یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

قهوه با توجه به منطقه ای که کشت می شود، شیوه برداشت و نوع فرآوری آن، کیفیت و قیمت متفاوتی دارد. عمدتاً قهوه عربیکا نسبت به قهوه روبوستا طعم مطبوع تری دارد و تلخیش نیز کمتر است. رسیدگی به آن سخت تر صورت می گیرد و جمیع این عوامل باعث میشود قیمت آن بیشتر از قهوه روبوستا باشد.

همانطور که می دانید قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که به دلیل کافئین بالای خود برای رفع خستگی و ایجاد انرژی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. قهوه محصولی وارداتی به ایران محسوب می شود و از سایر کشورهای دیگر به ایران وارد می شود و متقاضیان آن روز به روز در حال افزایش هستند.

قهوه عربیکا و روبوستا دو نوع پرفروش این محصول به شمار می روند که تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. برای اطلاع بیشتر در مورد دلایل قیمت گذاری های متفاوت این محصول با ما همراه باشید.

مهمترین دلایل تفاوت قیمت قهوه عربیکا و روبوستا؟

خرید قهوه عربیکا، بهترین انتخاب برای قهوه دوستان

عربیکا قهوه محبوب و بسیار خوش طعمی است که که عطر و طعمش نسبت به قهوه روبوستا متمایز است و تلخی کمی دارد. این نوع قهوه در شرایط سخت تری رشد می کند. گیاه عربیکا در برابر عوامل جوی و خارجی بسیار آسیب پذیر است و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. در غیر این صورت کیفیت قهوه بسیار کاهش پیدا می کند.

این قهوه طعمی از میوه ها، عطر گل ها و کارامل را به همراه دارد و نوشیدن آن برای مخاطب خوشایند است. از این رو تقاضا برای خرید قهوه عربیکا روز به روز در حال افزایش است. قیمت این نوع قهوه بر اساس کیفیت آن تعیین می شود. با این حال برای خرید آن باید مبلغ بیشتری نسبت به قهوه روبوستا هزینه کنید.

این نوع قهوه برای افرادی که نیاز به کافئین کمتری دارند، پیشنهاد می شود. کافئین کم این محصول آن را خوش طعم تر، شیرین تر و دلپذیرتر می کند. قهوه عربیکا در میکس های اسپرسو، فرنچ پرس و سایر قهوه های فیلتری نیز قابل استفاده است.

در بازار ایران انواع قهوه عربیکا کنیا و عربیکا اتیوپی از جمله قهوه های گران و عربیکا برزیل ریومیناس ارزانترین نوع از این قهوه به شمار می روند. البته شرایط برداشت و روند تولید این نوع قهوه را نیز باید مد نظر قرار داد. زیرا این عوامل در قیمت آن تاثیرگذار هستند.

دلایل تفاوت قیمت قهوه روبوستا نسبت به قهوه عربیکا

روبوستا یکی دیگر از انواع قهوه های پرمخاطب از گونه ای از قهوه بنام کانفورا است. روبوستا در ارتفاعات پایین تر و مرطوب تر رشد بهتری دارد و از سایر گیاهان قهوه مانند عربیکا مقاوم تر است. این نوع قهوه ی بسیار تلخ به دلیل کافئین بالا برای ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی بسیاری دارند، توصیه می شود. قهوه روبوستا به دلیل کاشت راحت تر و رسیدگی کمتر، قیمت پایین تری نسبت قهوه عربیکا دارد. از این رو بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال صرف هزینه های کمتر برای خرید قهوه هستند.

این نوع قهوه به دلیل کرم یا خامه غلیظی که دارد، برای درست کردن اسپرسو مناسب تر است. تمامی قهوه ها در برداشت، رست و آماده سازی تقریبا فرآیندی مشابه دارند. با این حال تفاوت قیمت آنها به کیفیت، طعم تلخی و شیرینی، میزان کافئین و ظرافت به کار برده شده در برداشت آنها بستگی دارد.

این نوع قهوه دارای قند، چربی و اسیدیته کمتری نسبت به قهوه عربیکا است. از این رو مصرف آن برای بدن ضرری ندارد. قیمت قهوه روبوستا به دلایل ذکر شده پایین تر از قهوه عربیکا است و این امر قهوه دوستان را به خرید آن تشویق می کند.

مهمترین دلایل تفاوت قیمت قهوه عربیکا و روبوستا؟

انواع دانه عربیکا و تاثیر آن بر قیمت قهوه

عربیکا نوعی گیاه است که از میوه های آن قهوه استخراج می شود. کاشت این گیاه اولین بار در اتیوپی صورت گرفت. این گیاه دارای زیرگونه های متعددی است که دو نوع معروف تر آن تیپیکا و بوربون هستند. هر کدام از این گونه ها کیفیت، طعم و عطری متفاوت دارند. از این رو قیمت های قهوه عربیکا نیز یکسان نیست.

نوع رشد دانه های قهوه عربیکا و ویژگی های ساختاری آنها موجب می شود که شرایط خاصی برای برداشت و نگهداری از آنها در نظر گرفته شود. از این رو برای خرید قهوه عربیکا باید توجه بیشتری به خرج دهید. هزینه این نوع قهوه بر اساس زمان، هزینه کاشت تا برداشت و رست کردن آن تعیین می شود.

به عنوان نمونه قهوه کنا از دانه های عربیکا تولید می شود. اما این نوع از دانه ها در جزیره کنا هاوایی و تحت شرایط جوی خاص رشد می کنند. از این رو کیفیت، طعم و ویژگی های آن با سایر دانه های عربیکا متفاوت است. همین امر قیمت این نوع قهوه را نیز افزایش می دهد. قهوه عربیکا به دلیل طعم بی نظیر و عامه پسند خود بیشترین مخاطبان و علاقمندان را در جهان دارد. از این رو بیش از ۶۰ درصد مزارع قهوه در جهان را به خود اختصاص داده است.

این گیاه منحصر به فرد در ارتفاعات بالا رشد می کند و دارای میوه های بیضی شکل است. در داخل این میوه ها دو دانه وجود دارد که همان دانه های قهوه هستند.

گیاه عربیکا پایداری بالایی دارد و به دلیل دارا بودن دو مجموعه کروموزوم، دارای ویژگی خود گرده افشانی است. دانه های قهوه استخراج شده از گونه تیپیکا کیفیت بهتری دارند. در نتیجه برای خرید قهوه عربیکا در این نوع باید هزینه بالاتری را نیز بپردازید.

مهمترین دلایل تفاوت قیمت قهوه عربیکا و روبوستا؟

در نتیجه…

قهوه ها بر اساس گونه های آن شناخته می شوند. قهوه عربیکا و روبوستا دو نوع متفاوت از قهوه به شمار می روند که بر اساس کیفیت، طعم و ارزش غذایی خود قیمت های متفاوتی دارند. قیمت قهوه روبوستا به دلیل طعم تلخ، کافئین بیشتر، شرایط کاشت و نگهداری راحت تر، از قهوه عربیکا ارزان تر است.

این نوع قهوه در ارتفاعات کم و مناطق مرطوب رشد می کند و راحت تر قابل کشت است. قهوه عربیکا دارای چربی و قند بیشتری نسبت به قهوه روبوستا است و طعم خوشایند و متنوعی از میوه ها، گل ها و شکلات را به همراه دارد. با این حال هر کدام از این قهوه ها دارای مخاطبان خاص خود هستند.

منبعقهوه سیراف | sirafcoffee.ir

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NRnPY2Cu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه