غول تكنولوژی 17ساله یعنی گوگل اخیرا با نمایش یك ویدئوی دو دقیقهای، از لوگوی بدون serif جدید خود رونمایی كرد. این فیلم تكامل روش استفاده از خدمات دیجیتال گوگل، از جستوجو گرفته تا گشت وگذار در سایتهای مختلف را نشان میدهد. به گفته تامار یهوشوار، معاون مدیریت محصول و بابی نات، مدیر تجربه كاربر گوگل، یك بار دیگر این شركت مقصدی است كه شما از طریق یك ابزار به آن میرسید: یك PC رومیزی. امروزه مردم به وسیله محصولات گوگل از طریق پلتفرمها، نرمافزارها و ابزارهای مختلف، گاهی اوقات همگی در یك روز، با یكدیگر تعامل برقرار میكنند.
اما لوگوی جدید همه داستان نیست. گوگل چهره خود را بهعنوان راهی برای معرفی «خانواده هویت» تازه خود تغییر داد. این لوگو تلاشهای بیشمار گوگل برای مصرفكنندگان، روی گوشی موبایل، تلویزیون، ساعت، داشبورد خودرو و حتی كامپیوتر رومیزی شما را به تصویر میكشد. با ایجاد مجموعهای از عناصر بصری اطراف لوگو، گوگل میتواند چهره خود را در هر برنامه یا ابزاری ببیند. برای مثال، یك میكروفن رنگارنگ گوگل به شما در تشخیص و برقراری تعامل با گوگل، هنگام صحبت، استفاده یا تایپ حروف، كمك میكند.
همانطور كه خواهید دید گوگل لوگو و برندینگ خود را كه در اصل برای یك صفحه ساده جستوجوگر در كامپیوتر رومیزی ساخته شده بود برای جهانی از محاسبات یكپارچه در تعداد بیشماری از انواع مختلف ابزارها و ورودیها (نظیر tap، تایپ و صحبت) به روز كرده است. گوگل این GIF را با هدف تاكید روی تداوم لوگو و عناصر مرتبط با آن به وجود آورد.
یك G رنگارنگ، مطابق با دیزاین لوگوی جدید، جای آیكون كوچك «g»، دیده شده روی پلتفرمهایی نظیر Gmail را خواهد گرفت. لوگوی به روز شده گوگل، بهزودی راه خود را به سوی همه ویژگیها و برنامههای برند، مثل جستوجو، نقشهها، Gmail، Chrome و غیره باز خواهد كرد.
مدیران گوگل لوگوی جدید این برند را بهترین، سادهترین، منظمترین، رنگارنگترین و دوستانهترین گزینه ممكن میدانند. به گفته تیم مدیریت برند، این طرح نو نه فقط برای امروز گوگل، بلكه برای آینده آن نیز مناسب است.