یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همه چیز درباره چوب ترمووود

10 ماه پیش ( 1402/6/16 )
 

ترموود نوعی چوب است که از فرآیند های حرارتی عبور کرده و ویژگی های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله با کاربردها، قیمت و عوامل موثر بر قیمت ترموود آشنا خواهیم شد. عواملی مانند نوع و گونه درختان، روش تولید و هزینه های جانبی بر مبغ نهایی چوب ترمو تاثیرگذار خواهد بود.

چوب ترمو چیست؟

ترموود یک نوع چوب است که فرآیند های حرارتی پشت سر گذاشته و توسط کارخانه های مخصوص با استفاده از روش های مختلف و غالبا بدون مواد شیمیایی تولید می شود. این نوع چوب به علت ویژگی های خاص خود مانند مقاومت بالا در برابر حرارت، رطوبت و آتش، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت ترموود و کاربرد این نوع چوب می پردازیم.

چوب ترمو

عوامل موثر در قیمت ترموود

سن و گونه درختان، هزینه های سوخت، روش تولید و هزینه های جانبی عوامل موثر در قیمت و هزینه ترموود می باشند. سن معقول درختان برای تولید ترموود بین ۴۰ تا ۷۰ سال است. درختان جوان تر در کیفیت بهتری از نظر مقاومت در برابر حرارت و رطوبت برخوردارند. سن درختان یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ترموود است. برای تولید ترموود، درختانی با سن معقول بین ۴۰ تا ۷۰ سال استفاده می شود. سن درختان تاثیر مستقیمی بر کیفیت و مقاومت ترموود دارد. درختان جوان تر دارای چوبی نرمتر و کمترین میزان مقاومت هستند، در حالی که درختانی با سن بالاتر چوبی سفت تر و با مقاومت بیشتر تولید می کنند. بنابراین، درختان با سن بالاتر به دلیل چوبی با کیفیت بالا، معمولا قیمت بیشتری دارند. همچنین، هزینه های سوخت بر اساس نیاز سوخت کوره های تولیدی تعیین می شود. این هزینه ها شامل قیمت سوخت و هزینه های مربوط به حمل ونقل سوخت می باشند. گونه درختان نیز از عوامل تاثیرگذار در قیمت نهای ترموود است. هر گونه درخت، خصوصیات مختلفی دارد که بر کیفیت و قابلیت استفاده ترموود تاثیر می گذارد. برخی از گونه ها چوبی که اغلب شامل درختان اقلیم سرد مانند فنلاند می باشند، محصولی با کیفیت و مقاومت بالا تولید می کنند که قیمت آن ها بیشتر است، در حالی که برخی دیگر از گونه ها چوبی با کیفیت پایین تر و قابلیت استفاده کمتری تولید می کنند که قیمت آن ها نیز کمتر است. بنابراین، انتخاب گونه درختان مناسب برای تولید ترموود به منظور تامین کیفیت و قابلیت استفاده مطلوب، تاثیر زیادی در تعیین قیمت نهایی ترموود دارد.

قیمت ترموود

روش تولید، عامل موثری بر قیمت

روش تولید ترموود نیز هزینه های خاص خود را دارد که بستگی به استفاده از ماشین آلات صنعتی یا نیروی انسانی دارد. استفاده از ماشین آلات صنعتی در تولید ترموود می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد و بهبود کیفیت محصول را ایجاد کند. از طرف دیگر، استفاده از نیروی انسانی در تولید ترموود می تواند هزینه های نیروی کار را افزایش دهد اما کیفیت محصول نهایی در صورت استفاده از نیروی متخصص بهبود می یابد.

عامل افزایش قیمت ترمو وود

تاثیر هزینه های سوخت و جانبی در تعیین قیمت ترموود بسیار مهم است. هزینه های سوخت برای تهیه سوخت مورد نیاز کوره های تولیدی تاثیر بسیاری در قیمت ترموود دارد. همچنین روش تولید ترموود نیز هزینه های خاص خود را دارد و در نتیجه هزینه ها بر اساس میزان استفاده از ماشین آلات صنعتی یا نیروی انسانی متفاوت خواهد بود. بنابراین، هزینه های سوخت و جانبی بر تعیین قیمت ترموود تاثیر قابل توجهی دارند. در واقع منطقی است که ایجاد محیطی که به راحتی بتوان چوب های اولیه را دردما و فشار بالا قرار داد، بسیار سخت و هزینه بر باشد. همچنین می توان در برخی موارد و با خواست مشتریان می توان از رنگ ترمو نیز استفاده نمود. رنگ ترمو وود محصولی است که جهت رنگ آمیزی این نوع چوب ها استفاده میشود. این رنگ جهت جلوگیری از تابش اشعه فرابنفش موجود در نور خورشید بر روی چوب های ترمو مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ ترمو

کاربرد ترموود

ترموود به علت ویژگی های منحصر به فرد خود در صنایع مختلف استفاده می شود. در صنعت ساختمان، این نوع چوب در ساخت دیوارها، درب ها و پنجره ها استفاده می شود. همچنین، در صنعت مبلمان، ترموود به عنوان مواد اولیه برای ساخت میز، صندلی و کابینت استفاده می شود. از دیگر کاربردهای ترموود می توان به استفاده در صنعت حمل و نقل، ساخت سکوهای نفتی و همچنین در صنعت مرمت و بازسازی ساختمان های قدیمی اشاره کرد. البته بیشترین کارایی این محصول جهت بکارگیری در فضای باز مانند شیروانی، روف گاردن و فضا هایی که در معرض مداوم رطوبت قرار دارند، مانند سونا، می باشد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c6ZQ6Qod
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه