پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برای مارکتینگ موفق، با انواع کاغذ بسته بندی آشنا شوید

در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع کاغذ بسته بندی موجود در بازار را بشناسیم و ویژگی های آنها را با هم بررسی کنیم.

کاغذ یکی از مهمترین اختراعات بشر در زمینه بسته بندی محصولات بوده که از گذشته تاکنون تغییرات زیادی داشته است. اگر به بسته بندی های محصولات موجود در بازار نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که تمامی آنها از مقواها و مواد بازیافتی درست شده اند که بسیار سبک هستند و برای محافظت و نگهداری از محصولات کافی به نظر می رسند. علاوه بر این، نوع متریال کاغذ در بسته بندی این امکان را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده تا بتوانند روی آن اطلاعات برند و محصولات خود را چاپ کنند. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انواع کاغذ بسته بندی

در سال های اخیر یکی از مهمترین بخش های جذب مشتری به طراحی بسته بندی محصولات مربوط بوده است؛ زیرا نوع بسته بندی محصول می تواند یکی از معیارهای مهم در رقابت با سایر برندها باشد. به طور کلی چاپ کاغذ بسته بندی روی جنس های مختلفی انجام می شود که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم:

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت یکی از انواع کاغذ بسته بندی است که از خمیر کاغذ شیمیایی تولید شده و با نام کاغذ گراف هم شناخته می شود. خمیری که برای ساخت کاغذ کرافت استفاده می شود، کاملاً قابل بازیافت است. بسیاری از افراد به دلیل اینکه این متریال در طبیعت به خوبی بازیافت می شود و دوستدار محیط زیست است، استفاده از آن را ترجیح می دهند.

خمیری که از فرآیند ساخت کاغذ کرافت و بازیافت آن به دست می آید مقاومت بسیار بالایی داشته و دارای پلیمر بیشتری است. از جمله ویژگی های این نوع کاغذ که باعث شده برای مقاصد بسیاری چون بسته بندی محصولات ایده آل باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت جذب بالا
  • انعطافپذیری زیاد
  • سازگار با محیط زیست
  • تنوع بالا
  • دارای ویژگی کشسانی
  • مقاوم در برابر پارگی
  • مقرون به صرفه
  • دارای وزن سبک
  • مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ هوا

یکی از مهمترین دلایل استفاده تولیدکنندگان از این کاغذ برای انواع بسته بندی، هزینه های بسیار پایین و مقرون به صرفه آن است. از دیگر دلایل محبوب بودن این نوع کاغذ می توان به شکل ظاهری آن که حس نوستالژیکی در مشتری ایجاد می کند اشاره کرد. از کاربردهای کاغذ کرافت می توان  به بسته بندی پوشاک، تولید پاکت سیمان، انواع ساک دستی، طراحی و چاپ انواع پاکت و جعبه فانتزی کادو، بسته بندی میوه و سبزیجات اشاره کرد.

کاغذ بسته بندی رول

اگر قصد دارید که برای سفارش انواع کاغذ بسته بندی محصولی را انتخاب کنید که به صورت رول و در عرض یک متر به شما ارائه شود باید به سراغ کاغذ بسته بندی رولی بروید. این نوع کاغذها نیز مانند کاغذ کرافت از خمیرهای کاغذ شیمیایی تولید شده اما با این تفاوت که عرض آنها به اندازه یک متر بوده و به صورت رولی به فروش می رسند.

توجه داشته باشید که کاغذ کرافت به تنهایی رنگ زمینه نداشته و چاپ طرح مورد نظر بر روی زمینه رنگ نسکافه ای انجام می شود. کاغذهای کرافت رولی هم طرفداران خود را دارد و به دلیل ظاهر زیبا و قابل بازیافت بودن شان افراد بیشتری به سمت خرید این کاغذ می روند. اگر با این توضیحات، مشتاق شده اید که سفارش چاپ انواع کاغذ بسته بندی خصوصاً نوع کرافت را به یک مرکز معتبر بسپارید، ما IrChap.ir را معرفی می کنیم.


مجموعه آی آر چاپ در زمینه چاپ انواع کاغذ بسته بندی فعالیت داشته و کاغذهای با کیفیت و مرغوبی را برای سفارشات شما آماده می کند. چاپ کاغذ کرافت هم در مجموعه آی آر چاپ به شکلی مرغوب و با استحکام بالا به فروش می رسد.

برای مارکتینگ موفق، با انواع کاغذ بسته بندی آشنا شوید

کاغذ پوستی

بر خلاف کاغذهای کرافت کاغذ پوستی بسیار نازک بوده و به شکل نیمه شفاف و شیری رنگ دیده می شود که یک طرف آن روغنی و سمت دیگر زبر است. از کاغذهای پوستی معمولاً برای بسته بندی داخلی محصولات مانند لباس، کفش و ... استفاده می شود. با توجه به اینکه متریال استفاده شده در این نوع از انواع کاغذ بسته بندی، نازک و با مقاومت پایین است، استفاده از آنها هزینه زیادی را برایتان در برنخواهد داشت و می توانید با مبلغی مقرون به صرفه آنها را تهیه کنید. این نوع بسته بندی کاغذ برای چاپ لوگو یا نام برند بسیار مناسب است و می تواند بازخوردهای خوبی را از سوی مشتری در پی داشته باشد.

کاغذ سنگ

شاید این نام کمتر به گوش شما آشنا باشد اما متریالی که برای ساخت کارتن یا پاکت استفاده می شود کاغذ سنگ است. این نوع محصول بسیار شبیه به کاغذ و مقوا بوده اما در مجموعه آی آر چاپ با ضخامت های مختلف تولید می شود. جنس این نوع کاغذ از کربنات کلسیم و پلی اتیلن است که سبب می شود در برابر آب مقاوم بوده و خیس نشود. علاوه بر این در برابر پارگی نیز دوام زیادی دارد.

بهتر است از کاغذ سنگی برای چاپ روی ساک های خرید شخصی سازی شده با برند یک شرکت و یا تولیدکننده استفاده شود. یکی از مهمترین دلایل تفاوت کاغذ پوستی و کاغذ کرافت در رنگ زمینه آنها است. اگر برای پکیجینگ محصولات خود نیاز به چاپ انواع بسته بندی دارید می توانید با مشاورین آی آر چاپ تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی ها را در اختیار شما قرار دهند.

دقت داشته باشید که تنها تفاوت عمده کاغذ کرافت و چاپ کاغذ پوستی در میزان مقاومتی است که برای بسته بندی محصول شما ارائه می دهد. از ویژگی های این نوع چاپ کاغذ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محکم و غیر قابل نفوذ است
  • نیاز به سلفون کشی ندارد
  • در برابر تغییرات آب و هوایی دچار مشکل نمیشود.

 

بهترین نوع کاغذ کرافت چیست؟

در انتخاب بهترین کاغذ کرافت باید به زبری و گرماژ آن کاغذ توجه داشته باشید. معمولاً برای بسته بندی صیفی جات از کاغذهای کرافت با گرماژ ۴۰ تا ۷۰ و برای بسته بندی کارتن و مقوا از کاغذهایی با گرماژ ۷۰ تا ۱۴۰ استفاده می شود. علاوه بر این برای سفارش انواع کاغذ بسته بندی می توانید نوع طرح لوگو و یا فونت موردنظرتان را به صورت فایل در اختیار همکاران ما در آی آر چاپ قرار دهید تا سفارش شما در کوتاهترین زمان ممکن آماده شود.

در انتخاب تصاویر مورد نظر به این نکته توجه داشته باشید که هرچه تصویر با کیفیت تر باشد، نتیجه نهایی کار شما نیز بهتر خواهد بود. سپس فایل نهایی را با یکی از پسوندهای TIF یا ‏pdf در اختیار مرکز چاپ قرار می دهید تا کیفیت چاپ محصول مورد نظر شما را به خوبی انجام دهند. قابل ذکر است که گرماژ به کار رفته در ساخت کاغذ سنگی ۸۰ گرم است که طبق دستور شما می تواند تغییر کند و هزینه جدید اعلام می شود.


آیا کاغذ و مقوا با یکدیگر تفاوت دارند؟

برای مارکتینگ موفق، با انواع کاغذ بسته بندی آشنا شوید

مرز بسیار دقیق و خاصی بین مقوا و کاغذ وجود ندارد. اما با این حال هر دوی آنها را می توان در دسته بندی های جدا از هم قرار داد. مهمترین تفاوت آنها هم در مورد گرماژ مقوا است. ویژگی دیگر مربوط به ضخامت بیشتر مقوا نسبت به کاغذ می شود که باعث شده در صنعت بسته بندی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. اگر قصد خرید کاغذ کرافت با ماهیت بسته بندی محصول را دارید می توانید سفارش خود را از طریق مجموعه آی آر چاپ به آدرس سایت IrChap.ir ثبت کنید و در صورت نیاز به گرفتن مشاوره با شماره تلفن 02191304252 تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pwgSvk6d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه