شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با روش های مختلف اجرای سقف

قبل از این که راجع به خرید یونولیت سقفی با قیمت مناسب بگوییم و با روش های مختلف اجرای سقف آشنا شوید، بهتر است به درک صحیحی از چیستی یونولیت سقفی برسید. یونولیت سقفی یکی از انواع یونولیت است که ساختار اصلی آن را نوعی پلاستیک بی اثر و خنثی تشکیل داده و به صورت گسترده در اجرای سقف مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال وزن بسیار کمی دارد؛ چون بیش از نود درصد آن را هوا تشکیل می دهد. یونولیت سقفی طی چند مرحله انبساط، تثبیت و شکل دهی قرار گرفته و در نهایت با روش های مختلف برش می خورد. مهم ترین فاکتور در استفاده از این مصالح، عایق بودن آن است. یونولیت سقفی به عنوان یک عایق دائمی شناخته شده که در مرحله بتن ریزی سقف به کار گرفته می شود. البته در استفاده از این متریال، اهداف دیگری از جمله کاهش وزن ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر عوامل خارجی مخرب از قبیل زلزله مورد توجه قرار می گیرد.

یونولیت سقفی در اشکال و اندازه های مختلف تولید شده و برش داده می شود. این متریال قابل بازیافت است، طول عمر بسیار بالایی دارد، کاملا ضدضربه بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد، در برابر صدا، رطوبت و حرارت نیز عایق فوق العاده ای است و حمل آن نیز بسیار راحت است. حال که با مزایای خرید یونولیت سقفی و استفاده از آن در اجرای سقف آشنا شدید، می توانیم راجع به روش های مختلف اجرای سقف صحبت کنیم.

قیمت یونولیت سقفی 

همان طور که می دانید، در تمام پروژه های ساخت و ساز، رعایت استانداردهای لازم برای تأمین ایمنی به عنوان یک اصل مهم لحاظ می شود. از آنجا که استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، بخش عظیمی از این ایمنی را فراهم می سازد، انتخاب متریال های باکیفیت در اجرای پروژه های ساختمانی، بسیار حائز اهمیت است. این روزها تمام مدیران پروژه و مهندسین ساخت و ساز، به دنبال آن هستند که با استفاده از مصالح سبک و باکیفیت، ضمن کاهش بار مرده ساختمان، استحکام و ایمنی سازه را افزایش دهند. اجرای سقف یکی از مهم ترین مراحل در ساختمان سازی است و مقاومت آن نقش بسیار مهمی در استحکام کلی سازه دارد. خرید یونولیت سقفی و اجرای آن، یکی از محبوب ترین روش ها برای اجرای سقف سبک و مستحکم است. در خرید یونولیت سقفی، مزایای بسیاری نهفته است که می توان با شناخت آن ها، ضرورت و اهمیت استفاده از این متریال در اجرای سقف را توجیه کرد.

در خرید یونولیت حتما باید با مشاوره با متخصصین بهترین نوع یونولیت را انتخاب کنید. اما محصول جدیدی که نخستین تولیدکننده بلوک یونولیت در ایران، آن را تولید کرده است، بسیار مزایای بهتری نسبت به یونولیت دارد، نام این محصول یونیپلکس است که برای اجرای سقف از آن استفاده می شود. یونیپلکس مزایای زیادی نسبت به یونولیت دارد. برای مثال از آنجا که بلوک های یونولیت ماندگار هستند، در برابر آتش سوزی بسیار آسیب پذیر می باشند، اما از آنجا که بلوک های یونیپلکس غیرماندگار هستند، سقفی که با این بلوک ها ساخته شود از این آسیب مصون است، در ادامه مزایا و توضیحات بیشتری را از یونیپلکس با شما در میان خواهیم گذاشت.

اجرای سقف وافل

سقف وافل یکی از روش های نوین در اجرای سقف بتنی است. از آنجا که قالب های وافل ظاهری مشبک و مربعی شکل دارند، به این نام شناخته می شوند. این نوع سقف علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان و مقاومت بالا، به عنوان زیباترین سقف اجرا شده شناخته می شود. استفاده از این متریال از لحاظ مختلفی از جمله ایمنی بیشتر، هزینه کمتر و جنبه های زیبایی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. قالب های وافل پس از اجرای سقف، جدا شده و برای پروژه های بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. اجرای این سقف علاوه بر کاهش هزینه های بتن ریزی، هزینه های نازک کاری ساختمان را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهد. این نوع سقف برای دهانه های وسیع و مرتفع با ارتفاع بیشتر از ۱۲ متر قابل اجراست. سقف وافل بهترین انتخاب برای اجرای سقف های مرتفع با اشکال نامنظم است. در اجرای چنین سقفی، به هیچ نوع تیرچه و بلوک یونولیت نیازی نیست؛ بنابراین برای اجرای سقف وافل به خرید یونولیت سقفی نیازی نیست.

هر سازه ای با هر معماری و هر کاربری، به سقف نیاز دارد. اجرای سقف از گذشته تاکنون یکی از مراحل زمان بر، هزینه بر و دشوار هر پروژه ساختمانی بوده و هست. سقف های امروز تفاوت های آشکاری با سقف های قدیمی دارند. اگر در گذشته صرفاً استحکام در برابر زلزله و ارتعاش و همچنین مقاومت در برابر نفوذ آب و آتش سوزی به عنوان ملاک های یک سقف خوب معرفی می شدند، امروزه سرعت اجرای بالا، وزن کم، عایق صوتی و حرارتی و همچنین قیمت مناسب، به عنوان فاکتورهای یک سقف خوب به شمار می روند.

حذف یونولیت از سقف 

اگر به هر دلیلی امکان خرید یونولیت سقفی برایتان فراهم نیست، می توانید به اجرای سقف لایت فرم فکر کنید. لایت فرم در واقع نوعی قالب سقف پلاستیکی با قابلیت استفاده مجدد است که در اجرای انواع سقف های تیرچه بتنی و فلزی به کار گرفته می شود. اگر مزایای اجرای این نوع سقف از قبیل سرعت اجرا، مقاومت بالای سازه و مواردی از این دست را فاکتور بگیریم، می توان کاهش هزینه و صرفه اقتصادی را یک مزیت مهم برای استفاده از قالب لایت فرم در اجرای سقف در نظر گرفت. اجرای چنین سقفی بسیار راحت بوده و تخصص خاصی نیاز ندارد. قالب لایت فرم در اندازه و سایزهای مختلفی تولید می شود تا بتوان به راحتی آن را جایگزین یونولیت کرد. در مورد ایمنی استفاده از این قالب ها نیز، جای هیچ گونه نگرانی نیست. از آنجا که قالب های پلاستیکی لایت فرم بعد از اجرا و بتن ریزی از سقف جدا می شوند، خطر آتش سوزی هم نخواهند داشت.

در اجرای سقف لایت فرم، می توان گفت که شما پس از اجرا سقفی اکسپوز دارید؛ چون قالب ها از زیر سقف جدا شده و خارج می شوند. سقف هایی که با استفاده از قالب های لایت فرم اجرا می شوند، وزن سبک و مقاومت بسیار بالایی دارند . گذشته از تأمین ایمنی و مقاومت سازه در اجرای این سقف، نگرانی از بابت شکستگی تیرچه ها و ریزش آن ها حین اجرا هم وجود ندارد.

یکی از انواع قالب هایی که جایگزین بلوک های یونولیتی شده است، همین قالب های لایت فرم است، استفاده از این قالب ها در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است، زیرا این قالب های ویژگی های بسیار جالبی دارند، استفاده مفید از این قالب ها می تواند در مقابل بسیاری از حوادث بد که ممکن است برای ساختمان شما اتفاق بیافتد مشکل گشا باشد، مثلا استفاده از این گونه قالب ها می تواند مسبب این باشد که اگر آتش سوزی اتفاق افتاد، به دلیل این که این قالب ها از سقف جدا شده و کنار گذاشته شده اند، می تواند سهم به سزایی در مشتعل نکردن آتش داشته باشد. یا از دیگر مزایا آن می توان به این مورد اشاره کرد که بلوک های یونولیتی برای طبیعت دارای ضررهای بسیاری می باشند، استفاده از این بلوک ها در بلند مدت طبیعت را آلوده می کند، اما با استفاده از قالب های غیر ماندگار این مورد اتفاق نمی افتد. البته قالب هایی مانند یونیپلکس جایگزین این قالب های لایت فرم شده اند که بعدا در این خصوص توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد.

اجرای سقف تیرچه بلوک با یونولیت

حتما می دانید که از بین انواع مصالح ساختمانی، بتن تحمل نیروی کششی را ندارد. از طرفی می دانید که بتن یا مصالح دیگر به افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای وارده جانبی کمک زیادی نمی کنند و تنها بار مرده ساختمان را افزایش می دهند. برای این که بتوان استحکام سازه را افزایش داد، باید از فولاد بیشتر استفاده کرد. در چنین شرایطی می توان اهمیت خرید یونولیت سقفی را درک کرد. با استفاده از بلوک های یونولیتی، می توان قسمت تحتانی تیر یعنی بتن در معرض کشش را در سقف های تیرچه بلوک حذف کرد. به این ترتیب علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان و افزایش پایداری آن، هزینه اجرای سقف نیز به طرز چشمگیری کاهش می یابد. استفاده از یونولیت های سقفی، سبب شده ضمن صرفه جویی در تیرچه و بتن، به رابیتس کاری نیازی نداشته باشید و به راحتی مراحل گچ خاک و گچ کاری را نیز پشت سر بگذارید.

با خرید یونولیت سقفی، در قالب بندی نیز صرفه جویی می شود. اجرای سقف یونولیتی علاوه بر مزایای آن در دراز مدت، به راحتی انجام می شود و تخصص خاصی نیاز ندارد. اجرای این سقف بدین صورت است که بلوک های یونولیتی بین تیرچه ها قرار گرفته و پس از اتمام بلوک گذاری، درزهای بین یونولیت ها با بتن ریزی پوشانده شده و محکم می شوند.

آشنایی با روش های مختلف اجرای سقف

جمع بندی

اجرای سقف مهم ترین مراحل ساخت و ساز پروژه های ساختمانی است و تأمین مقاومت آن، نقش مستقیمی در ایمنی و استحکام سازه دارد. مصالح مختلفی در اجرای سقف به کار گرفته می شوند که هر یک شیوه اجرای متفاوتی می طلبند. این روزها با پیشرفت صنعت ساخت و ساز، خرید یونولیت سقفی به عنوان یک متریال استاندارد و کم هزینه، مورد توجه انبوه سازان و مدیران پروژه های ساختمانی قرار گرفته است. می توانید با مراجعه به سایت https://uniplex.ir/ از انواع این روش ها و روش نوینی که یونیپلکس ابداع کرده است که بسیار بهتر از سقف تیرچه بلوک و لایت فرم و سقف وافل می باشد و هزینه آن پایین تر از سایر روش هاست و همچنین سرعت اجرای سقف آن از سایر روش ها بیشتر است، به همین دلیل استفاده از یونیپلکس در اجرای سقف رواج یافته و بسیاری از افراد فعال در حوزه ساخت و ساز از این سیستم بهره می برند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/i7PTFYR2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ناشناس :
1 سال پیش
کجا اینا سرعت کار رو میبرن جلو گذاشتنشون چند روز طول میکشه دراوردنشون دوبرابر گذاشتن از هیچ لحاظی ب پای یونلیت نمیرسن
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه