شوخطبعی همیشه راه موثری برای ایجاد حس مثبت در مردم درباره تشکیلات مختلف است. بسیاری از شرکتها تبلیغات بامزهای را میسازند، درعین حال هیچ دلیلی وجود ندارد که روابط عمومی را با شوخطبعی همراه نکرد. حمایت مالی همیشه یک ابزار محبوب در زمینه روابط عمومی بوده است، این امر باعث دهانبهدهان شدن نام شرکت در میان مردم و ایجاد یک تصور خوب از شرکت میشود. همچنین برخی از موسسات حتی با مدیریت کارآمد سعی در خلق نوعی حمایت مالی همراه با شوخطبعی بهوسیله حمایت از رخدادهای خندهدار دارند.
ایده
شرکت تولید سیگار هملت همیشه برای افزایش شهرت خود از راهکارهای طنزآمیز استفاده میکند. همچنین روشی که آنها در تبلیغات خود استفاده میکردند بسیار مورد پسند مخاطبان واقع میشد که این امر دستاورد کوچکی در دنیای تبلیغات نیست. هنگامی که تبلیغ دخانیات در اروپا ممنوع شد، بیشتر کارخانههای تولید دخانیات در تلاش بودند تا از رخدادهای ورزشی، هنری و هرگونه رخداد مشابه که جنبه تبلیغاتی نداشت حمایت کنند، اما رؤسای شرکت هملت ترجیح دادند با حمایت از یک موضوع طنز روش قبلی خود را ادامه دهند.
در همان زمان نخستین دوره مسابقه ادبی نوشتههای طنز برگزار شد. شرکت هملت حمایت مالی این مسابقات را برعهده گرفت و جایزهای هم برای بهترین اثر مسابقات در نظر گرفت. جایزه بهترین اثر سال 2004 این مسابقات به نویسنده مطرح آمریکایی «تام ولف» داده شد. امروزه حتی حمایت مالی از رخدادهای مختلف نیز برای شرکتهای تولید دخانیات ممنوع است که این امر باعث کاهش نسبی فروش اینگونه شرکتها شده است، با این حال شرکت هملت در هنگام برگزاری مسابقه برترین اثر طنز استفاده مطلوب خود را برد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
-دنبال چیزی که مخاطبانتان به آن علاقه دارند باشید.
-به مسائل مورد علاقه مخاطبان خود توجه کنید، حتی موضوعاتی که مورد علاقه شخصی تان نیز نیست.
-به کسانی که حامی مالی آنها هستید کمک کنید تا بر شهرت خود بیفزایند.