دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها کسب و کارهای مختلف به دنبال روش هایی برای افزایش فروش و یا برندینگ برای شرکت یا سازمان خود هستند، تا بیشتر دیده و شناخته شوند. بهترین و مهم ترین گام در افزایش فروش، استفاده درست از تبلیغات است. این روزها تبلیغات جامعه‌ی بسیار بزرگی را شامل می شود که بخشی از آن تبلیغات فیزیکی و بخش بزرگی از آن، تبلیغات دیجیتال در فضای مجازی است.

در این مقاله پنج گام مهم برای افزایش فروش را معرفی می کنیم که مهم ترین آنها ارتباط مستقیمی با شیوه‌ی تبلیغات شما دارد. با استفاده‌ی درست از این روش ها می توانید کسب و کار خود را متحول کرده، نمودارهای مالی خود را صعودی کنید و مهم تر از همه، کاری کنید تا برند و نام مجموعه‌ی شما شهرت بیشتری پیدا کند و در ذهن کاربران باقی بماند.

پنج گام مهم برای افزایش فروش در کسب و کارها

به مشتریان خود هدیه بدهید!

می توان گفت به صورت حدودی هشتاد درصد از خریدهایی که در روزمره توسط افراد شکل می گیرد خریدهای احساسی است و اگر بتوانید از روش های حسی، مشتری را برای خرید از خودتان متقاعد کنید یعنی 80% از مسیر را رفته اید.

شاید بارها دیده باشید که مجموعه های بزرگ یا سازمان های دولتی در مناسبت های مختلف به مشتریان ثابت خود بسته بندی هایی از هدایای مختلف یا بن خرید می دهند. شاید حتی دیده باشید که در مغازه ها یا مجموعه های بزرگ فروشگاهی یک خوراکی رایگان برای تست قرار داده شده است و یا هنگام خرید از یک شرکت، به مناسب های مختلف یک هدیه‌ی رایگان در بسته بندی مورد نظر برایتان ارسال می شود. اما دلیل تمامی این موارد چیست و چطور به پیشرفت یک کسب و کار کمک می کند؟

یکی از روش های روانشناسی برای فروش، دادن یک هدیه‌ی رایگان به مشتری است. شما با این کار، در فرد مقابل خود احساس دین ایجاد می کنید و در ناخودآگاه او احساسی برای جبران ایجاد می شود که این همان گامی است که 80% از مسیر را برایتان هموار کرده و سبب پیشی گرفتن شما از رقبایتان می شود.

در این صورت مشتری از نظر حسی آماده‌ی خرید از مجموعه شماست، با کمی تبلیغات و توضیحات می توانید به میزان چند برابری هدیه ای که داده اید، محصولاتتان را بفروشید. حتی ممکن است با یک تجربه‌ی خوب خرید، مشتری شما به مشتری دائمی و وفادار تبدیل شده و برند شما را به دیگران نیز معرفی کند.

این هدیه‌ی رایگان می تواند یک بخش کوچک از محصولات خودتان باشد، ولی اگر بخواهید به صورت حرفه ای به مشتریان خود هدیه بدهید بهتر است از مجموعه ها و شرکت هایی که در این خصوص فعالیت می کنند، کمک بگیرید.

یکی از شیک ترین و بهترین نوع محصولات برای هدیه به مشتریان در کسب و کارهای مختلف، صنایع دستی است. هدیه شما باید باارزش باشد و در بسته بندی شیک و مناسب به مشتری ارائه گردد. صنایع دستی مانند: ظروف مسی، ساعت خاتم کاری، گلدان میناکاری و یا خرید بشقاب میناکاری می تواند یک هدیه فوق العاده برای مشتریان شما به ویژه مشتری های بین المللی باشد. زیرا علاوه براینکه هنردست بوده و ارزش آن مشخص است، نشان دهنده اصالت و فرهنگ ایرانی است.

برخی از مجموعه ها تولید کننده‌ی صنایع دستی مرغوب، در بسته بندی های شیک، با درج لوگو و برند شما هستند که می توانید برای خرید عمده صنایع دستی از آن ها با قیمت های مقرون به صرفه خرید کنید.

خرید عمده صنایع دستی

اتاق فکر تشکیل دهید

بارها از مدیران موفق شنیده ایم که بهترین ایده ها را از کارمندانشان دریافت کرده و بعد از بررسی و پخته شدن ایده، آن را عملی کرده اند. تشکیل یک اتاق فکر با ایده های مختلف که شاید بعضی از آنها در نگاه اول خنده دار هم به نظر برسد، می توان ابتدایی ترین و بهترین ایده برای افزایش فروش باشد.

در یک تایم مشخص از کارکنان با هر سِمت و عنوانی، بخواهید دور هم جمع شوند و در خصوص مشکلات مختلف کار، ایده بدهند و راه حل عنوان کنند. هرچقدر این جمع دوستانه تر برگذار شود. ایده ها بیشتر و خلاقانه تر خواهد شد.

