پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در هنر کار با چوب بعد از تولید و ساخت وسایل چوبی از جمله میز ، صندلی و ظروف ، برای جلا دادن و زیبا کردن و همچنین محافظت از وسیله ساخته شده نیاز داریم به استفاده از پوشش دهنده هایی که مخصوص چوب هستند تا در ظاهری زیبا و همچنین محافظت از وسیله ساخته شده ی خود ، بهرمند شویم. این امر یک هنر سنتی محسوب می شود که ایرانیان تا به امروز این سنت و هنر زیباسازی چوب را حفظ کرده اند و امروزه با ابزار و محصولات ساخته شده کار آسان تر شده است اما به این منظور نیست که نیاز به تلاش و دقت نداشته باشد بلکه در هنر کار با چوب دقت، ظرافت و صبوری زیادی نیاز است تا اثر با کیفیت و زیبایی خلق گردد . یکی از مهم ترین مراحل ساخت لوازم چوبی جلا دادن و پوشش دهی است که با کمک رنگ، روغن چوب و واکس و براق کننده چوب انجام می شود و در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

انواع واکس و رنگ چوب و رنگ شیشه

برای رنگ آمیزی و براق کردن سطح چوب از رنگ، روغن و جوهر چوب استفاده می شود و علاوه بر این از واکس چوب که به صورت بی رنگ و رنگی تولید می شود در کارگاه ها استفاده می کنند. علاوه بر سطح چوب می توان از رنگ های مخصوص شیشه که به ویترای معروف هستند استفاده نمود در ادامه این مقاله به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • رنگ ویترای
  • رنگ چوب
  • واکس چوب

واکس چوب

واکس براق کننده چوب مزیت های زیادی برای سازه و وسایل چوبی خواهد داشت. از جمله مزایای آن می توان به قابلیت شستشو آنها، ضد قارچ و بدون بو، آبگریزی و پوشش دهی بالا، محافظت از وسایل چوبی در برابر پرتو UV، حرارت، رطوبت، آلودگی های محیطی و غیره اشاره کرد.این ماده در حجم های گوناگونی تولید شده است که نسبت به میزان پوشش دهی بر حسب مترمربع بر لیتر می توان آنها را انتخاب کرد. از مهمترین نکاتی که باید در مورد واکس چوب بدانید، این است که عمل واکس زدن روی چوب را در محیطی با دمای 25 تا 35 درجه انجام داد تا کار دقیق و بی نقص انجام گیرد. برای استفاده از واکس چوب یک نکته را باید در نظر بگیرید که حتما برای استفاده چوب خام به کار گیرد زیرا مانند سایر پوشش دهنده ها عملکرد یکسانی ندارد و بعد از استفاده روی چوب خشک نمی شود بلکه جذب می شود. واکس چوب در رنگ بندی های مختلفی در بازار وجود دارد که بنا به سلیقه و شرایط مهم محیطی نیاز کاربر مشخص می شود تا هر رنگی که مدنظر است خریداری و استفاده شود.

فروش ویژه واکس، رنگ چوب و رنگ شیشه

رنگ چوب

نکته مهمی که باید قبل از رنگ کاری چوب به آن توجه کرد، استفاده از روغن مخصوص چوب است که استفاده از آن روی سطح کار می تواند یکنواختی رنگ و روان تر انجام دادن آن روی چوب را به همراه داشته باشد. افراد برای رنگ کردن می توانند از پیستوله یا قلم مو برای رنگ کردن وسایل چوبی استفاده کنند اما باید به نکاتی توجه کنند تا کار تمیز انجام شود. یکی از این موارد رنگ کاری با قلم مو در جهت بافت و الیاف چوب است تا رنگ بهتر روی کار بخوابد و تمام بافت چوب رنگ بگیرد. نکته دیگر در رنگ کاری چوب از طریق پیستوله است که باید طبق اصول خاصی انجام گیرد تا هنگام پاشیدن رنگ دچار مشکل نشوید. رنگ چوب را باید چند مرتبه انجام دهید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود. نکته مهم دیگری که در هنگام رنگ کاری چوب باید به آن دقت کرد، درست کردن رنگ به صورت یک جا و نگهداری آن در ظرف در بسته است. رنگ چوب یکی از انواع پوشش دهنده ها هست و از آن برای نمایان شدن چوب، رنگ آمیزی سطح کار، محافظت از چوب در برابر آسیب های احتمالی و... استفاده می شود. بنابراین این مواد کاربردهای زیادی در کارگاه های نجاری دارند و جلوه کار و طول عمر وسایل چوبی را چند برابر می کنند. 

رنگ ویترای

از زمان های گذشته در ایرانیان و سایر ملل ها رایج بوده که از هنر نقاشی روی شیشه یا بهتر بگوییم هنر ویترای ، استفاده می شد تا به امروز که با پیشرفت صنعت ، تنوع در رنگ ویترای قابل مشاهده هست . رنگ ویترای برای زیباسازی ظروف شیشه ای ، کریستال ، بطری ، لوستر ، شیشه های درب و پنجره و غیره گزینه ی مناسبی است تا با استفاده از آن طرح ، نقش و نگار دلخواهتان را رسم کنید و به خانواده پر افتخار و زیبای هنر ویترای بپیوندید. علاوه بر شیشه می توان برای سطوحی مانند سرامیک و سنگ از رنگ ویترای جهت زیباسازی و پوشش دادن استفاده کنید. نوعی از حلال در رنگ ویترای موجود است که نام آن حلال رنگ ویترای می باشد که برای پاک کردن قلم مو ، مرتب کردن لبه کار که رنگ از خطوط دلخواه خارج شده و بی نظمی ایجاد کرده است میتوانیم از این محصول استفاده کنیم تا کار ما بی نقص شود. حلال رنگ ویترای پاک کنندگی قوی دارد تا بتواند قلم موها را قبل از استفاده مجدد ، از زنگ قبلی کامل پاک و تمیز کند تا کیفیت کار رنگ آمیزی بالا برود.

فروش ویژه واکس، رنگ چوب و رنگ شیشه

قیمت انواع روغن چوب 

چوبینر مرجع رسمی عرضه و فروش ابزارآلات، یراق آلات و ماشین آلات صنایع چوب است که مواردی همچون روغن چوب، رنگ چوب، واکس و براق کننده نیز در این سایت عرضه می شود برای اطلاع از قیمت و روش خرید می توانید از طریق روش های زیر با چوبینر در ارتباط باشید.

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KLlTze3L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه