جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در میان خرده فروشان دیدگاه عمده ای وجود دارد مبنی بر اینکه موفقیت در کسب و کار عمدتا مربوط به خریداران است. خریداران خوب تولید مناسب کالا و همچنین در دسترس بودن آن را تضمین کرده و به این ترتیب علاوه بر به حداکثر رساندن سود، ضرر را نیز تا جای ممکن کاهش می دهند. با این حال همه ماجرا به این نقطه ختم نمی شود.

در واقع جلب نظر مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان ثابت، بیش از آنچه به نظر بیاید سخت و دشوار است. دشواری این امر به دلیل آن است که جلب اعتماد مشتری فرآیندی زمان بر است. برای مثال براساس پژوهش های اخیر زمان لازم برای تبدیل یک مشتری معمولی به مشتری ثابت یک برند حداقل 1تا2 سال است. در این میان تنها راهی که برای شرکت های خرده فروشی به منظور کسب سهم بیشتری از بازار وجود دارد، کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن قیمت محصولات است.

ایده

مجموعه سوپرمارکت های زنجیره ای موریسون هنگام تأسیس در سال 1899 هیچ گونه ایده برتری به منظور رقابت مؤثر با سایر سوپرمارکت های رقیب خود که اکثرا سابقه فعالیت و مشتریان بیشتری داشتند در اختیار نداشت.

به طور دقیق سوپرمارکت های رقیب موریسون که شامل برندهای تسکو و سینزبری بود از مزیت های متعددی مانند فروشگاه مرکزی بزرگ، مشتریان ثابت، ارائه تخفیف های فراوان و از همه مهم تر بودجه کافی برای اجرای ایده های بازاریابی متعدد و راه اندازی کمپین های بزرگ برخوردار بودند.

در این میان آنچه باعث تغییر شرایط و جلو افتادن موریسون از رقبا شد، طراحی منحصر به فرد فروشگاه این سوپرمارکت بود. در طراحی فروشگاه این برند از طراحی خیابان های بریتانیا در اوایل قرن 20 استفاده شد. در واقع فروشگاه شرکت مانند یک خیابان بزرگ طراحی شده بود که در کنار این خیابان مغازه های متعدد به منظور استقرار بخش های مختلف سوپرمارکت قرار داشت.

به منظور طبیعی تر به نظر آمدن طراحی سوپرمارکت از همان موادی که خیابان های معمولی را تشکل می دادند استفاده شده بود و حتی این مواد از همان برندهایی خریداری شده بود که شهرداری بریتانیا با آنها قرارداد داشت. در این راستا برند موریسون برای معرفی سوپرمارکت خود به مردم اقدام به برگزاری یک کمپین بزرگ و همچنین استفاده از بیلبوردهای متعدد در سطح شهر نیز کرد.

بدون شک مشتریان برای خرید از هر سوپرمارکتی نخستین چیزی که در نظر می گیرند قیمت های پیشنهادی هر کدام از سوپرمارکت ها است. موریسون در شرایطی که تمامی رقبایش تمرکزشان را روی کاهش قیمت محصولات قرار داده بودند، سرمایه گذاری و توجه خود را روی ایجاد فضایی متفاوت برای مشتریان متمرکز کرد. در واقع اهمیت کار برند موریسون ایجاد خلاقیت در فرآیند رقابت با دیگران بوده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به دقت عملکرد رقبایتان را زیر نظر بگیرید. پس از آن روی ایده ای سرمایه گذاری کنید که متفاوت از آنچه آنها انجام می دهند باشد.

- در طراحی فضای کاری خود دقت به خرج دهید. طرح خیابان و فروشگاه برای تمامی کسب و کارها مناسب نخواهد بود.

- طرح خود را براساس بودجه ای که دارید عملیاتی کنید. خرج های بدون حساب و برنامه تنها بدهی های سنگین برای شما به ارمغان خواهند آورد.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Xt0YNn8E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه