یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(159)

معرفي خدمت تازه به بازار

9 سال پیش ( 1393/11/21 )
 

پرسش: کسب‌وکاري دارم و در حوزه‌هاي مختلف به بازار خدماتي را ارائه مي‌دهم، هنگام ورود خدمت تازه به بازار شروع به تبليغات مي‌کنم ولي در اکثر مواقع موفق نيستم. درصورت امکان مرا راهنمايي کنيد که چه زماني و به چه طريقي خدمت را به بازار معرفي کنم؟

پاسخ کارشناس؛ دکتر ميثم شفيعي:

ساختار يک تبليغ معمولا سه رکن اساسي را در خود جاي مي‌دهد؛ يک: حوزه مديريت و اجرا که در آن مشخص مي‌شود که تبليغ چگونه اجرا و کمپين‌هاي مرتبط با آن چگونه بايد مديريت شود. دو: استراتژيک بودن تحليل يا راهبردهاي تبليغ؛ اين کار به اين منظور انجام مي‌گيرد که سنجيده شود تبليغ چقدر با راهبردها و اهداف سازمان هماهنگي و ارتباط دارد. سه: ابعاد فني تبليغ؛ که تبليغ از لحاظ ساخت مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. هر سه رکن در هر تبليغي قابل بررسي و تحليل است.

تبليغات هيچ‌گاه اثر مستقيم روي فروش نمي‌گذارد. تبليغ باعث برندسازي مي‌شود و برند را ارتقا مي‌دهد و پس از آن برند است که باعث فروش محصولات مي‌شود.

به خاطر اينکه برند در ذهن مشتريان تصوير پيدا کند و به يک ارزش ويژه ميان مشتريان برسد، بايد به اندازه کافي از تبليغات حمايت شود تا برند ساخته شود. تبليغ از لحاظ محتوايي بايد در خانه‌هاي مردم باشد، تبليغ بايد در نهاد فکري مردم نفوذ کند. 

تبليغات دقيقا نقش يک دنده‌ کمکي را براي يک سازمان بازي مي‌کند که هرجا لازم باشد مدير يک سازمان از آن استفاده مي‌کند. در بحث توسعه خدمت جديد موضوع مهمي وجود دارد که به آن منحني عمر خدمت گفته مي‌شود. وقتي منحني عمر خدمت به مرحله بلوغ برند برسد مي‌توان خدمت جديد ديگري را جايگزين قبلي کرد. در تبليغات بحثي وجود دارد به نام قلاب ذهن؛ تبليغ بايد به‌گونه‌اي ساخته شود که ذهن مشتري به آن قلاب شود؛ مانند ماهي‌ای که در قلاب گير مي‌کند، در اين حالت مشتري هر جا که مي‌رود بايد با تبليغات مواجه شود.

در توليد محصول بحثي وجود دارد، با عنوان توليد کششي، در حال‌حاضر برندهاي دنيا از اين شيوه تبعيت مي‌کنند، يعني برندهاي دنيا کالايي را توليد مي‌کنند که مصرف‌کننده به آن نياز دارد؛ به اين معنا که زمان شروع توليد در کارخانه فشاري نيست که کالايي را توليد کند و مردم مجبور به خريد آن باشند. در دنياي امروز توليدکنندگان چيزي را توليد مي‌کنند که مردم تقاضاي آن را دارند. 

همين کانسپت را در بازاريابي نيز داريم يعني بازاريابي کششي. توليدکننده بايد به‌گونه‌اي براي محصولاتش بازاريابي کند که بر مبناي نياز مردم باشد. در اين ميان تبليغات نيز بايد کششي باشد. در تبليغات بايد نکته‌اي گفته شود که مردم به آن نيازمند هستند. اگر اين نکات را هنگام طراحي و ارائه خدمات جديد مورد توجه قرار دهيد، احتمال موفقيت شما بيشتر مي‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3cGwP7rE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه