پرسش: یک تولیدکننده پوشاک هستم، برای تبلیغات و معرفی برندم میخواهم از وایبر استفاده کنم. آیا این رسانه را برای من مناسب میدانید و در این رابطه چه توصیهای دارید؟
پاسخ کارشناس؛ امیر غفاری:
وایبر قابلیت ارسال عکس و ویدئو دارد. براین اساس اگر این کسب وکار بخواهد محصول تازهای را به مشتریان معرفی کند به راحتی میتواند با قرار دادن یک عکس از لباس جذابیت بیشتری را برای مشتریان ایجاد کند. در این صورت وقتی مشتری میخواهد با کسب وکار تماس بگیرد، قبلا لباس را از نظر فرم و طراحی دیده است و مرحله پسندیدن لباس را طی کردهاست. شاید با این شیوه روند فروش این کسبوکار نیز سریعتر طی شود و نسبت به تبلیغات پیامکی برای جذب مشتریان بهتر عمل کند.
قاعدتا شیوه معرفی وایبری مشتری را به بازدید از برند تشویق میکند. این شیوه ارزش افزوده ایجاد میکند تا مشتری بیشتر برای دیدن برند به سراغش برود. بهطورکلی استفاده از درگاه وایبری برای هرگونه جنس یا کالایی که مشتریپسند است و به نوعی مشتری با آن سلیقهای برخورد میکند، به نظرم شیوه مناسبی است.
در این زمینه میتوان چند پیشنهاد به برند داد: یک- این کسب وکار باید به سراغ شرکتهای مشاورهای وایبری برود که بهطور مرتب نسبت به عملکرد انجام شده به او گزارش دهد. دو- بازار هدف خود را دقیق مشخص کند. سه- متنی که برای این موضوع میخواهند، انتخاب کنند باید با تصاویر ارسالی همخوانی داشته باشد. اکثر شرکتهایی که در این زمینه فعالیت میکنند، امکان ارسال عکس و متن را باهم ندارند. به همین دلیل شاید این موضوع باعث ایجاد مشکل برای کسب وکار شود؛ مگر اینکه تصویری را آماده کنند که متن نیز در تصویر قرار بگیرد. این برند باید در تصاویر انتخابی دقت لازم را کرده تا با عرف و فرهنگ جامعه همخوانی داشته باشد. حتما در تصاویر نام برند قید شود تا مشتریان بتوانند دائم نام را ببینند.
این برند بهتر است در متن ارسالی از طرح و تخفیف ویژه خود با مشتریان صحبت کند. هنگام ارسال عکس نیز میتواند از سمبلها و تصاویر مناسبتی استفاده کند. در این زمینه میتواند محصولات خود را به فصلهای مختلف متصل کند که روزهای پایانی سال فرصت مناسبی برای این برند است. البته کلیت این موضوع سلیقهای است و به علایق صاحب آن برند بازمیگردد.
* اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.