پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اصطلاح HDCVI مربوط به یک تکنولوژی در دوربین های مداربسته است. این تکنولوژی در واقع نوعی فناوری برای انتقال تصویر دوربین مداربسته با بهترین کیفیت ممکن می باشد. به عبارت دیگر قابلیت HDCVI قرار است خروجی با کیفیت تری را در دوربین های مداربسته آنالوگ ایجاد نماید. با این مقدمه کوتاه، در ادامه مقاله به بررسی جزییات بیشتری از این تکنولوژی دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

آشنایی با تکنولوژی HDCVI به زبان ساده

علت ابداع تکنولوژی HDCVI چه بود؟

در گذشته دوربین های مداربسته عموما کیفیت تصویر نامطلوبی داشتند. علت اصلی این کیفیت تصویر نامطلوب، روش انتقال تصاویر با شیوه های تلویزیونی مانند PAL بود. بنابراین این مشکل باید به شکلی حل می شد و روش جدیدی برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیتی بالاتر ابداع می شد. سرانجامِ تلاش متخصصان در این زمینه پیدایش تکنولوژی HDCVI در دوربین های مداربسته بود. اما چه شخصی یا شرکتی اولین بار این تکنولوژی را ابداع کرد؟ شرکت Dahua Technology برای نخستین بار قابلیت HDCVI را در دوربین های مداربسته تعبیه نمود. دوربین های مداربسته قدیمی نهایتا کیفیت تصویری برابر با 6/. مگا پیکسل داشتند؛ بنابراین در مواقع حساس و اضطراری تصاویر مطلوبی را ارائه نمی کردند و کاربران اجبارا در این مواقع از دوربین های تحت شبکه بهره می بردند. بنابراین شرکت های سازنده دوربین های مداربسته آنالوگ مانند شرکت داهوا بر آن شدند تا دوربین های مداربسته خود را از نظر کیفیت تصویری ارتقاء بدهند. اینگونه بود که تکنولوژی HDCVI در دوربین های آنالوگ پدیدار شد.

سازوکار دوربین های آنالوگ با تکنولوژی HDCVI چیست؟

اصولا دوربین مداربسته باید تصاویر ضبط شده را ذخیره کند. برای ذخیره تصاویر در دوربین های مداربسته که از تکنولوژی HDCVI برخوردارند نیاز به نوعی رکورد معروف به HDcvi Recorder وجود دارد. این نوع رکوردرها را شرکت های مشهور سازنده دوربین مداربسته مانند دوربین داهوا و مکسرون تولید و عرضه می کنند. توجه کنید که رکوردرهای HDCVI دارای انواع گوناگونی هستند شامل: HD 720p ، HD 1080n و Full HD 1080p و 4k که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما تا اینجا هنوز محدودیت انتخاب دستگاه برای ضبط تصاویر دوربین های مختلف وجود داشت. تا اینکه دستگاه های رکوردر چند وجهی مشهور به دستگاه های XVR تولید و در بازار عرضه شدند که قابلیت پشتیبانی از تمام دوربین های HDcvi و HDtvi و حتی دوربین های AHD را دارند و بنابراین محدودیت انتخاب دستگاه به منظور ضبط تصاویر دوربین های HDcvi از میان برداشته شد.

