آیا میدانستید بهترین گزینه برای نوشتن متن آگهی تبلیغاتی یک داستان کوتاه چند خطی است؟ این داستان میتواند از زبان یکی از مشتریانتان باشد که مشکلی داشته و با استفاده از محصول شما مشکلش رفع شده است. مزیت نوشتن داستان آن است که اثر عمیقی دارد و در حافظه خواننده حک میشود. هدف شما از تبلیغات هم همین است پس سعی کنید احساسات مشتری را در نظر بگیرید، زیرا بیشتر خریدها براساس احساس انجام میشوند و سپس منطق سعی میکند توجیهی برای آن بیابد.
برای مثال اگر میخواهید در تبلیغ خود سیستم پاسخگوی تلفنی بفروشید، از احساس خوبی صحبت کنید که خریدار با استفاده از آن به دست خواهد آورد. مثلا بگویید «اگر از پاسخگویی به تلفن ترس دارید یا هنگام صرف ناهار زنگ تلفن شما را مضطرب میکند، سیستم پاسخگوی تلفنی نصب کنید و با آرامش غذای خود را صرف کنید» تاثیر این تبلیغ شاید دهها برابر بیشتر از نوشتن مشخصات تخصصی و بیروح در مورد دستگاه باشد.