شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه کاترپلاتر برای برش دادن طرح های گرافیکی پیچیده روی انواع ورقه بسیار رواج یافته است. به همین دلیل، بسیاری از فروشگاه معتبر مانند ارگ سیستم آپادانا، به عرضه بهترین انواع آن با کیفیت و دقت بالا می پردازند. چندین مورد از ترفندهای استفاده از کاترپلاتر وجود دارند که با رعایت آن ها، نتیجه مطلوب را از برش های خود خواهیم گرفت.

دستگاه کاترپلاتر

دستگاه کاترپلاتر

کاترپلاتر درواقع دستگاهی شبیه به پلاتر است. معماران، طراحان صنعتی، مهندسان و همه افرادی که به ترسیم تخصصی نیاز دارند، برای چاپ دقیق نقشه ها و ترسیم هایشان، به جای پرینتر از پلاتر استفاده می کنند. برخلاف چاپ پیکسلی پرینتر، پلاترها ترسیم موردنظر را با استفاده از یک قلم به طور دقیق روی انواع کاغذ می کشند. کاترپلاتر نیز درست مانند پلاتر عمل می کند؛ با این تفاوت که یک تیغ مخصوص مشابه با قلم دارد و می تواند طرح موردنظر را روی کاغذ ببرد.

کاربرد کاترپلاتر

طرح های زیبایی که روی انواع تیشرت مشاهده می کنید یا نمادها و نوشته های تبلیغاتی که روی شیشه فروشگاه ها می بینید، همگی با دستگاه کاترپلاتر انجام شده اند. همچنین برش های زیبا برای طراحی انواع بنر، کارت تبریک، تابلو و غیره با این دستگاه انجام می شوند. کاربردهای کاترپلاتر بسیار متنوع هستند.

7 مورد از ترفندهای استفاده از کاترپلاتر

طرز کار کلی کاترپلاتر به این صورت است که یک رول ورقه ای از جنس های مختلف مانند وینیل درون آن قرار می گیرد. دستگاه از طریق اتصال با رایانه و دریافت فایل مربوطه، برش را مطابق با آن انجام خواهد داد. به عنوان اولین نکته، بهتر است خرید دستگاه کاترپلاتر خود را از فروشگاه های معتبر مانند ارگ سیستم آپادانا انجام دهیم.

ایمنی هنگام کار با دستگاه

دستگاه کاترپلاتر، اجزایی دارد که هنگام کار، با سرعت بالا حرکت می کنند. به ویژه درمورد قسمت های تیز تیغ و قلم دستگاه، باید بسیار محتاط باشیم. هنگام حرکت دستگاه، باید لباس و بدنمان را از آن دور نگه داریم.

طراحی متن برای کاترپلاتر

اگر به دنبال یک طرح هنری برای چاپ روی لباس، لیوان یا بنر هستید، متن با فونت زیبا می تواند انتخاب خوبی باشد. ایجاد متن های هنری، ساده است. هنگام تهیه متن هنری، نیاز چندانی به ترفندهای استفاده از کاترپلاتر از نظر طراحی نخواهیم داشت. برای این کار، فقط به دانلود یک فونت فارسی و انگلیسی زیبا و استفاده از آن نیاز دارید. تبدیل متن به فایل های آماده برای برش با دستگاه کاترپلاتر بسیار آسان تر از طرح های گرافیکی پیچیده است.

بهترین نرم افزارها برای طراحی

نرم افزار Adobe Illustrator از معروف ترین نرم افزارهای طراحی است که برای کاترپلاتر مورداستفاده قرار می گیرد. نرم افزار CorelDRAW را نیز به عنوان بهترین نرم افزار کاترپلاتر می شناسند. از دیگر نرم افزارهای محبوب برای طراحی کاترپلاتر می توانیم به Inkscape و Easy Cut Studio اشاره کنیم. دستگاه، طرح موردنظر را مطابق با فایل حاصل از این نرم افزارها ترسیم خواهد کرد.

 خرید دستگاه کاترپلاتر

طرح کاترپلاتر با استفاده از عکس معمولی jpeg یا bmp

برای چاپ فایل های تصویری رایج مانند jpeg با کاترپلاتر، باید ابتدا آن را به فرمت برداری تبدیل کنید. فرمت برداری درواقع فرمت مخصوص کاترپلاتر است. در این فرمت، تصاویر نه بر اساس پیکسل، بلکه بر اساس خط و منحنی تعریف می شوند. برای تبدیل عکس به فرمت برداری، می توانید از نرم افزارهایی مانند Flexi Starter و SignCut استفاده کنید. تبدیل jpg به فرمت برداری کمی زمان بر خواهد بود. باید تصویر نهایی را کمی ویرایش کنید تا کیفیت مطلوب به دست آید.

استفاده از وینیل

کاترپلاتر این قابلیت را دارد که انواع ورق با جنس های مختلف ازجمله کاغذ، چوب، پارچه، وینیل و غیره را ببرد. رایج ترین ماده برای برش با کاترپلاتر، رول های وینیل هستند. وینیل مزایای فراوانی دارد. مهم تر از همه، کاترپلاترها سازگاری بیشتری با ورقه های وینیل دارند.

ترفندهای استفاده از کاترپلاتر برای تنظیم تیغ

تیغ های کاترپلاتر با زوایای 20 تا 60 درجه وجود دارند. هرچه زاویه بیشتر باشد، تیزی تیغ بیشتر خواهد بود؛ اما سرعت کند شدن آن نیز افزایش می یابد. تیغ های 45 درجه می توانند گزینه خوب و متعادلی باشند، هرچند استفاده از تیغ های 60 درجه رایج تر است. مهم ترین معیارهایی که باید برای تیغ تنظیم شوند، عمق و فشار هستند. 

تهیه دستگاه پرس حرارتی

بسیاری از افراد، دستگاه پرس حرارتی را در کنار دستگاه کاترپلاتر تهیه می کنند. با کمک پرس حرارتی، می توانیم کاربردهای کاترپلاتر را افزایش دهیم. پرس کمک می کند بتوانیم طرح های حاصل را روی انواع پارچه، لباس تیشرت و دیگر مواد چاپ کنیم.

جمع بندی

کاترپلاتر دستگاهی است که طرح های مختلف را با استفاده از یک تیغ روی انواع ورق و کاغذ می برد. مهم ترین ترفندهای استفاده از کاترپلاتر عبارت اند از: تنظیم تیغ، دور ماندن از دستگاه هنگام کار، استفاده از وینیل، استفاده از Adobe Illustrator و خرید کاترپلاتر از ارگ سیستم آپادانا به عنوان مرجعی معتبر. با استفاده از این دستگاه، می توانیم انواع لوگو، بنر، تابلو، شیشه نویس، طرح تیشرت، طرح لیوان و غیره را ببریم و کسب وکاری با درآمد بالا را آغاز کنیم.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VZ838ZuY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه