دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

خلاصه کردن نام برند شرکت‌های تجاری در اواخر قرن بیستم به موضوعی محبوب بدل شد و به همین دلیل در حال حاضر برندها با مشکل کمبود شدید نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی کوتاه مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی استفاده از نام‌های طولانی‌تر نیز رواج یافته و دیگر تنها شاهد برندهایی با نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی کوتاه نیستیم.

امروزه استفاده از حروف اول نام شرکت تجاری‌تان جهت خلق یک نام کوتاه چندان پسندیده نیست. آنچه این روزها متداول است استفاده از حروف خلاصه شده در نام تجاری اصلی است. چنانچه برند شما با نام کوتاه و خلاصه بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد، از همان استفاده کنید.

به‌عنوان مثال هیچ کس انتظار ندارد که شبکه جهانی BBC از نام کامل خود (British Broadcasting Center) استفاده کند، یا شرکت خودروسازی BMW از نام کامل خود (Bayerische Motoren Werke ) استفاده کرده و آن رو روی خودروهای تولیدی خود حک کند.

ایده

یکی از محبوب‌ترین نام‌های تجاری که بسیاری از مردم در پی آن بوده و تعداد قابل توجهی از برندهای دیگر نسخه‌های تقلبی آن را روانه بازار کرده‌اند، برند «لویی ویتون» است. شرکت لویی ویتون با وجود استفاده از حروف L  و V در لوگوی خود، نام کامل لویی ویتون را نیز حفظ کرده و از آن در محصولات خود استفاده می‌کند.

آقای ویتون در قرن نوزدهم میلادی به تولید کیف و چمدان در پاریس می‌پرداخت، به دلیل کپی شدن طرح‌های منحصر به فرد محصولاتش تصمیم گرفت تا با استفاده از دو حرف L و V در لوگوی خود و نصب آن روی کیف‌ها و چمدان‌های تولیدی خود، آنها را از کالاهای تقلبی و مشابه متمایز سازد. هم‌اکنون لوگوی خلق شده توسط آقای ویتون روی کیف‌های گران قیمت این برند قرار گرفته و کسانی که توانایی پرداخت هزینه گزاف محصولات لویی ویتون را دارند، با خرید کیف‌های این برند آن را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند.

لوگوی شرکت لویی ویتون در رنگ‌های مختلف و حتی به همراه طرح‌های سایر طراحان مشهور جهان روی محصولات این شرکت نصب شده، اما لوگوی نصب شده روی چمدان‌های لویی ویتون همان لوگوی کلاسیک این برند بوده و هرگز دستخوش تغییر نشده است.

چنانچه در لوگوی شرکت‌تان از حروف اولیه نام اصلی استفاده شده و این لوگو برای مدت طولانی در بازار حضور داشته و مورد توجه مردم قرار گرفته است، آن را تغییر نداده و همچنان کالاهای خود را با همان لوگو به بازار عرضه کنید.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* در نظر داشته باشید چنانچه از حروف ابتدایی نام کامل شرکت خود در لوگوی آن استفاده کنید، مردم شرکت شما را با همان نام کوتاه خطاب می‌کنند.

* توجه کنید که اگرچه اسامی کوتاه و خلاصه شده ممکن است به آسانی تلفظ شوند، اما از سوی دیگر ممکن است با اسامی سایر برندها اشتباه شود. چنانچه حروف ابتدایی نام تجاری‌تان بسیار عمومی و پرتکرار است، از نام کامل شرکت تجاری خود به‌عنوان برند استفاده کنید.

* اگر برای مدت بسیار طولانی از حروف ابتدایی نام اصلی شرکت تجاری خود استفاده می‌کنید، آن را تغییر نداده و همچنان از همان نام در برند و لوگوی‌تان استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Bt63ES0h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه