پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برای ایستگاه های کاری نزدیک به دیوار، جرثقیل دیواری یکی از بهترین گزینه ها است. این نوع جرثقیل جزء جرثقیل هایی به حساب می آید که که می توان آنها را در ارتفاعات مختلف با توجه به خواست کارفرما ها، طراحی، نصب و راه اندازی کرد.

جرثقیل دیواری چه کاربردی دارد و تفاوت آن با جرثقیل سقفی تک پل آویز چیست؟

حرکت دورانی جرثقیل دیواری معمولاً به حالت دستی صورت می گیرد. معمولاً نصب این نوع جرثقیل ها بر روی دیواره بدنه ماشین آلات و ستون های موجود در سوله ها و یا سالن ها انجام می گیرد. از اصلی ترین مزیت های جرثقیل دیواری می توان به این موضوع اشاره کرد که برای مکان هایی که امکان استفاده از دیگر جرثقیل ها وجود ندارد، حسابی کاربردی است.

آشنایی با ویژگی های جرثقیل دیواری

همانطور که در قسمت بالاتر هم برای شما توضیح داده ایم، جرثقیل دیواری برای انجام باربرداری و جابجایی کالا ها در محیط هایی که استفاده از دیگر جرثقیل ها امکان پذیر نیست، بهترین گزینه به حساب می آید. طراحی و تولید جرثقیل دیواری با توجه به طول بازویی که دارد امکان پذیر است. ساخت جرثقیل دیواری با ظرفیت ۱۵ تن صورت می گیرد.

نکته قابل توجه دیگر این است که در این نوع جرثقیل ها حرکت بازو به دو حالت موتور گردان و دستی قابل انجام است. این موضوع بستگی به درخواست و نیاز کارفرما دارد. در مقابل در مدل های برقی، طراحی به طور کاملا انحصاری صورت می گیرد.

قابلیت نصب جرثقیل دیواری بر روی ستون سوله و بر روی دیوار ها وجود دارد. قیمت جرثقیل دیواری نسبت به دیگر در جرثقیل های سقفی بسیار ارزان تر است. روش راه اندازی نصب و نگهداری و تعمیرات جرثقیل های دیواری نسبت به دیگر جرثقیل ها بسیار آسان تر است.

نگاهی به جرثقیل سقفی تک پل آویز

یکی از پرکاربردترین انواع جرثقیل ها در بازار می توان به جرثقیل سقفی تک پل آوریز اشاره کرد. قیمت مناسب به همراه کارایی بالا و طراحی نسبتاً ساده از جمله دلایل این موضوعات است. نکته قابل توجه این است که حرکت عرضی در جرثقیل سقفی تک پل آویز شبیه به نوع رو نشین است. تفاوت اساسی آنها در حرکت این دو نوع جرثقیل است. نوع حرکت در جرثقیل سقفی تک پل آویز به این صورت است که بالابر از زیر پل آویزان می شود و بر لبه بال پایین پل حرکت می نماید.

جرثقیل دیواری چه کاربردی دارد و تفاوت آن با جرثقیل سقفی تک پل آویز چیست؟

شناخت ویژگی های جرثقیل سقفی تک پل آویز

  1. جرثقیل سقفی تک پل آویز دارای روند بسیار سریعی است.
  2. این نوع جرثقیل در حالت تک پل برای ظرفیت های زیر 10 تن قابلیت اجرا دارد.
  3. قابلیت نصب زیر سقف های کوتاه را دارد.
  4. قیمت جرثقیل سقفی تک پل نسبت به دو پل کمتر است، اما از مدل تک پل رو نشین قیمت بیشتری دارد.
  5. قابلیت دسترسی به فضای خارج از دهانه به حالت کنسول توسط جرثقیل سقفی تک پل آویز وجود دارد.

جرثقیل سقفی دو پل

از جرثقیل های سقفی در انبارها و سالنهای صنعتی استفاده می شود. این نوع جرثقیل ها شامل دو گروه جرثقیل سقفی تک پل و جرثقیل سقفی دو پل است. کاربرد این نوع از جرثقیل ها برای جابجا کردن اجسام سنگین است. آنها دارای اجزایی مانند چرخ موتور، گیربکس، قوطی مستطیلی، کالسکه برای حرکت دادن به حالت عرضی و ... است.

البته باید بدانید که قلاب هم از مهمترین اجزای جرثقیل های سقفی دو پل است زیرا به واسطه آن اجسامی که دارای وزن زیادی هستند، حرکت داده می شوند. به طور کلی باید بدانید که کاربرد جرثقیل دو پل برای جابجایی اجسام با ظرفیت های ۵ تا ۴۰۰ تن است. معمولاً در حوزه هایی مانند فولاد ریخته گری و خطوطی که فعالیت ۲۴ ساعته دارند، از جرثقیل های دو پل استفاده می شود.

مزیت های اصلی استفاده از جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل دیواری چه کاربردی دارد و تفاوت آن با جرثقیل سقفی تک پل آویز چیست؟

  • برای جابجا کردن اجسام که نیاز به سرعت و دقت بسیار زیادی دارند از این جرثقیل ها استفاده می شود.
  • معمولاً در سازه هایی که ارتفاع بسیار زیادی دارند، جرثقیل سقفی دو پل نصب می شود تا اجسام به راحتی جابجا شوند.
  • این نوع جرثقیل ها را می توان بر روی باسکول انواع میلی متر و ... برای جابجایی اجسام و مواد نصب کرد.

اقدامات مورد نیاز جهت کرایه جرثقیل دیواری

در هنگام کرایه جرثقیل دیواری هستند باید به نکاتی توجه داشته باشید. برای مثال آگاهی از میزان کالایی که تمایل به جابجا کردن آن دارید، اهمیت دارد. به این صورت که باید تناژ باری مناسبی از جرثقیل دیواری را انتخاب نمایید. قبل از انجام هر کاری به بررسی محل نصب جرثقیل دیواری بپردازید. به این صورت می توانید مقدار چرخش بازوی مناسب را در زمان کرایه جرثقیل دیواری در نظر بگیرید.

به مورد دیگری مانند برقی و دستی بودن این نوع جرثقیل توجه کنید. هرکدام از این نوع جرثقیل ها دارای قیمت متفاوتی هستند. برای اطلاع دقیق از نوع جرثقیل دیواری و کرایه آن به سایت شرکت پل صنعت فلز مراجعه کنید و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L4w3eAHd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه