بدون شک هر ورزشکاری که در مسابقات المپیک شرکت میکند داستان جذابی برای تعریف کردن دارد، اما بعضی از این داستانها حاوی نکات جالب و منحصر به فردی است.
مارگرت رومات حسن دونده 19 ساله اهل سودان جنوبی است که در رشته دوی 400 متر فعالیت میکند. در مسابقات المپیک تابستانی سال جاری که در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار میشود، رومات حسن برای نخستین بار بهعنوان نماینده کشورش در مسابقات مذکور حاضر شده و با دیگر ورزشکاران از سراسر دنیا به رقابت خواهد پرداخت.
بدون شک حضور در مسابقات المپیک و رقابت در چنین سطحی برای این ورزشکار جوان اهل سودان جنوبی چالش بسیار بزرگ و جذابی خواهد بود. همچنین این نخستین بار است که کشور سودان جنوبی پس از کسب استقلال خود از جمهوری عربی سودان در سال 2011 میلادی بهصورت مستقل در رقابتهای المپیک شرکت میکند.
با در نظر گرفتن داستان این دونده جوان، مدیران بخش تبلیغات و بازاریابی سامسونگ فرصت را مغتنم شمرده و قصد دارند بر این اساس کارزار تبلیغاتی مورد نظرشان را آغاز کرده و همزمان با شروع مسابقات المپیک از آن بهصورت رسمی پردهبرداری کنند.
کارزار تبلیغاتی مذکور با نام «سرود» که توسط آژانس Leo Burnett Chicago ساخته شده است به دیدگاهی که تمامی نرمهای موجود را پس میزند اشاره کرده و همزمان به تبلیغ برای محصولGear IconX cord سامسونگ میپردازد.
در این راستا Gordy Sang مدیر بخش خلاقیت آژانس تبلیغاتی Leo Burnett Chicago اظهار داشت: «ما به دنبال ورزشکاری بودیم که با پشت سر گذاشتن تمامی موانع به مسیر رشد و پیشرفت خود ادامه داده و به چیزی دست یافته باشد در چنین شرایطی وی میتواند تجسم برند و دیدگاه حاکم بر آن باشد.» وی ادامه داد: «شما نمیتوانید بدون پشت سر گذاشتن موانع دشوار و سخت پیشرفت کنید.»
براساس طراحی صورت گرفته برای کارزار تبلیغاتی سامسونگ، دوربین از نقطهای رومات حسن را نشان میدهد که وی در حالی که هدفون وایرلس سامسونگ را در گوش دارد به انجام تمرینات خود جهت آمادهسازی برای حضور در مسابقات المپیک میپردازد.سپس در سکانس بعدی بیننده مردم کشور سودان جنوبی را میبیند که پشت سر دونده خود در حال حرکت بوده و نام وی را فریاد میزنند که به گفته عوامل تهیهکننده این تیزر تبلیغاتی، این بخش از آگهی به هنگام فیلمبرداری بسیار تأثیرگذار و هیجان انگیز بوده است.
در همین رابطه Gordy Sang با بینظیر توصیف کردن فضای این سکانس از تیزر تبلیغاتی سامسونگ گفت: «هیجان و احساسات موجود در میان مردم سودان جنوبی برای حضور ورزشکاران این کشور در المپیک ریو وصفناپذیر بوده و ما امیدواریم احساسات و هیجان مردم سودان جنوبی از طریق این آگهی در سراسر جهان و ازجمله در داخل این کشور به خوبی دریافت شود.»
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس تبلیغاتی Leo Burnett Chicago کارزار تبلیغاتی «سرود» که به سفارش شرکت سامسونگ در دست تهیه است با جمله «کاری را انجام بده که نمیتوانی» به اتمام میرسد که تاکید آن روی پشت سر گذاشتن موانعی است که برای دستیابی به هدفی لازم است.
از سوی دیگر Brian Siedband از کارگردانان خلاق آژانس تبلیغاتی Leo Burnett Chicago نیز معتقد است: «این واقعیت که سودان جنوبی پنج سال پیش کشور مستقلی نبوده و هماکنون یک کشور مستقل محسوب میشود و میتواند نمایندگان خود را به مسابقات المپیک بفرستد مصداق جمله «کاری را انجام بده که نمیتوانی» است.
لازم به ذکر است که ایده به کار رفته در این تیزر تبلیغاتی به خوبی با تبلیغ هدفون وایرلس سامسونگ در آن هماهنگ است، چرا که این هدفون به مصرفکننده آزادی لازم را برای شنیدن هر آنچه دوست دارد بدون نیاز به سیم یا گوشی هوشمند ارائه میکند.