سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش ارزش سهام مایکروسافت باعث شد تا این شرکت بار دیگر با عبور از آمازون، نام خود را به عنوان دومین شرکت باارزش جهان پس از اپل مطرح کند.

به گزارش زومیت، مایکروسافت بار دیگر جایگاه خود را به عنوان دومین شرکت باارزش جهان از آمازون پس گرفت. انتشار گزارش مالی آمازون که ارقامی پایین تر از پیش بینی تحلیلگران را به همراه داشت، باعث شد تا ارزش سهام آمازون کاهش یافته و در نتیجه شاهد کاهش ۶۵ میلیارد دلاری ارزش بازار بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان باشیم.

اپل پس از عبور از ارزش بازار یک تریلیون دلاری همچنان به عنوان بزرگ ترین شرکت تاریخ تجارت جهان مطرح است. پیش از این مایکروسافت در سال ۱۹۹۸ عنوان باارزش ترین شرکت جهان را به خود اختصاص داده بود، حال آنکه بحران دات کام در سال ۲۰۰۰ که همراه با کاهش ارزش شرکت های فعال در حوزه فناوری بود، باعث شد تا اوج گیری دوباره شرکت های فناوری زمانی نزدیک به دو دهه طول بکشد.

ارزش سهام Amazon کاهشی ۷درصدی را تجربه کرده که بیشترین میزان کاهش ارزش سهام این شرکت در طول سه سال اخیر است. آمازون سه سال پیش و پس از آنکه آمار فروش زمستانی پایین تر از پیش بینی ها گزارش شد، شاهد کاهش ارزش سهام خود بود. البته آلفابت نیز به دلیل گزارش مالی ضعیف برای تابستان ۲۰۱۸ شاهد کاهش ارزش سهام بود که همین موضوع ارزش سهام سبد نزدک را ۱.۹درصد کاهش داد.

ارزش سهام Microsoft در مقایسه با روز چهارشنبه شاهد افزایشی ۴درصدی بوده که دلیل آن را باید در گزارش مالی فراتر از پیش بینی های این شرکت جست وجو کرد. سرویس ابری مایکروسافت را باید یکی از کسب و کارهایی خواند که عملکردی بسیار خوب را از خود به جای گذاشته است.

در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار مایکروسافت بیش از ۸۲۱ میلیارد دلار گزارش شده؛ حال آنکه ارزش بازار آمازون ۸۰۱ میلیارد دلار است.

البته با نگاهی به ارزش سهام دو شرکت آمازون و مایکروسافت باید به این نکته اشاره کنیم که آمازون از ابتدای سال شاهد افزایش ۴۰درصدی ارزش سهام خود بوده؛ حال آنکه ارزش سهام مایکروسافت تنها ۲۵درصد در مقایسه با ابتدای سال افزایش پیدا کرده است.

میانگین ارزش پیش بینی شده برای سهام مایکروسافت ارزش بازار ۹۶۳ میلیارد دلاری را برای این شرکت نتیجه می دهد؛ حال آنکه ارزش سهام پیشنهادی برای آمازون، ارزش بازار این شرکت را ۱.۰۶۸ تریلیون دلار می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Pmvy0CzY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه