یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از افراد نوآوری را به محصولات یا خدمات جدید محدود می کنند. یعنی شرکتی را نوآور می دانند که بتواند محصولات یا خدماتی جدید و بهتر را به بازار عرضه کند. اما امروزه نوآوری به جوهره اصلی رقابت و رمز بقای شرکت ها در بازار رقابتی تبدیل شده است.

شرکت های موفق، نوآوری را یک تاکتیک گذرا و محدود به بخش خاصی از سازمان شان نمی دانند، بلکه ماهیت خود را با آن تعریف می کنند. به همین علت، نوآوری در تار و پود وجودی و در تمامی بخش ها و کارکردهای شرکت های موفق رسوخ کرده است.

یکی از این کارکردها که در شرکت های پیشرو کاملا رنگ و بوی نوآوری به خود گرفته، بازاریابی است. یعنی شرکت های پیشرو نه تنها محصولات و خدمات نوآورانه و برتری دارند، بلکه در بازاریابی آنها هم متفاوت و برتر عمل می کنند. از پیتر دراکر (پدر علم مشاوره مدیریت) نقل است که بازاریابی و نوآوری دو کارکرد بنیادین هر شرکتی هستند، اما با تحولات دنیای کسب و کار، این دو کارکرد عملا در هم آمیخته و غیرقابل تفکیک شده اند.

اما لازمه عملکرد نوآورانه در حوزه بازاریابی، همچون نوآوری در محصولات و خدمات، تسلط بر دانش مدیریت نوآوری و ریسک پذیری است. نوآوری، فرآیندی است که همواره با ریسک همراه است. اما هر کار نو و تازه ای ارزش ریسک کردن ندارد. اینکه ریسک در چه فضایی و تحت چه شرایطی قابل پذیرش است و منابع محدود سازمانی به کدام یک از فعالیت های نوآورانه ارزش تخصیص دارد، از مواردی است که در علم مدیریت نوآوری به آنها پرداخته می شود. این علم به شرکت ها کمک می کند تا فرآیند نوآوری را بهتر مدیریت کرده و شانس موفقیت در این مسیر پرریسک را افزایش دهند.

شرکت نیسان ژاپن یکی از همین شرکت های پیشرو و موفق است. این شرکت که محصولات برتر و باکیفیت آن در بین مصرف کننده ایرانی شناخته شده است، نوآوری در تمام ابعاد و کارکردهای سازمانی را در دستور کار دارد و باعث شده که شعار خود را «نوآوری هیجان انگیز» انتخاب کند.

شرکت جهان نوین آریا، نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش نیسان در ایران، کمپینی تبلیغاتی را فعال کرده است که سبکی متفاوت و نو در صنعت خودرو است. در فضایی که تبلیغات انواع خودروهای ساخت داخل و وارداتی رنگ تکرار و کلیشه به خود گرفته اند، کمپین نماینده نیسان در ایران دست به نوآوری بزرگی زده است.

کافی  است بیلبوردهای تبلیغاتی خودرو یی سال های اخیر در سطح شهرها را یک بار در کنار همدیگر مورد توجه قرار دهیم. آن چیزی که در وهله نخست به چشم می آید شباهت عجیب و تم تکراری تمام طرح های مورد استفاده در این تبلیغات است. در تمام این طرح ها، فقط و فقط تصویری بزرگ از خودرو یا خودروهای موردنظر در کنار نام و نشان شرکت تولیدکننده و ارائه کننده به بازار و در نهایت یک شعار تبلیغاتی آمده است.این طرح ها آنقدر تکراری شده که توجه حداقلی عابران و رانندگان گذری را هم به سختی جلب می کنند.

در این میان، طرح کمپین آغازین شرکت جهان نوین آریا، با نوآوری خاص خود و با شعارهای متفاوت و حضور نمادین حیوانات بر ویژگی های برجسته خودروهای نیسان تاکید کرده است. در فضای بازاریابی تکراری و محافظه کارانه حاکم بر بازار ایران، تداوم این نوآوری ها می تواند برگی برنده باشد که در کنار محصولات و خدمات نوآورانه نیسان، وفاداری مشتریان ایرانی به این نیسان را دوچندان کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YZXSeOMz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
نازی روشن :
8 سال پیش
پژوهش موردی خوبی بود برای دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته ی نواوری، با تشکر فراوان از نویسنده ی مقاله، همینطور از شرکت جهان نوین اریا
مهناز جوان :
8 سال پیش
واقعا نوآوری هیجان انگیزی یعنی چه؟ 140 میلیون تومان بابت یک ماشین که نمونه کره ای آن 40 میلیون تومان ارزان تر است! واقعا تفاوت آشکاری بین جوک و تیولی است؟ تفاوتی که ماشین 20 هزاردلاری را به 140 میلیون قیمت رسانده؟ شعار نوآوری دادن قشنگ است اما عمل به آن سخت. کمپین تبلیغاتی کلاسیک و موثری است اما حضور جوک در این کمپین خیلی اغراق آمیز است. نوآوری با دوختن لغات به بازاریابی شکل نمی گیرد. واقعا کسی نوآوری از نیسان و روش بازاریابی اش در ایران دیده است؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه