جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا دیوید اگیلوی رنگ قرمز را انتخاب کرد و چرا آبی، سفید یا هر رنگ دیگری را در ابتدای فعالیت خود انتخاب نکرد؟ بی‌شک اگیلوی هیچ کاری را بدون تحقیق انجام نداده است، چراکه خود سال‌ها به‌عنوان محقق در موسسه تحقیقاتی Gallup مشغول به کار بوده است.

اما چه شد که او را متقاعد کرد که برای شرکت خود آن رنگ را انتخاب کند. پس از جنگ جهانی دوم، براساس آرشیو مجله مد و شیوه زندگی «وگ» رنگ آبی رنگ مد روز بود و شاید به همین دلیل او با انتخاب این رنگ بیانیه علیه مد خود را اعلام کرد. اما آنچه تحقیقات اگیلوی آفریقای جنوبی نشان می‌دهد، اگیلوی رنگ قرمز را نه تنها براساس تفکر فردی بلکه براساس طیف وسیعی از معانی نمادین، تصویری و روانی انتخاب کرده است.

قرمز = برد

انسان‌شناسان انگلیسی راسل هیل و رابرت بارتون از دانشگاه دورهام به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی گروهی در یک بازی یکسان از رنگ قرمز استفاده می‌کند، احتمال برد آن افزایش می‌یابد، این نتیجه در مسابقات بوکس و کشتی آزاد در المپیک به دست آمده است.

قرمز = دستیابی به موفقیت

شکی نیست که دیوید به علم رنگ قرمز آگاه بوده است. قرمز، رنگ اولیه دیده شده توسط اعصاب چشم انسان است و دارای تأثیر بسیار بالا است. (این توضیح می‌دهد که چرا آن را به عنوان نشانه«توقف» چراغ ترمز انتخاب کرده‌اند.) معمار اهل ایتالیا گیلز اسکات رنگ باجه تلفن عمومی را انتخاب کرد. بنابراین، رنگ دستیابی به موفقیت است.

قرمز = خطر

آیا قرمز بی‌خطر است! هرگز. قرمز یک رنگ عادی در ارتباط با روزمرگی نیست، قرمز رنگ هیجان و انرژی است. این رنگ شما به را منطقه خطر هل می‌دهد. قرمز نشانگر خطر است. برای همین رنگ حرفه‌هایی مانند آتش‌نشانی و امداد قرمز است.

قرمز = شور

قرمز رنگ با همراه احساسات انسانی است. قلب انسان قرمز است و در کسب‌و‌کار‌ها، قلب همیشه از منطق پیشی می‌گیرد. رنگ قرمز رنگ عشق و معاشرت یا به تعبیری ارتباطات است.

اگیلوی شناخته است که قرمز تداعی شور است. تیم‌های قرمز به نظر می‌رسد طرفداران بیشتری در سراسر جهان از تیم‌های آبی رنگ دارند.

قرمز با سرعت و چابکی همراه است، پس برای همین رنگ سنتی استفاده شده در اتومبیل‌های مسابقه ایتالیایی است. قرمز فراری در ورزش آغاز شد. قرمز به اتومبیل ایتالیایی، سبز به انگلیسی، آبی به فرانسه و... اختصاص داده شده است.

قرمز = حمله

در اساطیر روم، قرمز با خدای جنگ، مریخ همراه بود، سیاره سرخ.

قرمز آرمان‌گرا است و نشان‌دهنده شجاعت. قرمز رنگ امپراتوری روم بود. نخستین بار از رنگ قرمز به‌عنوان یک نماد برای مبارزه انقلابی در طول انقلاب فرانسه در پایان قرن هجدهم استفاده شده بود. بعدا از آن در شوروی و دیگر کشور‌ها نیز استفاده شد، قرمز نماد خون، پیروزی، امید و ایمان است.

قرمز = نادر

بسیاری از نقاشان شیفتگی را با موهای قرمز به نمایش گذاشته‌اند، احتمالا برای رمز و رازدار بودن آن، به‌عنوان یک رنگ مو غیر‌معمول در میان انسان‌ها. حداکثر 2درصد از ‌نژاد بشر مو قرمز است.

قرمز = شهرت

قرمز همچنین رنگ شهرت است. فرش قرمز نماد شهرت قرمز است؛ رنگ بزرگ، مشهور و جهانی.

همه اینها دلیلی شد تا یکی از یا شاید بزرگ‌ترین آژانس تبلیغاتی جهان قرمز رنگ باشد. اگلیوی به دنبال هویتی قرمز بود. هویتی منحصر به فرد، چالش‌برانگیز و خلاق.

سؤال اساسی اینجاست که بعد از گذشت 68 سال هنوز، قرمز پرشور، شجاع، سرکش، آرمان‌گرا، موفق، آماده حمله، احساسی، چالاک و در نهایت فروشنده است؟

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lgdxOFIs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه