یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب ترموود مناسب با شناخت انواع ضخامت این متریال کاربردی

ترموود یکی از مهم ترین متریال ها برای ساخت سازه های چوبی است. این متریال باتوجه به فراوری ساخت متفاوت خود، در ساخت آلاچیق و پرگولا، کف پوش و دکینگ، روف گاردن ها، سازه های دکوراتیو تزیینی، مبلمان باغی و... کاربرد دارد. ترموودها در ابعاد و ضخامت گوناگونی تولید می شوند که برای اهداف مختلف مورداستفاده قرار می گیرند. انتخاب ترموود مناسب برای اجرای سازه های چوبی، اولین نکته ای است که خریداران باید به آن توجه داشته باشند. بر همین اساس در این مطلب از وب سایت پارس آرای کوهستان به بررسی انواع ضخامت ترموود می پردازیم و کاربردهای هر یک را بیان می کنیم.

ترموود

ابعاد ترموود را با ضخامت آن اشتباه نگیرید

پیش از پرداختن به انواع ضخامت ترموود، ذکر یک نکته الزامی است. بسیاری از افراد ابعاد استاندارد ترموود را با ضخامت آن اشتباه می گیرند؛ درصورتی که این متریال ها در 4 نوع ابعاد مختلف تولید می شوند که ممکن است ضخامت های متفاوتی داشته باشند. در واقع تفاوت این ابعاد به دلیل نوع برش و کاربردهای آن ها است.

به طورکلی ابعاد استاندار الوارهای ترموود در اندازه های زیر است:

  • ترموودهای مقطع SHP با 8 میلی متر ضخامت در 92 میلی متر عرض
  • ترموودهای مقطع UTV (کام و زبانه) با 16 میلی متر ضخامت در 117 میلی متر عرض
  • ترموودهای مقطع UTS (فاق و زبانه) با 16 میلی متر ضخامت و 117 میلی متر عرض
  • ترموودهای مقطع DECK با 26 میلی متر ضخامت و 117 میلی متر عرض

انواع ضخامت ترموود بر اساس برش الوارها

ترموودها برای اهداف مختلفی تولید می شوند. استانداردهای یکسانی برای برش ترموودها وجود دارد و در هر کجای دنیا که باشید، این ابعاد یکسان هستند. استفاده از این متریال های کاربردی متناسب با ضخامت الوارها در نمای ساختمان ها و ساخت آیتم های دکوراتیو داخلی بسیار رایج است. به همین دلیل در ادامه به مهم ترین انواع ضخامت ترموود و کاربرد هر یک از آن ها اشاره می کنیم.

قیمت ترموود

الوارهای ترموود با ضخامت 11 میلی متر

کم ضخامت ترین نوع ترموود، الوارهای 11 میلی متری هستند که به دلیل ضخامت پایین، در نمای داخلی، پوشش های سقف و آیتم های دکوراتیو کاربردهای فراوانی دارند. در ضمن این ترموودها را می توان برای دیوارپوش های داخلی ساختمان های لوکس نیز استفاده کرد.

ترموود با ضخامت 16 میلی متر

اگر بخواهید از الوارهای ترموود برای نمای ساختمان استفاده کنید، حداقل ضخامت لازم برای الوارها، ضخامت 16 میلی متری است. این الوارها معمولاً با عرض 90 یا 92 میلی متر تولید می شوند و از آن ها می توان برای نمای ساختمان، آلاچیق و پرگولا، سرویس های بهداشتی و روف گاردن ها استفاده کرد.

ضخامت 19 یا 20 میلی متری

ترموودهای با قطر 19 یا 20 میلی متر معمولاً با عرض های 117 یا 118 میلی متری به بازار فروش عرضه می شوند. این الوارها مقاومت مناسبی در برابر تغییرات محیطی دارند و باتوجه به این که از هسته درخت به دست می آیند، در میان انواع ضخامت ترموود، زیبایی منحصربه فردی را به همراه دارند.

مهم ترین کاربردهای الوارهای 19 میلی متری ترموود عبارت اند از:

  • نمای خارجی ساختمان ها
  • دیوارپوش ها
  • پرگولا و آلاچیق
  • تابلوهای فروشگاهی
  • کف پوش های ترموودی (در صورت تایل شدن و زیرسازی مستحکم)
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • روف گاردن ها

ترموودهای 26 میلی متری؛ مناسب برای ساخت کف پوش ها

الوارهای 26 میلی متری ترموود گزینه مناسبی برای طراحی کف پوش های فضای باز هستند. این الوارها مقاومت بالایی در برابر فشارهای ناشی از وزن بالا دارند و معمولاً از بخش های جانبی درختان به وجود می آیند. تولید این الوارها از بخش های جانبی درختان، تراکم بافت چوبی در این متریال را افزایش می دهند؛ زیرا از آوندهای آبکشی بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل به سختی تاب برمی دارند یا خم می شوند.

مهم ترین کاربردهای ترموودهای با ضخامت 26 میلی متری عبارت اند از:

  • کف سازی دور استخر و سونا
  • کف سازی تراس و فضاهای باز
  • کف ساز پرگولا و آلاچیق

در میان انواع ضخامت ترموود، ضخامت های 26 میلی متری را بیشتر به عنوان دکینگ به کار می گیرند. البته می توان در دکوراسیون خارجی نیز این الوارها استفاده کرد؛ اما به کارگیری آن ها هزینه های بیشتری نسبت به خرید الوارهای 19 یا 20 میلی تری ترموود به مشتریان تحمیل می کند.

متریال ترموود با ضخامت 42 میلی متری

ضخیم ترین نوع ترموود، الوارهای 42 میلی متری هستند. این الوارها با قطر و ضخامت بالای خود، در ساخت وسازهای مخصوصی مورداستفاده قرار می گیرند. هزینه های بالای خرید این متریال ها باعث شده است تا استقبال از خرید آن ها، به اندازه دیگر انواع ضخامت ترموود نباشد.

خرید ترموودهای خارجی

مهم ترین کاربردهای الوارهای ترموود با ضخامت 42 میلی متری عبارت اند از:

  • پروژه های اداری و تجاری
  • ستون های سالن های کنفرانس
  • استفاده در بخش های خاصی از سازه های لوکس و لاکچری

عوامل مؤثر بر قیمت خرید ترموودها بر اساس نوع ضخامت آن ها

نمی توان برای خرید ترموود، قیمت ثابتی تعیین کرد. الوارهای ترموودها بر اساس میزان مقاومت و ضخامتشان، تعرفه های قیمتی گوناگونی دارند. در ضمن کیفیت چوب، استانداردهای فراوری چوب، نوع چوب، ایرانی یا خارجی بودن متریال، قطر چوب و نوسانات ارز بر تعیین قیمت انواع ضخامت متریال ترموود تأثیرگذار هستند.

خرید ترموودهای خارجی؛ بهترین انتخاب برای افزایش ماندگاری الوارها

ترموودها در انواع ایرانی و خارجی در دسترس خریداران قرار می گیرند که خرید متریال های وارداتی اطمینان بیشتری دارند. کارخانه های خارجی با برخورداری از امکانات پیشرفته و شناخت استانداردهای اصولی برای برش الوارها، انواع ضخامت ترموود را به خریداران عرضه می کنند. کیفیت چوب به کاررفته و به کارگیری اصول اساسی فراوری این متریال ها در انواع خارجی آن ها، بسیاری از هزینه های نگهداری و تعمیر سازه های ترموودی را کاهش می دهد.

انواع ضخامت ترموود را از پارس آرای کوهستان بخرید

پارس آرای کوهستان یک مجموعه معتبر در زمینه عرضه انواع ترموودهای وارداتی است که باکیفیت ترین سازه های ترموودی را با ترموود استونی به شما عرضه می کند. مجموعه ما اولین و معتبرترین مرجع رسمی عرضه ترموودهای مرغوب ساختمانی، در زمینه واردات چوب و تجهیزات وابسته، طراحی و اجرای سازه های چوبی، نصب و اجرای محصولات چوبی، مبلمان و المان شهری، مبلمان باغی، خانه های چوبی و روف گاردن ها فعالیت می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

ترموودها در چه ضخامت هایی تولید می شوند؟

این متریال ها در ضخامت های 11، 19، 20، 26 و 42 میلی متری تولید می شوند.

بهترین ضخامت ترموود برای ساخت دکینگ ها چه نوع الواری است؟

برای ساخت کف پوش های فضای باز و دکینگ ها، از ترموودهای با ضخامت 26 میلی متری استفاده می کنند.

چرا از ترموودهای 11 میلی متری برای ساخت آیتم های دکوراتیو داخلی استفاده می شود؟

ترموودهای 11 میلی متری به دلیل ضخامت کمتر نسبت به دیگر انواع ضخامت ترموود، به راحتی برش داده می شوند و می توان برای بخش های مختلف آیتم های دکوراتیو آن ها را استفاده کرد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p2GS9Nbo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه