آیا میدانستید هوش اجتماعی درک عمیقی از گرایشها، رفتارها و نگرشهای مصرفکنندگان به ما ارائه میدهد؟ زمانیکه این هوش با دادههای تعاملات مصرف کنندگان یا وفاداری آنها تلفیق میشود، ارزش آن به صورت نمایی رشد خواهد کرد. اما شناخت مشتریان نباید باعث شود که دست از رصد آنها بردارید. یکی از ابعاد مهم هوش اجتماعی، تعاملات مشتریان است. شناخت مشتریان و اینکه آنها در مورد شما چه میگویند به این معناست که شما میتوانید به نظرات آنها نسبت به برندتان، چه خوب و چه بد، با سرعت بالا و به صورت معنادار پاسخ دهید.
رسانه اجتماعی اغلب یکی از روشهای قدرتمندی است که به مشتریان اجازه میدهد، بهصورت بلادرنگ بفهمند که شما نسبت به مشکلات آگاهی داشته و برای حل آنها تلاش میکنید؛ حتی اگر این کار به درازا بینجامد. تمام کسب و کارها امروزه باید به صورت مؤثر مشکلات را شناسایی و برطرف کنند. برای اینکه شما در عصر حاضر بتوانید این کار را به نحو کارآمدی انجام دهید، باید از هوش اجتماعی بهره ببرید. با استفاده از اطلاعات رسانههای اجتماعی که توسط ابزارهای تحلیلگر پردازش میشوند، اعضای تیم شما میتوانند مشکلات را در مراحل اولیه شناسایی کرده یا وقوع آنرا با سنجشهای پیشگویانه حدس بزنند.