آشنایی با تکنولوژی HDCVI به زبان ساده

مزایا و ویژگی های تکنولوژی HDCVI چیست؟

با بهرمندی از این تکنولوژی در دوربین های مداربسته دسترسی به رزولوشن های 1080P و 720P به کمک کابل کواکسیال امکان پذیر شده است. از طرف دیگر شما می توانید بدون ایجاد تغییر در سیم کشی دوربین آنالوگ خودتان، آن را به تکنولوژی HDCVI مجهز نمایید. به کمک این تکنولوژی هیچگونه تاخیری در ارسال و دریافت تصاویر وجود نخواهد داشت و همچنین در صورت بروز مشکل، فرآیند عیب یابی سیستم به سرعت انجام می شود و به طور کلی روش نصب بسیار ساده ای نیز دارد. در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کنیم که این تکنولوژی سبب می شود به کمک کابل کواکسیال بتوانید تا فاصله ۵۰۰ متر تصاویر را انتقال دهید. کیفیت تصاویری که دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی یادشده ارائه می دهند متفاوت است و دوربین های HDcvi در انواع HD 720P و کیفیت تصویر 1 و 1.3 مگاپیکسل , Full HD 1080p و کیفیت 2 و 4 مگاپیکسل طراحی و تولید می شوند. علاوه بر تصویر خروجی در دوربین های HD-cvi مواردی مانند نوع لنز, سنسور تصویر و … نیز در کیفیت تصویر خروجی دوربین ها موثر خواهد بود.

نحوه کارکرد دوربین های HDCVI

به طور کلی میان سیستم مداربسته آنالوگ و سیستم HDcvi از نظر زیر ساخت و بستر آنالوگ تفاوت های چشمگیری دیده نمی شود. برای توضیح بیشتر؛ در سیستم HDCVI اصولا تصاویر به شکل دیجیتال در برد تصویر دوربین مداربسته ایجاد می شوند، آنگاه به کمک یک تراشه کد گذاری اطلاعات با تکنولوژی HDCVI تبدیل به کد می شود و آماده برای انتقال می گردد. در مرحله بعدی اطلاعات به صورت سیگنال های HDCVI و به وسیله کابل کواکسیال تا محل قرارگیری رکوردر HDcvi که پیشتر شرح دادیم، منتقل می شود. در حقیقت در دستگاه HDcvi اطلاعات ابتدا از طریق یک Decoder دیجیتال تبدیل می شود و سپس آماده ضبط و پخش توسط دستگاه می گردد. از طرف دیگر چون اطلاعات در دوربین های HD-CVI به روش یاد شده کد گذاری می شوند تصاویر دوربین های HDCVI برای DVR های تک وجهی با تکنولوژی های مشابه مانند AHD یا HDTVI امکان پذیر نخواهد بود. به علاوه در دروبین های مداربسته آنالوگ جدیدی که وارد بازار شده اند، قابلیت دیدن تصاویر دوربین به روش اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد. به این سبب که اکنون دوربین ها برای انتقال اطلاعات، از استاندارد های تلویزیونی بهره نمی برند. بلکه به کمک دستگاه های رکوردر XVR چند وجهی، این امکان فراهم می شود که برای پشتیبانی و دیدن تصاویر، از تکنولوژی های گوناگونی در یک دستگاه بهره برد. به عبارت بهتر اکنون دستگاههای XVR پنج وجهی انواع مختلف دوربین های مداربسته مانند HDcvi ، HDtvi AHD ، Analog و IP camera را می شناسد.

آشنایی با تکنولوژی HDCVI به زبان ساده

انواع دوربین مداربسته HDCVI

دوربین های دارای تکنولوژی HDCVI در انواع بولت، دام و اسپید دام تولید و به بازار عرضه می شوند. هر کدام از این دوربین ها ساختار و شکل بدنه خاص خود را دارند و بر آن اساس از کاربردهای متفاوتی نیز برخوردارند و مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه این نوع دوربین های مداربسته با لنز های ثابت و متغیر نیز در بازار این محصولات موجود می باشند. اما دوربین های مداربسته HDCVI را می توان در دسته های گوناگونی نیز بررسی کرد. در واقع دوربین های دسته POC ، Lite، Pro، Active Deterrence، Panorama، Cooper و Micro-Size که هر کدام دارای مدل های مختلفی نیز می باشند. کاربران می توانند پس از مشاوره با متخصصان بهترین گزینه را از میان دوربین های متنوع یادشده برای منظور خاص خود انتخاب و خرید نمایند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yWKk0zD1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه