنعتی اشتهاد آغاز به کار کرد و در ابتدا کار خود را با تولید میلگرد در گرید A۲ در سایزهای ۱۶ و ۲۰ آغاز نمود. چند سال بعد خط تولید میلگرد A۳ در سایزهای ۱۶ و ۲۰ را نیز تاسیس کرد. در حال حاضر این شرکت ۴۰ درصد سهم فولاد ایران را در دست دارد و از برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران محسوب می شود. تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد در سال، از افتخارات این شرکت محسوب می گردد.

قیمت روز میلگرد

شرکت فولاد کوثر اهواز

به عنوان یکی از تولیدکنندگان میلگرد، شرکت فولاد کوثر اهواز در سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را در اهواز آغاز کرد و همچنان در حال توسعه محصولات خود است.

 

کارخانه پرشین فولاد

کارخانه پرشین فولاد در جاده تاکستان به ابهر است و حدود سه دهه است که در زمینه تولید فولاد فعالیت دارد. این شرکت سالانه ۵۰۰ هزار تن میلگرد، علاوه بر سایر تولیدات فولادی روانه بازار می کند.

 

صنایع فولاد روهینا جنوب

این شرکت از تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که در دزفول قرار دارد و در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است. میلگردهای ساخته شده توسط این کارخانه خوش ساخت هستند و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند.

سایر تولیدکنندگان میلگرد شامل کارخانجات زیر هستند:

  • صنایع فولاد یزد
  • مجتمع فولاد ظفر بناب
  • کارخانه سرمد ابرکوه یزد
  • کارخانه فولاد امیرکبیر خزر
  • کارخانه درپاد تبریز
  • کارخانه صنایع فولاد کرمان
  • صنایع فولاد سیادن ابهر
  • شرکت فولاد شاهرود

 

جمع بندی

تولیدکنندگان میلگرد در ایران متعدد هستند. کارخانجات مختلفی در نقاط گوناگون ایران تاسیس شده اند که می توانند مقادیر عظیمی میلگرد و سایر مقاطع فولادی را تولید کنند. فعالیت این تولیدکنندگان میلگرد، ایران را به رتبه هفتم تولید فولاد در جهان ارتقا داده است.

 

سوالات رایج

سوال: چند کارخانه تولید میلگرد در ایران وجود دارد؟

پاسخ: حدود 40 کارخانه تولید فولاد و از جمله میلگرد در ایران وجود دارد.

 

سوال: بزرگ ترین تولید کننده میلگرد در ایران کدام کارخانه است؟

پاسخ: شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگ ترین تولید کننده مقاطع فولادی و از جمله میلگرد در ایران است. این کارخانه سهم مهمی در تولید میلگردهای باکیفیت دارد.

 

سوال: آیا ایران جزو کشورهای برتر تولید کننده فولاد و میلگرد است؟

پاسخ: بله. در اردیبهشت ماه 1402، ایران در رتبه هفتم تولید فولاد در جهان قرار گرفت.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5tU0ogb0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه