یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جنگ اوکراین امروزه باعث شده که بسیاری از مناطق این کشور به برق سراسری دسترسی نداشته باشند. این جنگی که با دسیسه غرب و ساده لوحی خود کشور اوکراین به راه افتاده، امروزه دامان مردم این کشور را گرفته است. ولی اکنون مردم اوکراین برای تامین برق مورد نیاز خود چه می کنند؟ جواب ساده است. بعضی از محلات باهم اقدام به خرید دیزل ژنراتور نموده اند و با یک دیزل ژنراتور متوسط، توانسته اند برق مورد نیاز کل خانه های یک کوچه را تامین نمایند.

دیزل ژنراتور در بحران ها یکی از مهمترین مـاواهای بشر برای تامین برق مورد نیاز بوده است. در حوادث طبیعی، مانند سیل و زلزله و ... برق سراسری قطع می شود. در این مواقع است که دیزل ژنراتورها با تولید برق به تامین نیاز برق مناطق حساس یا تعدادی خانه می پردازند. جنگ هم یک حادثه است ولی مسبب آن خود انسان است. به هرحال در این حادثه هم قطعی برق وجود دارد و در این حادثه هم دیزل ژنراتورها نقش اصلی را در تامین برق مورد نیاز مراکز حساس و... ایفا می کنند.

خرید دیزل ژنراتور

جنگ اوکراین هم شامل این مورد می شود. هماطور که گفته شد، بسیاری از مردم، برای تامین برق مورد نیاز خود به خرید دیزل ژنراتور به صورت اشتراکی روی آورده اند. علاوه بر مردم عادی، بسیاری از مراکز دولتی و حساس هم از دیزل ژنراتور برای تامین برق خود استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده که تقاضا برای دیزل ژنراتور در منطقه افزایش یابد. افزایش تقاضا هم یعنی افزایش قیمت دیزل ژنراتور! البته بعضی از کشور ها و نهاد های خیریه، چند دیزل ژنراتور را به اوکراین اهدا نموده اند تا در مراکز حساس و عمومی مورد استفاده قرار بگیرد ولی باز هم تهیه دیزل ژنراتور برای بسیاری از مردم سخت شده است.

موضوع بعدی بالا رفتن تقاضا برای سوخت دیزل یا همان گازوئیل می باشد. این مسئله هم افزایش قیمت گازوئیل را به همراه داشته است. البته افزایش قیمت گازوئیل علاوه بر اوکراین بر سایر کشور های منطقه هم اثر گذاشته و درواقع آتشی که که در اوکراین به راه افتاده دامان بسیاری از کشورهای منطقه را گرفته است. به عنوان مثال کشور عراق که برق سراسری قابل توجهی ندارد و برای مردم این کشور تنها چند ساعت در روز برق سراسری در دسترس است، این موضوع بسیار مشکل آفرین شده است. بسیاری از مردم این کشور، برق مورد نیاز خود را از دیزل ژنراتور ها تامین می کنند. افزایش قیمت گازوئیل تاثیر منفی زیادی بر کیفیت زدگی در این کشور گذاشته است. کشورهای دیگر منطقه مانند: سوریه، لبنان و ... هم مانند عراق با مشکلاتی رو به رو شده اند.

خوشبختانه در کشور ما ایران، به دلیل وجود برق سراسری پایدار، مشکلاتی از این قبیل به وجود نیامده است. چه بسا، این رویداد برای ما باعث به وجود آمدن فرصت هایی هم شده است. کشور ما توانسته با تامین گازوئیل مورد نیاز کشور های منطقه، هم به درآمد زایی خود کمک کند؛ هم با عرضه سوخت به این مناطق باعث شده که قیمت گازوئیل کنترل شود که این خود کمکی به مردم اوکراین و سایر کشور هایی است که جنگ اوکراین دامن آن ها را هم گرفته است.

دیزل ژنراتورها باز هم توانستند که اثبات کنند که در مواقع دشوار در خدمت بشریت هستند. شاید در سال های اخیر اثبات شده که این وسیله ها، ضرر هایی برای زندگی انسان داشته اند. شاید بسیاری از مجامع بین المللی در سال های اخیر، در راستای محدود کردن استفاده از این دستگاه ها قوانینی را تصویب نموده اند. ولی در بحران ها، باز دیزل ژنراتورها وارد شده اند و نشان داده اند که به جز آن ها هیچ دستگاه دیگری نمی تواند، برای تامین برق در مواقع حساس مفید باشد.

جنگ به هیچ عنوان خوب نیست، منتهی بسیاری از صاحبان زر وزور ادامه ی حیات خود را در جنگ ها می بینند. کشورهایی که ابزارهای جنگی، مهمترین تولیداتشان محسوب می شود. ابزارهای جنگی هم مانند دیزل ژنراتور ساخته دست بشر هستند. با این تفاوت که یکی بلای جان انسان ها شده و یکی در مواقع سختی به کمک انسان ها می آید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4kkiSVZn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه