پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

ورود به مرداب قیمت اکیدا ممنوع!

9 سال پیش ( 1394/7/4 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

کیفیت و نه قیمت، آن چیزی است که می‌تواند تجارت شما را رونق ببخشد یا آن را نابود کند. رقابت قیمتی بدترین نوع رقابت است، چرا که در صورت پایین آوردن قیمت محصولات‌تان و ارزان‌تر از رقبا فروختن، مشتریان شما از دسته مشتریان قیمت‌گرا خواهند بود و این دسته از مشتریان به محض پیدا کردن محصولی مشابه شما ولی با قیمت پایین‌تر آن را می‌خرند و به شما وفادار نخواهند ماند. پس در عوض سعی کنید رقابت هزینه‌ای و ارزش افزوده‌ای داشته باشید یعنی سعی کنید برای افزایش سودتان هزینه ساخت محصول را پایین بیاورید و همچنین ارزش افزوده‌ای در محصول خود قرار دهید که از محصول سایر رقبا متمایز شود و سپس آن را با قیمت بالاتر بفروشید.

طبیعی است که بعد از کاهش قیمت‌ها انتظار داشته باشید سیل مشتریان به سمت تجارت شما سرازیر شود. اما همین برای شما کافی نخواهد بود. برای جذب و حفظ مشتریان به چیزی بیشتر از قیمت‌های پایین نیاز دارید چرا که ثابت شده و البته واضح است آن دسته از مشتریان که با قیمت‌های پایین جذب می‌شوند، هر وقت قیمت‌های کمتری نسبت به محصول یا خدمت شما پیدا کنند رهای‌تان خواهند کرد و هیچ‌وقت به شما وفادار نخواهند ماند. پس حتی اگر بتوانید با پایین آوردن قیمت‌ها مشتریان بیشتری را جذب کنید. به احتمال زیاد به محض بالا بردن قیمت‌ها تا سطح استاندارد بازار، این مشتریان را از دست خواهید داد. بنابراین این استراتژی اصلا ارزش پیاده‌سازی ندارد. با این وجود، برای فروش بیشتر چه باید کرد؟ احتمالا تا به حال این سوال برای‌تان پیش آمده که چرا مردم به محصولات و خدماتی با قیمت بالا وفادار می‌مانند، حتی وقتی که انتخاب‌های بسیار ارزان‌تری هم برای‌شان وجود دارد. دلیل این موضوع، ساده است؛ کیفیت. این چیزی است که مشتریان می‌خواهند، حتی اگر لازم باشد برای به‌دست آوردن آن هزینه بیشتری پرداخت کنند.

می‌توانید کیفیت خدمات خود را تا حد زیادی افزایش دهید و مشتریان بیشتری را جذب و حفظ کنید. به این ترتیب مشتریان با شما خواهند ماند. مهم نیست که قیمت‌های شما چقدر بالاتر از سایر رقبا باشد، در نهایت آنها به دنبال خدمات مناسب هستند. بنابراین اگر قیمت‌های خود را کاهش داده‌اید یا برای به‌دست آوردن مشتریان بیشتر قصد انجام این کار را دارید، بهتر است دست نگه دارید. در عوض وقت خود را روی کیفیت خدمات بگذارید و به این ترتیب جا پای خود را در این تجارت محکم کنید.

مدیریت کیفیت یکی از بحث‌های جدید در زمینه تولید و خدمات است. گرچه سابقه آن به ابتدای تاریخ نیز می‌رسد اما مفهوم نوین کیفیت محصول قرن بیستم است. طبق یکی از نگرش‌ها مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل شده و طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود. از جمله فعالیت‌های مربوط به مدیریت کیفیت یکی تضمین و یکی کنترل کیفیت است. امروزه مدیریت کیفیت نه تنها شامل تولید بلکه شامل خدمات و حتی خدمات دولتی نیز می‌شود. مدیریت كیفیت عموما شامل برقراری خط‌مشی كیفیت و اهداف كیفیت، طرح‌ریزی كیفیت، كنترل كیفیت، تضمین كیفیت و بهبود كیفیت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YnyMpomX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه