پرسش: مدیر شرکت پخشی هستم که محصولات متنوعی را به فروشگاههای مختلف ارائه میدهد. با نزدیک شدن به عید نوروز قصد داریم هدیهها و جوایزی را به فروشندگان بدهیم اما با توجه به وقت محدود، از نظر شما چه اقداماتی را میتوان انجام داد و چه هدیهها و جوایزی را میتوان به فروشگاههای مختلف ارائه داد؟
پاسخ کارشناس: در حال حاضر زمان زیادی به عید نوروز باقی نمانده و اقدام زیادی را نیز نمیتوانید انجام دهید اما در این زمان محدود پیشنهاد میشود لیستی از خریداران خود را استخراج و آنان را که خریداران خوب و وفاداری هستند شناسایی کنید و برای آنها هدیهها و جوایزی را همراه با کارتپستال یا کاتالوگ محصولاتتان به آنها عرضه کنید.
از طرفی میتوانید با حضور ویزیتور در فروشگاهها از آنها بازخوردهایی را دریافت کنید و اگر مشکلی با نوع ارتباط با شما دارند؛ آن را بازگو کنند؛ این موضوع باعث میشود اگر بهعنوان نمونه فروشگاهی نیاز به استند دارد، آن را در اختیار فروشگاه قرار دهید.
یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام دهید این موضوع است که پیام نوروزی را متناسب با شرکت خود طراحی و این پیام را در تبلیغات و هدایای خود به فروشندگان لحاظ کنید. بهصورت کلی پیشنهاد میشود که قبل از مراجعه ویزیتور به فروشگاهها جلساتی را با آنها برقرار کنید و به آنها آموزش دهید که چگونه با فروشندگان صحبت کنند و پیام نوروزی شرکت شما را به گوش آنها برسانند.
در این میان میتوانید تقویمهای رومیزی را به آنها عرضه کنید که شماره شرکت پخش شما روی آن باشد؛ این موضوع باعث میشود فروشگاهها اگر نیاز به محصولاتی داشته باشند و شماره شما جلوی دیدگان آنها باشد، با شرکت شما تماس بگیرند. یکی دیگر از اقداماتی که میتوانید انجام دهید این موضوع است که با تولیدکنندگان مذاکراتی انجام دهید و از آنها تخفیفهایی را برای محصولات بگیرد؛ این تخفیفها را میتوان به فروشندههای مختلف ارائه داد و آنها را ترغیب به خریداری محصولات بیشتری کرد.