آیا میدانستید بازاریابی زمانی بهعنوان یك راه شناخته میشود كه شركتها ارتباطات فروش خود را با آن توسعه داده و برای خود سود بیشتری كسب میكردند؟ امروزه این موضوع تبدیل به تعاملات و گفتوگوهای فراوان بین بازاریاب و مشتری شده است و تلاشهای بازاریابی، اجزای آمیخته بازاریابی را در هم تنیده است.
سیاستهای ترویجی تنها یكی از اجزای آمیخته بازاریابی است. فعالیتهای ترویجی شامل تبلیغات (با استفاده از رسانههای مختلف)، ترویجها و تخفیفات فروش (برای شبكه فروش یا مشتری نهایی) و فعالیتهای فروش فردی است.
امروزه بازاریابی اینترنتی، بازاریابی از طریق اسپانسر، بازاریابی مستقیم، بازاریابی پایگاه دادهای و بازاریابی با روابط عمومی نیز به این روشهای ترویج اضافه شدهاند. یكپارچهسازی همه این ابزارهای ترویجی (در چارچوب آمیخته بازاریابی) راهی برای بهدست آوردن بخشی از سهم بازار رقیب است.