آیا میدانستید از بین انواع کالاها، کالاهایی را که مصرفکنندگان باید با دقت و صرف زمان بیشتری خریداری کنند تحت عنوان کالاهای مقایسهای دستهبندی میکنند؟ برای خرید این دسته از کالاها خریدار نیاز به طرح و برنامه قبلی و همچنین تصمیم منطقی برای تهیه آنها دارد.
خریداران عموما آنها را در ازای مقایسه کیفیت، قیمت، اندازه، ویژگیهای اصلی و… با کالاهای جایگزین آنها خریداری میکنند.
ازآنجاییکه این کالاها به نیازهای روزمره و بسیار ضروری زندگی مرتبط نمیشوند، خریدار عموما تهیه آنها را به تعویق انداخته و برای اتخاذ تصمیم مناسب به مراکز خرید مختلف در سطح شهر مراجعه میکند. فریزر، کامپیوتر، مبلمان جدید، تلویزیون، اتومبیل، دوربین، ماشین لباسشویی و… نمونههایی از این کالاها هستند که عموما قیمت بالایی هم دارند و انتخاب آنها زمانبر است.