جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری مواقع محصولاتی که شما به بازار معرفی و عرضه می کنید، شباهت زیادی به سایر محصولات مشابه دارد.

در این گونه مواقع شما نیاز به ارائه چیزی فراتر از رقبای خود به منظور کسب سهم بیشتر از بازار فروش دارید. منظور از این جمله یک نوع تله گذاری برای ترغیب مشتریان به محصولات خود و در نهایت به دست آوردن آنهاست. در واقع بعضی اوقات مردم نیاز به یک تلنگر برای توجه به محصولات شما دارند.

این تلنگر می تواند ارائه سرویس های گوناگون رایگان به همراه کالا یا حتی ارائه یکی از لوازم جانبی محصول به صورت رایگان باشد. در واقع فرق زیادی بین انواع مختلف این تلنگرها وجود ندارد، مهم این است که شما تله خود را هوشمندانه برای مشتریان طراحی کنید.

ایده

Waitrose  یکی از بزرگ ترین سوپرمارکت های زنجیره ای بریتانیاست. این برند بزرگ به خوبی از نیازهای مختلف مشتریان خود آگاه بوده و تقریباً هر نوع کالایی را که مشتریانش بخواهند برای شان فراهم کرده است.

شناخت درست و آگاهی از نیازهای مشتریان نقطه قوت تمام برندهای بزرگ در اغلب کسب و کارهاست، اما ایده خلاقانه Waitrose ارائه سرویس ظروف شیشه ای به صورت رایگان بود.

در این راستا Waitrose انواع ظروف شیشه ای را به مشتریان خود که قصد برگزاری مهمانی داشتند، به صورت رایگان ارائه می کرد. در حقیقت ارائه ظروف برای مهمانی آن هم به طور رایگان شاید در نگاه اول بی هدف به نظر برسد اما تحلیل شرکت از رفتار مشتریانش بسیار هوشمندانه تر از این مسائل بود.

برند Waitrose با ارائه ظروف رایگان در واقع مشتریان را به تهیه سایر لوازم مورد نیاز مهمانی شان از سوپرمارکت های خود ترغیب می کرد. فرض کنید شما به عنوان یک مشتری ظروف رایگان از سوپرمارکت تهیه کنید.

در این صورت به منظور صرفه جویی در وقت خود، مایل به تهیه سایر اقلام موردنیاز برای مهمانی تان از همان سوپرمارکت خواهید بود.

این تحلیل ساده اما دقیق از رفتار مشتریان توسط شرکت، سود سرشاری را برایش به همراه داشت. البته نباید فراموش کرد که برند Waitrose سابقه ای طولانی در اجرای این گونه ایده های ترغیبی در کسب و کار خود دارد که البته همه آنها موفقیت آمیز نبوده اند. با این حال با بهره گیری از تجربیات گذشته، هم اکنون این برند به یکی از الگوهای معتبر بازاریاب ها در طراحی ایده های بازاریابی شان بدل شده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- اطمینان حاصل کنید سرویسی که قصد ارائه آن را به طور رایگان دارید هزینه زیادی برای تان دربر نداشته باشد. در ایده شرکت Waitrose هزینه تقریبی شکسته شدن هر یک از ظروف یک پوند برآورد شده بود.

- سعی کنید هیچگونه لوگو یا مهر شرکت تان را روی کالاهایی که قصد ارائه آنها به طور رایگان را دارید، نصب نکنید. این کار باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان به شما و عدم استقبال آنها از کمپین شما خواهد شد.

- بهتر است با این مسئله که بعضی افراد از خدمات شما سوءاستفاده خواهند کرد کنار بیایید. در واقع در ازای منفعتی که از کمپین خود کسب می کنید، سودجویی برخی افراد چندان مهم نخواهد بود.

- اطمینان حاصل کنید که سرویس رایگان شما واقعاً به کار مشتریان تان خواهد آمد. در ایده برند Waitrose  ظروف رایگان دقیقا به کار مشتریان آمده و در نهایت افزایش فروش محصولات برند را در پی داشت.

-لازم نیست زیاد نگران باشید، حتی اگر تمام محصولاتی که به طور رایگان به مشتریان خود می دهید هم نابود شود، در عوض شما اعتماد آنها را کسب کرده اید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0H6FLu4R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه