فروش مثبت، تنها یادگیری بعضی از تکنیکهای جدید فروش نیست بلکه یک فلسفه است. فلسفهای که هر چیزی را در زندگی شما تحت تاثیر قرار میدهد. نکتهای که در رابطه با فروش باید همیشه بهخاطر داشته باشید، این است که مشتریان شما هنگام خرید رفتارهای گوناگونی دارند. مشتریان انتظار دارند که به آنها کمک کنید تا بهتر بخرند نه آنکه به آنها بیشتر بفروشید. بهترین روش فروش، کمک به مشتری برای خرید دلخواه است که لازمه آن داشتن نگرش مشتریمداری است. اگر در فرآیند فروش نگرش و تفکر مثبت نسبت به مشتری وجود داشته باشد، مشتری آن را حس میکند.
کتاب «قدرت فروش مثبت» تالیف استیفمن شیفمن توسط دکتر احمد روستا و جهانبخش رحیمی باغملک در فاصله کمتر از یک سال از تاریخ انتشار نسخه اصلی ترجمه شد و در اختیار علاقهمندان قرار گرفت. در این کتاب تلاش شده است تا مفاهیم و راهبردهای جدید مربوط به فروش و مشتریان مورد بررسی قرار گیرد. در انتهای هر فصل کتاب، نویسنده گفتوگویی در قالب سناریو مطرح میکند که میتواند راهنمای خوبی برای کار فروشندگی و نحوه رفتار با مشتری باشد.
در بخشی از این کتاب آمده است که اولویت دادن به مشتری یکی از مهمترین اصول فروش است و به معنای یافتن اطلاعات بیشتر درباره مشتری مشکلاتش است، یعنی پرسیدن سوال و تشویق او به صحبت کردن. در تماسهایی که در ارتباط با فروش گرفته میشود، مشتری باید 80 درصد گفتوگو را انجام دهد. این کتاب در 288 صفحه به قیمت 14هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.