شرکتهای هدایتشده به وسیله مدیران ارشد اجرایی با سابقه بازاریابی، معمولا برگشتهای به مراتب بهتری برای سهامدارانشان به بار میآورند. آنان همچنین باید بدانند که نقشهای مدیر ارشد اجرایی، همان نقشهای مدیر ارشد بازاریابی، با حقوق و قدرت بیشتر نیست.
مسئولیتهای اضافی میتوانند به راحتی مدیران ارشد اجرایی با پیشینه بازاریابی را از پرورش دادن استعدادهای منحصر به فردشان منصرف سازند؛ مسئولیتهایی چون هدایت کل کسبوکار، نه فقط فعالیتهای بازاریابی آن، اداره کردن هزینهها و درآمدها، اداره کردن به سمت بالا تا هیاتمدیره و ریاست، برعهده گرفتن مسئولیت برای همه چیز، از روابط سرمایهگذار گرفته تا مایملک، روابط کارکنان و بهداشت و ایمنی.
رمز یک مدیر ارشد اجرایی بودن این است که فرد قرار گرفته در این مقام بداند که لازم نیست همه امور را شخصا انجام دهد یا در همه امور بهترین باشد.
کلید معما، مسئولیت است، اما پس از آن، گردآوردن یک گروه خوب از افراد در دوروبر خود که بسیاری از آنان در رشتههای خود باهوشتر و با تجربهتر از آنچه شما هرگز بتوانید باشید، باشند و اطمیناندهی نسبت به این امر که آنان بهطور فردی و جمعی کار میکنند تا به هدفهای عینی کسبوکار دست یابند.
علاوه بر تمام شرایط احراز متعارف، در مورد یک مدیر ارشد اجرایی با پیشینه بازاریابی بیشتر محتمل است که آن مهارتها و ویژگیهای منحصر به فردی را که برای هدایت کسبوکار به شکل موثر لازم است، با خود به همراه آورد.