علاوه براینکه ممکن است بهترین ایده برای پیشرفت کسب و کارتان در این اتاق متولد شود، تشکیل اینگونه جلسات معمولا باعث ایجاد صمیمت بیشتر کارکنان با یکدیگر و همچنین صمیمت آنها با شما می شود. بنابراین تشکیل اتاق فکر را در بازه های زمانی چندماهه جدی بگیرید.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید

رقبای داخلی یا خارجی خود را از همه نظر به ویژه روش های مختلف تبلیغات، در نظر بگیرید. اینکه رقبایی که موفق تر از شما هستند به چه نحوی و با مشارکت کدام شرکت، تبلیغات می کنند، به چه طریقی مشتری خود را حفظ می کنند و یا حتی سابقه‌ی کاریشان چگونه است، میتوان مسیر روبه رویتان را روشن تر کند. از نقات قوت و موفقیت های آن ها درس بگیرید. اما هیچ وقت حرکاتشان را کپی نکنید.

کپی کردن در بیشتر مواقع نتیجه‌ی عکس خواهد داشت. بخصوص اگر رقیب شما از شما شهرت بیشتری داشته باشد و در بین مردم شناخته شده تر باشد. همیشه سعی کنید از ایده های آن ها الهام بگیرید و خودتان یک ایده را متولد کنید.

همچنین با درنظر گرفتن اشتباهات رقبایتان می توانید درصد ریسک فعالیت‎های مختلف را برای خودتان کاهش دهید. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای رشد کسب و کارتان همیشه رقبای خود را در نظر گرفته و رفتارهایشان را همواره تحلیل کنید.

برخی از کسب وکارها، نمونه های خارجی موفق زیادی دارند که می توانند آن ها را درنظر گرفته و ایده های جدیدی که هنوز در ایران رقیبی ندارد را اجرایی کنند. بنابراین تمرکز خود را فقط روی رقبای داخلی نگذارید و رقبای خارجی را هم درنظر بگیرید.

افزایش فروش کسب و کار

به کارمندان و کارکنان خود هدیه بدهید!

یکی از دغدغه های اصلی مدیران مجموعه های کوچک و بزرگ، افزایش راندمان کاری و افزایش رغبت کارکنان برای پیشرفت و آموزش در زمینه های مختلف است. همانطور که می دانید تشویق در تمامی سنین روی افراد تاثیرگذار است و موجب علاقه‌ی بیشتر به کار و پیشرفت شخصی می شود که این پیشرفت، دلیلی برای پیشرفت کل مجموعه است.

دادن هدایای سازمانی و شرکتی به کارکنان یک مجموعه یا سازمان یکی از انواع تبلیغات است که تاثیر خوبی در بلندمدت خواهد داشت و علاوه بر پیشرفت در کسب وکار، موجب وفاداری بیشتر کارمندان به مجموعه‌ی شما و ایجاد صمیمیت بیشتر با شما خواهد شد.

این هدایا را می توانید در مناسبت های مختلف مانند اعیاد در تقویم یا تاریخ های مخصوص به خودتان مانند ساگرد تاسیس یا روزی که به نام کارمندانتان است مانند روز پرستار، روز معلم، روز ارتش و... به آنها بدهید.

هدیه ای که برای این مناسبت ها انتخاب می کنید باید باارزش بوده و سبب رضایت بیشتر کارکنانتان شود، بنابراین برای انتخاب بهترین هدیه، زمان بگذارید و براساس بودجه‌ی موردنظر خود بهترین را انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما همانطور که در تبلیغات برای مشتریان نیز گفته شد، خرید صنایع دستی به عنوان هدیه سازمانی است. زیرا این هدایا بسیار نفیس و منحصر به فرد بوده و دارای ماندگاری و طول عمر زیاد است، شما می توانید روی این صنایع دستی لوگو یا برند خود را هک کنید تا یک تبلیغ دائمی از برندتان باشد.

همچنین درهنگام خرید هدایای سازمانی در نظر بگیرید که بسته بندی این هدایا مانند سایر محصولات نیست اولین چیزی که مخاطب می بیند بسته بندی هدیه است. یک بسته بندی درست، می تواند ارزش هدیه را چندین برابر کند. بنابراین در هنگام خرید، بسته بندی را نیز درنظر بگیرید.

هدیه سازمانی

مدیریت زمان را فراموش نکنید!

همیشه برای هر هدف فروش، میزان و زمان تعیین کنید. این کار باعث می شود روی هدف مورد نظر خود متمرکز شده و در بازه‌ی زمانی موردنظر به هدف فروش خود نزدیک شوید.

گاهی برخی از مدیران در هنگام تعیین زمان و میزان فروش، هدفی در بازه‌ی زمانی کوتاه و میزان فروش چندین برابری در نظر می گیرند و با عملی نشدن آن، دلسرد می شوند. بهتر است در هنگام تعیین زمان واقع بین باشید و با درنظر گرفتن شرایط، یک عدد ایده آل برای آن ها درنظر بگیرید و در بازه‌ی تعیین شده نمودارهایتان به این اعداد نزدیک کنید.

سخن پایانی

درخصوص انواع روش های تبلیغات برای افزایش فروش در کسب و کار های مختلف و روش هایی برای افزایش راندمان کارکنان صحبت کردیم و نکات مهمی که در هرگام لازم است به آن ها توجه شود را بیان کردیم. امیدواریم با درنظر گرفتن آن ها و برداشتن این پنج گام مهم، تاثیر چشم گیری در مجموعه‌ی خود به وجود آورید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BfvH826g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرضیه :
6 ماه پیش
هدایای تبلیغاتی واقعا نقش مهمی توی فروش دارن.دیدم که می گم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه