پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 ارزیابی مثبت از محصول منجر به رضایت مشتری می‌شود و آن در ادامه وفاداری مشتری را در پی خواهد داشت. ولی رضایت مشتری را چگونه می‌توانیم به شکلی موثر اندازه‌گیری کنیم؟ در این مقاله چهار روش کلیدی ارزیابی رضایت مشتری را بررسی می‌کنیم. 

 

1- ارزیابی رضایت مشتری در حالت کلی

به‌عنوان مثال: در حالت کلی چقدر از این رستوران راضی بودید؟ 

این سوال نظر کلی مشتری را در قبال محصول یا خدماتی که دریافت کرده است به‌دست می‌آورد و کیفیت نسبی تجربه‌ای را که داشته، مشخص می‌کند. 

درک کیفی معمولا در یکی از سه شکل زیر ارزیابی می‌شود: 

1) کیفیت کلی

2) میزان اعتماد

3) میزان ارضای نیاز مشتری

2- ارزیابی وفاداری مشتری

به‌عنوان مثال: آیا این رستوران را به دوستان یا اقوام خود پیشنهاد خواهید کرد؟ 

وفاداری مشتری بازتاب‌دهنده علاقه او برای خرید دوباره محصول یا خدمات است. رضایت مشتری عامل اصلی در پیش‌بینی خرید دوباره و مستقیما تحت تاثیر عوامل مهمی مانند ارزیابی کیفیت محصول و خدمات است. 

ارزیابی وفاداری با ارزیابی فاکتورهایی مانند میزان رضایت کلی، میزان خرید دوباره مشتری و میزان توصیه او به دیگران صورت می‌گیرد. 

3- ارزیابی مجموعه‌ای از صفات محصول یا خدمات

به‌عنوان مثال: چقدر از مزه سوپ خود در رستوران راضی بودید؟ 

یا اینکه: چقدر مزه سوپ در انتخاب رستوران ما برای شما مهم بوده؟ 

تاثیر پاسخ‌های «دوست داشتم/دوست نداشتم» در ارزیابی بخش‌های سودمند ویژگی‌های یک محصول بسیار مهم است. رضایت مشتری تحت تاثیر کیفیت صفات جزیی یک محصول است. یک محقق بازاریابی باید سنجش‌هایی را تعریف کرده و توسعه بدهد که در رضایت مشتری از صفات یک محصول موثر و مهم‌اند. 

این مشتری است که باید قضاوت کند که محصول به درد بخور بوده یا نه، متناسب با موقعیت بوده یا نه، فراتر از احتیاج بوده یا نه و …

4- ارزیابی خرید دوباره

به‌عنوان مثال: آیا قصد دارید طی 30 روز آینده دوباره سری به رستوران ما بزنید؟ 

زمانی‌که سوال‌هایی را درباره آینده یا رفتار فرضی مشتری از آنها بپرسید، جواب بهتری راجع به تجربه آنها از خرید نصیب‌تان می‌شود. 

منبع : qualtrics
برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Axhaqyb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه