آیا میدانستید ایجاد تقاضا برای محصول و خدمات ارائه شده نیز جزو وظایف تعریف شده در حوزه مدیریت بازار است؟ سازمان باید بتواند به هدف اصلی خود که همان فروش است، برسد اما بدیهی است در هر زمان ممکن است مقدار واقعی تقاضا برای کالا یا خدمات «پایینتر»، «مساوی» یا «بالاتر» از سطح تقاضای مورد نظر باشد. برای ایجاد تقاضا در مورد کالا سه شرط باید وجود داشته باشد: اول باید نیاز برای آن کالا توسط گروهی از مردم وجود داشته باشد، دوم آنکه این گروه قدرت خرید کالاها را داشته باشند و سوم آنکه میل داشته باشند قسمتی از پول خود را در رفع نیاز خود بپردازند.