پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

زنجیره مدیریت خدمات پس از فروش

9 سال پیش ( 1393/8/10 )
پدیدآورنده : مرضیه شفیعی  

مدیریت خدمات پس از فروش در بسیاری از شرکت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. گرچه این فرآیندها کسب‌و‌کار اصلی شرکت‌های مهندسی نیستند، ولی اهمیت این خدمات روبه افزایش است. از آنجا که محصولات در بازار جهانی افزایش یافته‌اند و مشابه شده‌اند، ارائه مدیریت زنجیره‌ای و این خدمات، تفاوت اساسی بین شرکت‌ها ایجاد کرده‌است. کیفیت بالای خدمات یک ضرورت برای حفظ مشتریان در فروش‌های آینده شده است. تجارت با خدمات پس از فروش پتانسیل رشد و سود قابل توجهی برای کارخانجات کالاهای اساسی فراهم آورد. 

 چرخه حیات محصول دارای سه مرحله زیر است: 

• شروع حیات (BOL)، شامل طراحی و تولید

• میانه حیات (MOL)، شامل استفاده، سرویس‌دهی و نگهداری

• پایان حیات (EOL)، شامل سنا ریوهای متنوعی از جمله استفاده دوباره از محصول با نو کردن آن، استفاده دوباره از اجزا با دمونتاژ کردن و نوسازی، اصلاح مواد بدون دمونتاژ کردن، اصلاح مواد با دمونتاژ کردن و در نهایت منهدم کردن با سوزاندن یا بدون سوزاندن. 

این موضوع، خدمات پس از فروش را به دقت به تعریف تجارت الکترونیک مرتبط می‌کند: 

«برنامه‌ریزی و اجرای عملیات ابتدایی و انتهایی در زنجیره عرضه با استفاده از اینترنت. اینترنت، باز تعریف می‌کند که چطور عملیاتی مثل طراحی محصول، تولید، خدمات پس از فروش و غیره هدایت می‌شود.»

2- خدمات پس از فروش در زنجیره عرضه

تقاضا برای تعمیر و قطعات یدکی به طور غیر‌منتظره و گهگاه ظاهر می‌شود، بنابراین شبکه‌های خدمات پس از فروش در یک بازار غیر‌قابل پیش‌بینی و بی‌ثبات عمل می‌کنند. زنجیره‌های ارائه خدمات پیچیده‌تر از تولید زنجیره عرضه هستند. 

3- شبکه‌های خدمات

یک موسسه مجازی را می‌توان به طور مختصر به‌عنوان یک همکاری بین موسسه‌ای کوتاه‌مدت تعریف کرد، جایی‌که موسسات فردی شایستگی‌های مهم را متمرکز می‌کنند تا یک زنجیره ارزشی با دقت قالب‌بندی شده برای پرداختن به تقاضای مشتریان را ایجاد ‌کنند. یک موسسه مجازی خدمات‌رسانی شامل سه نهاد زیر است:   

1) شبکه خدمت‌رسانی از همه اعضای شبکه بالقوه

2) موسسه مجازی خدمت‌رسانی (SVE)  از اعضای انتخابی

 3) خدمات به‌عنوان یک کالای ارائه شده با SVE. 

کلمه کلیدی، شبکه‌سازی و محصولات مرتبط است. محصولات مرتبط قادر هستند عملیات زیر را اجرا کنند: موقعیت، تشخیص، ارتقا، کنترل و اتوماسیون، قالب‌بندی و ردیابی رفتاری، تجهیز کردن و تجاری کردن و برنامه‌ریزی مکانی و منطقی. 

4- فرآیند‌های برنامه‌ریزی و شبکه‌های مدیریت خدمات

برای کوتاه کردن فرآیندهای برنامه‌ریزی به قسمت‌های قابل مدیریت، فرآیند برنامه‌ریزی را به دو بخش زیر تقسیم می‌کنیم: طراحی تکنیک و عملیات آن.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Fd8OiBcW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه