p&g در راستای اجرای استراتژی حذف ضعیفترین برندها، Duracell را از زیرمجموعه خود خارج كرد. در مسیر اجرای استراتژی حذف برندهایی با حداقل میزان سودآوری، این نخستین مورد از 100 برند خارج شده از پورتفولیوی P&G بهشمار میرود. به گفته P&G، پیشبینی میشود كه این برند بهعنوان یك كسبوكار مستقل به فعالیتش ادامه دهد.
P&G همچنین قصد تقویت برند خود، پورتفولیوی شاخه و بهحداكثر رساندن ارزش سهام را دارد. هیچ تصمیمی مبنی بر خروج این كسبوكار هنوز تایید نشده است. به اعتقاد مدیرعامل Procter & Gamble، ایجی لفلی، این شركت تا حد زیادی از كمكهای كارمندان Duracell قدردانی میكند. به گفته لفلی، از زمان خرید سهام این كسبوكار در سال 2005 بهعنوان بخشی از Gillette،Duracell جایگاه خود را بهعنوان پیشرو در بازار جهانی در شاخه باتری تقویت كرده است. او اعتقاد دارد كه این كسبوكار و كارمندانش به رشد بهعنوان یك شركت مستقل ادامه خواهند داد.