پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
شگرد نامتعارف سیستم توزیع شبکه خانگی برای مشتری‌ها

«پَک‌های شانسی» در شبکه خانگی

9 سال پیش ( 1394/1/28 )
 

بعد از تصاویر با ربط و بی‌ربطی که روی جلد فیلم‌های شبکه نمایش خانگی زده می‌شد، ‌این بار چشم‌مان به «پَک‌های شانسی»‌ای روشن شده است که فیلم‌های سینمایی یا آلبوم‌های موسیقی را در بسته‌بندی‌هایی با قیمت نازل و عکس باب اسفنجی به مردم هدیه می‌دهند!  به گزارش ایسنا، شیوه توزیع فیلم‌های سینمایی و ویدئویی در شبکه نمایش خانگی، به‌دلیل تصاویر نامناسبی که معمولا از بازیگران روی جلد فیلم‌ها درج می‌شود بارها مورد اعتراض هنرمندان قرار گرفته است.

به دنبال چنین شیوه‌ای، می‌بینیم فیلم‌هایی که به‌صورت بسته‌های «شانسی» به فروش می‌رسند هم، چنین وضعی دارند، اما آیا سینماگران از توزیع آثارشان به این شکل راضی هستند؟ این بسته‌های «شانسی» دوهزار تومانی که در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، حاوی «دو عدد DVD اورجینال فیلم، انیمیشن یا موسیقی» هستند که گویا بسته‌بندی‌ و توزیع این شانسی‌های فرهنگی را هم یکی از نخستین مراکز پخش فیلم‌های سینمایی در کشور برعهده دارد و آثار شرکت‌های پخش دیگر را عرضه می‌کند. جدا از اینکه این اقدام در نوع خود قابل توجه است و فیلم‌ها را به این شکل به سبد فرهنگی خانواده‌ها اضافه می‌کند، اما نوع بسته‌بندی آنها نیز  جای تامل دارد!


تاکنون گزارش‌های مختلفی از نارضایتی بازیگران یا صاحبان فیلم‌ها منتشر شده که از تصاویری که به‌عنوان عکس جلد فیلم استفاده شده گلایه داشته‌اند.
یکی از آخرین موارد قابل ذکر در این‌باره به اعتراض علی صادقی مربوط می‌شود که عقیده داشت با تصویر نامناسبی که از بازیگران روی جلد فیلم‌ها منتشر می‌شود نوعی بی‌اعتمادی در میان مردم ایجاد  شده است.

 


در این باره شاهدیم بسته‌های شانسی هم با شکل و شمایلی که هیچ تناسبی با فیلم یا موسیقی ندارد توزیع می‌شوند، آن هم درحالی‌که گوشه هر کدام از دی وی دی ها بریده شده تا احیانا خریداران شانسی‌ آنها را در جایی دیگر و با قیمت واقعی‌شان نفروشند. در این بین برخی فیلم‌ها که در این بسته‌ها قرار می‌گیرند مربوط به شرکت‌های پخشی هستند که اصلا اطلاعی از این کار ندارند، هرچند خیلی هم مخالف نیستند چون معتقدند این کار از در انبار ماندن فیلم‌ها بهتر است و اینکه فیلم‌های ساخته شده به هر ترتیبی دیده شوند از هر چیزی مهم‌تر است.


اما غلامرضا موسوی به‌عنوان مدیر موسسه فیلمسازان جوان نظر دیگری دارد و این شیوه را توهین‌آمیز می‌داند.او در این باره گفت: طبیعتا این روش، عملی توهین‌آمیز به سینمای ایران است که متاسفانه کاسبکارانه و برای به‌دست آوردن مقداری پول است.
موسوی درباره اینکه گفته می‌شود این راه از ماندن فیلم‌ها در انبار بهتر است، بیان کرد: این حرف‌ها عذر بدتر از گناه است، چرا که برای دیده شدن فیلم‌ها راه‌های متعددی وجود دارد، اما چرا شانسی؟


او افزود: می‌توان فیلم‌ها را به روش دیگری تبلیغ کرد و به شکل دیگری برای دیده شدن در اختیار مردم قرار داد، اما متاسفانه این کار به شیوه کاسبکارانه‌ای تبدیل شده است. وی همچنین با ابراز  تاسف از مراکزی که برای این‌گونه کارها مجوز می‌دهند،  ادامه داد: نمی‌دانم کسانی که این اجازه را می‌دهند براساس چه منطقی این روش را دنبال کرده‌اند؟ حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا مسئولان جدید شبکه نمایش خانگی طرح و راهکاری دارند تا هم آثار این شبکه بدون هیچ فریب و نیرنگی با استقبال روبه‌رو شود و هم شأن آثار فرهنگی به‌ویژه فیلم‌های سینمایی حفظ شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nQ7HwLhC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه