عادات بعد از کار برای یک بازاریاب با روزی پر از مشغله و فروش و فکر و ایده و خلاقیت روی شکلگیری روحیه روز بعد او در کار تاثیر میگذارد، پس آنها را جدی بگیرید. چنین فردی برای موفقیت در کار وقتی روز بدی در کار داشته باشد، باید در طول روز با مرور اتفاقات خودش را پیدا کند. یک بازاریاب در مسیر موفقیت باید بهصورت فیزیکی رویداد را در بدنش تکرار کند و هورمونهای استرس را در بدنش بالا نگه دارد. این فرد اگر خودش را ساکن بیابد، بهتر میداند چند دقیقه به خود فرصت دهد تا واقعه را در ذهنش بازسازی کند و بفهمد که از این تجربه چه درسی میتوان گرفت.
اینکه یک بازاریاب در مسیر موفقیت به مرور کارهایش بپردازد یک عادت مثبت است که کمک میکند گرایش به ساکن بودن را فراموش کند. یک روش خوب برای رسیدن به آرامش و آمادگی برای ورود به روز کاری بعدی این است که یک رسم عصرانه برای مرور کارها ایجاد کند. قبل از اینکه اقدام به خروج از محیط کاری کند، یک توصیه مهم این است که به مرور سه موضوع در طول روز که منجر به خوشحالی او شده بپردازد. این رسم کوچک باعث میشود هر روز به نکات مثبت توجه کند و مغز او تفکر مثبت و مسیر رو به رشدی داشته باشد.
چنین فردی میداند که برای ساختن روز خود باید کارهای خوب انجام دهد و در کنار توجه داشتن به روح و جسم خود در کار، در نظر داشته باشد که عادت انجام یک کار خوب برای همکاران میتواند حس بهتری به او بدهد. یک بازاریاب در مسیر موفقیت میداند که روی نکات قوت خود تمرکز کند، نه نقاط ضعف، هرچند گاهی اوقات در تلاش برای بهتر شدن، زمان و انرژی زیادی را صرف کسب مهارت در بخشهایی از کار میکند که با استعداد طبیعی او همخوانی ندارد. این فرد میداند که به بهترین شیوه خودش کار کند و آگاه است که همه افراد در شرایط یکسان به یک اندازه خوب کار نمیکنند.
البته گاهی یک بازاریاب در مسیر موفقیت با توجه به تغییرات کوچک، میتواند آن را به محیط کاری روزانه ایدهآل خود تبدیل کند. یک بازاریاب در مسیر موفقیت میداند که باید طرز برخورد خود را کنترل کند.حسی که او را به کار وا میدارد نه تنها روی اخلاق و عملکرد کاریاش تاثیرگذار است، بلکه روی کسانی که اطراف او هستند نیز موثر است. بنابراین یک عادت خوب دیگر که یک بازاریاب در مسیر موفقیت باید روزانه آن را تمرین کند، کنترل کردن طرز برخورد روانی است.
یک مثل قدیمی میگوید شهر شادیها در کشور ذهن جای دارد. یک استراتژی دیگر برای تنظیم طرز برخورد، فکر نکردن به روابط خارج از کار و چالشهای شخصی است. اگر جسمتان در کار باشد و ذهنتان روی مسائل دیگر زندگی، شما در واقع روی کار متمرکز نخواهید شد. در واقع یک بازاریاب موفق برای آنکه مدیران شرکت همیشه خواهان او باشند باید ساکن نبوده و یک بازاریاب رؤیاپرداز باشد. او به دیدن شفاف آنچه که قرار است برای ایجاد موفقیت رخ دهد نیاز دارد. حتی میتوان گفت این چنین بازاریابی نیاز به توانایی برای الهام بخشیدن به دیگران نیز دارد.