سه شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Tue, 26 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ساختن برند شخصی و پرسنال برندینگ می تواند یک کار چالش بر انگیز و دلهره آور باشد و یکی از چیزهایی که باعث می شود که خود را در این روند گم کنید این است که ندانید باید از کجا شروع کرد. حتی موفق ترین افراد در پرسنال برندینگ ابتدا تکنیک هایی را به کار گرفته و قانون هایی را رعایت می کنند تا بتوانند صدای خود را به گوش همه جهان برسانند. در دنیای مدرن امروز، برای موفقیت در بازار باید توجه دیگران را به خود جلب کنید و بازار کار همواره در حال تکامل است. پس نباید اهمیت برجسته و شناخته شده بودن هنگام تقاضای کار را نادیده بگیرید. برندسازی شخصی منحصر به فرد خاصی نیست و همه می توانند برند شخصی خود را داشته باشند. پس شما هم می توانید از این 10 قانون طلایی برای ساختن یک برند جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید. ابتدا با برندسازی شخصی بیشتر آشنا شویم.

پرسنال برندینگ

پرسنال برندینگ (برندسازی شخصی) چیست؟

در دنیای رقابتی بازاریابی، اشخاص می توانند با استفاده از برندسازی شخصی نام خود را به دیگران معرفی کنند و باعث پیشرفت شغل خود شوند. در گذشته، مردم برای این کار به ساخت کارت ویزیت اکتفا می کردند و اگر می خواستند خلاقانه تر عمل کنند، از یک گرافیست برای طراحی لوگوی شخصی استفاده می کردند. امروزه با پیشرفت و گسترش فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، پرسنال برندینگ تکامل یافته است و نیاز به مراحل پیشرفته تری دارد تا بتواند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند و افراد شما را به خاطر برند شخصی تان به یاد داشته باشند. مهم ترین مسئله این است که چگونه خود را ارائه می کنید و این 10 روش به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.

همه مقاله های سایت درباره برندینگ شخصی

 1. پیام خود را روی یک مسئله متمرکز کنید

در برنسازی شخصی تمرکز روی یک پیام کلیدی بسیار مهم است. افراد زیادی این تمرکز لازم را ندارند و می خواهند همه چیز را همزمان به همه ارائه کنند و این اشتباه رایج باعث می شود که در رقابت عقب بمانید. پس یکی از مهم ترین قوانین پرسنال برندینگ این است که پیام کلیدی خود را ساخته و به آن تکیه کنید. ممکن است هر از گاهی بخواهید تغییراتی اساسی در برندتان ایجاد کنید و برای این کار باید در هر کدام به پیام کلیدی آن زمان را حفظ کنید، نه اینکه چند پیام متفاوت را همزمان به مخاطبان خود ارائه کنید. داشتن چنین تمرکزی باعث آسان شدن تولید محتوا برای برند شخصی تان می شود و دیگران می توانند شما را براساس این پیام تعریف کنند.

نکته کلیدی برای این کار، دوری از موضوع های کلی است و باید هرچه می توانید روی موضوع های خاص تمرکز کنید. بهترین برندها خاص هستند و پس از تحقیق روی بازار، روی خاص ترین نیازهای مردم تمرکز می کنند. پس تا جایی که ممکن است دایره موضوعات را کوچک تر کنید و با ثبات کامل از آن استفاده کنید تا بازار هدف، شما را به خاطر بسپارد.

2. واقعی باشید

برای موفقیت دربرندسازی شخصی باید بتوانید واقعی و معتبر باشید. مردم به راحتی می توانند برندهای غیر واقعی و کسانی را که فقط از روی برندهای دیگر تقلید می کنند، تشخیص دهند و وقتی اصالت برند زیر سوال رفت، مخاطبان خود را از دست خواهد داد. برای واقعی بودن باید با مردم در ارتباط باشید. برای این کار می توانید از فضای مجازی استفاده کنید و ارتباط معنی دار با مخاطبان تان داشته باشید.

در واقع داشتن مهارت در زمینه خاصی، یک مسئله کلیدی برای داشتن اصالت در برندتان است. روی نقاط قوت تان تمرکز کنید و آن را به محتوایی که ارائه می دهید تبدیل کنید. علاوه بر این، باید ذهن مخاطبان را همواره به خود مشغول کنید و هر روز با آنها در ارتباط بوده و برندتان را به آنها یادآوری کنید.

3. داستان پردازی کنید

اگر در پروسه برندسازی شخصی از یک داستان استفاده نکنید، احتمالا نصف مخاطبان خود را از دست داده اید. کسی از مونولوگ های بدون داستان استقبال چندانی نمی کند، مخصوصا اگر در زمینه پرسنال برندینگ باشد. برند شما بدون داشتن یک داستان جذاب برای همه خسته کننده خواهد بود و همه شعارهای تان بی اثر خواهند شد. افراد موفق در این زمینه همواره در همه جای دنیا با مخاطبان خود ارتباط صمیمانه ای دارند و داستان های پشت برندشان را برای شان تعریف می کنند.

برای گفتن داستان خود، معمولاً باید از محتوای نوشته شده یا ویدئویی استفاده کنید. برای اینکه مردم بتوانند ارتباط بیشتری با شما برقرار کنند، باید داستان ها را شخصی نشان دهید و استفاده از ویدئو در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود. تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید موبایل تان است که همیشه همراه شماست. از آن برای ضبط ویدئو استفاده کنید و با مخاطبان از طریق فضای مجازی ارتباط شخصی و مستقیم برقرار کنید و نظاره گر تاثیرات شگفت انگیز آن باشید.

4. ثبات خود را حفظ کنید

داشتن ثبات در برندسازی شخصی بسیار شبیه به مقوله تمرکز روی یک مسئله خاص است. وقتی که به طور مداوم راجع به یک موضوع خاص محتوا می سازید و ارائه می کنید، راحت تر شناخته می شوید. از پیگیر بودن برندتان به هر دو صورت آنلاین و آفلاین مطمئن شوید و این کار از طریق ارتباطات و حفظ ظاهر جذاب میسر می شود. حتی کوچک ترین کوتاهی ها در زمینه پیگیری، باعث کاهش تاثیرگذاری برندتان می شود. اگر از جنبه خلاقانه به این قضیه نگاه کنید، خواهید دید که این ثبات باید از لحاظ بصری و یا شخصیتی حفظ شود. می توانید با یک لحن دوستانه و صمیمی با مخاطبان صحبت کنید و برای مثال در آخر هر ویدئو از یک تکیه کلام جذاب استفاده کنید. این تکنیک به ظاهر ساده می تواند ارتباط عمیقی با مخاطبان ایجاد کند. حتی اگر برند شما ایجاب کند که با لحن جدی تری کار خود را پیش ببرید، ثبات نباید فراموش شود.

5. آماده شکست باشید

شکست تلخ است و طبیعتا همگی می خواهیم از آن دور باشیم، ولی برای داشتن برندی که بتواند از موفق ترین ها باشد، اول باید شکست بخورید. والت دیزنی همیشه از شکست های اولیه اش گفته است و حال یکی از مشهورترین برندهای انیمیشن به نام اوست. وقتی در مراحل اولیه شکست بخورید برای آنچه که ممکن است اتفاق بیفتد آماده خواهید شد و به جای ترسیدن از آن، برای بهبود شرایط تلاش خواهید کرد.

در واقع شکست ضروری است و شما را از محدوده راحتی خود بیرون می کشد تا از توانایی های تان بیشترین استفاده را بکنید. موفق-ترین ها در برندسازی شخصی، همیشه با استفاده از آزمایش و خطا و اشتباهات خود استفاده کرده اند تا به اینجا برسند. موفقیت دائمی هیچ گاه نمی توانست این تجربه را در اختیار آنها قرار دهد.

مطلب مرتبط: 14 نکته موثر در برندسازی شخصی برای افزایش نفوذ

6. تاثیر مثبت بگذارید

بعد از اینکه پایه های برند شخصی تان را گذاشتید و تا حدی پیشرفت کردید، به طور کلی دو روش برای ادامه ساختن برند خود دارید: یا با دیگران درگیر شوید و تمام پل های پشت سرتان را بسوزانید و یا به طور پیوسته جامعه ای پیرامون برندتان ایجاد کنید. مهم نیست شغل فعلی تان چیست و چه اولویت هایی دارید. این شمایید که نمایشگر برندتان هستید و این شهرت و آبروی ماست که باعث پیشرفت برندمان می شود. پس تاثیر مثبت بگذارید و با دیگران عالی رفتار کنید. نگرش مثبت خود را حفظ کنید و با کمک به دیگران به موفقیت خود در پرسنال برندینگ کمک کنید.

7. یک الگوی موفق را دنبال کنید

کسانی که می خواهند در پرسنال برندینگ موفق باشند باید مانند افراد مشهور و تاثیرگذار شروع کنند و از هر روز خود برای این هدف استفاده کنند. بسیاری از این افراد برای موفقیت خود مسائل باب روز و کارهای افراد مشهور در رسانه های اجتماعی مختلف را بررسی می کنند و این روش ها را با تغییراتی که خود روی آنها انجام می دهند پیاده سازی می کنند. اگر رسانه های اجتماعی مختلف را خلاقانه بررسی کنید و فقط روی یکی از آنها تمرکز نکنید، شما هم می توانید به یکی از مشهورترین برندهای شخصی تبدیل شوید.

8. برندتان را زندگی کنید

یکی از مسائلی که پرسنال برندینگ را سخت می کند، جدا کردن زندگی شخصی از برند است. با اینکه چنین کاری ممکن است، بهتر است که از همان اول برندی را بسازید که با زندگی شخصی تان یکی باشد. این کار روند را بسیار آسان تر خواهد کرد. برند شخصی شما باید هر جایی که می روید با شما باشد و خود واقعی تان را نشان دهد و باورهای تان را به گوش همه برساند. با در نظر گرفتن این نکته، برند شما فقط یک سری مسائل کاری مثل بازاریابی و بیمه نخواهد بود، بلکه ایده آل هایی از قبیل رهبری متفکرانه و مربی گری را بازتاب می دهد.

9. بگذارید دیگران داستان شما را بگویند

بهترین نوع تبلیغات از طریق روش دهان به دهان افراد انتقال می یابد. پرسنال برندینگ هم از این قاعده پیروی می کند. پس با ابزاری از قبیل رسانه های اجتماعی، ویدئوها، سوال و جواب ها و ... تاثیر مثبتی روی ذهن مردم گذاشته و بگذارید با برداشتی که داشتند راجع به برندتان حرف بزنند. در واقع بزرگ ترین سرمایه ای که در این زمینه دارید، نام و شهرتی است که از خود بر جای گذاشته اید.

مطلب مرتبط: حتی غذایی که می خورید روی برند شخصی تان مؤثر است!

10. میراثی بر جای بگذارید

وقتی که پرسنال برندینگ را به مرحله ای رساندید که شهرت قابل توجهی دارید و جامعه خود را دارید، قدم بعدی این است که به میراثی برای بر جای گذاشتن فکر کنید. می خواهید با چه کارهایی و چه کلمات کلیدی به مردم یادآور شوید؟ یک برند شخصی بسیار بزرگ تر از تجارت است و تنها راه خارج شدن از آن، به جا گذاشتن یک میراث است. در واقع پرسنال برندینگ یک پروژه مادام العمر است که همواره در حال تغییر و تکامل است.

حتی بزرگ ترین متخصصان زمینه برندسازی می دانند که هیچ قانون محکم و از قبل تعیین شده ای برای پرسنال برندینگ وجود ندارد، ولی این قوانین مخصوصاً برای کسانی که تازه می خواهند وارد عرصه پرسنال برندینگ شوند حتما کارآمد خواهند بود.

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

منبع : forbes
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/for253Bk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه