جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ترس کودکان از دندانپزشکی و هزینه های بالای مربوط به سلامت دندان از معضلاتی است که مورد توجه یکی از برندهای آدامس قرار گرفته است. نخستین مطب سیار دندانپزشکی در ایران توسط برند بایودنت اجرایی شده و این کامیون با استقرار در مدارس محروم تهران، اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی می کند.

این حرکت که در راستای مسئولیت اجتماعی بایودنت است، سعی دارد در طرحی به نام دندان یار به مقوله سلامت و بهداشت دهان و دندان به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه توجه بیشتری کند. روزبه اشتری، کارشناس ارشد بازاریابی و در ادامه تیم مجری مسئولیت اجتماعی برند بایودنت پاسخگوی سوالات ما در این خصوص بودند.

توجه به بخش های خاص جامعه

روزبه اشتری، کارشناس ارشد بازاریابی در خصوص ارزیابی خود از این کمپین به «فرصت امروز» می گوید: برند بایودنت بخشی از درآمد فروش هر یک از بسته های آدامس خود را به راه اندازی طرح غیرانتفاعی «دندان یار بایودنت» اختصاص داده است.

در مرحله اول این طرح مطب سیار و البته پیشرفته بایودنت با استقرار در مدارس محروم شهر تهران اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی و آموزشی رایگان به دانش آموزان می کند. مدرسه دخترانه «حضرت زینب(س)» در منطقه شهر قدس (قلعه حسن خان) نخستین پایگاه تحت پوشش این طرح است.

بایودنت که پیش از این با درج خط بریل روی بسته بندی های آدامس، توجه خود را به بخش های خاص جامعه نشان داده بود حالا موضوع سلامت و بهداشت دهان و دندان را نشانه گرفته است و ایده «دندان یار بایودنت» را رونمایی کرد.

این برند در اقدامی ستودنی بخشی از درآمد فروش هر یک از بسته های آدامس خود را به راه اندازی طرح غیرانتفاعی «دندان یار بایودنت» اختصاص داده است. این مطب از امکانات اولیه و ضروری یک دندانپزشکی برخوردار است و در نخستین گام اجرایی خود خدمات خود را به شکل رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

آشتی کودکان با دندانپزشکان

او در خصوص هدف کلی این کمپین می افزاید: هدف از این کمپین ارتقای سلامت و بهداشت دهان و دندان، همچنین آشتی کودکان با دندانپزشکان بوده و تلاش شده تا مسائل مربوط به حوزه سلامت عمومی را بالا ببرد و اجرای این کمپین دقیقا در جهت پیشبرد همین هدف است.

شاید محصولی همچون آدامس نتواند بهداشت کامل دهان و دندان را به همراه داشته باشد و این کار از طریق مسواک زدن و استفاده از نخ دندان صورت پذیرد، اما آدامس بدون قند بایودنت می تواند زمینه های پوسیدگی دندان را کمتر کند که اجرای این کمپین در این راستا بدیهی به نظر می رسد.

اجرای تعهد مسئولیت اجتماعی

این کارشناس بازاریابی درمورد مزیت رقابتی آن ادامه می دهد: اعلام و ابراز مزیت رقابتی در کشوری که به تازگی در فضای کنونی اینچنین حرکت های تبلیغاتی وارد می شود بسیار سوال ساده ای است. بایودنت با اجرای موفق این کمپین سعی بر اجرای تعهد مسئولیت اجتماعی برند بایودنت را دارد که متاسفانه به جز چندین برند مطرح بین المللی در کشور ما، سایر تولیدکنندگان سال هاست از آن غافلند.

شعار تنها جمله ای است که مردم ما از آن خسته اند و به نظر می رسد برند بایودنت و همکاران آنان در تیم بازاریابی به خوبی سعی بر احیای آن دارند. بزرگ ترین برندهای بین المللی در ایران سعی بر ایجاد ارتباط صمیمی و حتی عاشقانه بین کالا و مشتری را دارند که با استفاده از معدود شرکت تبلیغاتی کوچک و چریکی نهایت استفاده از آن را برده اند.

حس بازی و سرگرمی 

اشتری در پاسخ به این سوال که بایودنت در این طرح چه مخاطبانی را هدف قرار داده، توضیح می دهد: به نظرم بایودنت مسیر موفقیت را به درستی تشخیص داده است و حرکت هایی که انجام می دهد در آینده نتایج بسیار خوبی برای این برند خواهد داشت. اما در مورد اینکه این حرکت برای مدارس انتخاب شده به نظرم کمی اجرای طرح بحث برانگیز است. تا جایی که می دانم بسیاری از کودکان از رفتن به دندانپزشکی ترس دارند و ایجاد علاقه و صمیمیت در اجرای این طرح برای کودکان ضروری است. طراحی ظاهری انجام شده بیشتر حس علمی را القا می کند و بزرگسالان را بیشتر قانع می کند تا کودکان.

بنابراین اگر ارتباط مجریان با کودکان به خوبی انجام شود مشکل را تا حد زیادی بر طرف خواهد کرد. اما می دانیم که رفتار امری نسبی است و نمی توان انتظار داشت که اکثریت مجریان در روابط سازی موفق باشند و در نهایت بازدهی کاهش خواهد داشت. یادم هست یکی از شرکت های خارجی برای ایجاد انگیزه در مصرف شیر و لبنیات، کمپینی با همین روش انجام داده و در آن از موجودات تخیلی استفاده کرده و این حس بازی و سرگرمی موفقیت آنها را افزایش داده بود.

عمل به تعهدات با استفاده از خلاقیت

او پیشنهادهای خلاقانه تر در این حوزه را استفاده هرچه بیشتر از ارائه مسئولیت اجتماعی در برابر مصرف کنند می داند به گونه ای که یک ایده خلاقانه را به عرصه حضور در خواهد آورد، و می افزاید: بدیهی است بایودنت با استفاده از خلاقیت می تواند به تعهدات بیشتری در مقابل مصرف کننده خود عمل کرده و مشتریانی را که سال هاست آدامس های تولید داخل را فراموش کرده اند مجددا آشتی دهد.

اجرای کمپین های بسیار خوب در ایران طی سالیانی که متاسفانه نگاهی حمایت گرانه به صنعت پردرآمد آدامس در ایران نبود باعث شد ذائقه مصرف کنندگان ایرانی نیز به سمت کیفیت بسیار خوب این برندها سوق یابد و حالا تولید کنندگان ایرانی راهی دشوار برای به دست آوردن سهم بازار خواهند داشت که البته به نظر می رسد برند بایودنت با استفاده از تیم بازاریابی خوب و کارآمد و آژانس موفق به خوبی آن را دریافته باشد.

کانال انتخاب شده بهینه 

او در انتها ارزیابی خود از کانال های ترفیع این کمپین را چنین بیان می کند که برنامه ریزی و مدیریت هماهنگ و منسجم در شاخه های مختلف بازاریابی به همراه اجرای آنها به صورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیرگذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش است.

کلیه عملیات فوق با تشکیل یک تیم عملیاتی، به کارگیــری متخصـصان مختلف، استخدام رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی و... کمپین بازاریابی را برنامه ریزی و اجرا می کند. کمپین بازاریابی یک شرکت، الهام گرفته از برنامه کلی شرکت و خصوصا اهداف بازاریابی آن است. برنامه ریزی درست به عنوان نخستین قدم باعث می شود از کوتاه ترین و مناسب ترین راه به نتیجه مورد نظر دست یافت. در زمان برنامه ریزی باید فاکتورهایی مثل بودجه بازاریابی، وضعیت بازار، وضعیت رقبا و اهداف بازاریابی را در نظر داشت.

اجرای یک کمپین بازاریابی مستلزم صرف هزینه است. شرکت ها به منظور کسب نتایج موردنظرشان و افزایش بازده هزینه می کنند. بنابراین یک کمپین بازاریابی براساس ارزش و اهمیت نتایج حاصل از آن مورد ارزیابی قرار می گیرد. در بحث سنجش رسانه می توان متغیرها را در کمپین تعریف و مرحله به مرحله آن را ارزیابی کرد و البته با توجه به استقبال خوب از این کمپین، کانال انتخاب شده بهینه به نظر می رسد.

طرح دندان یار

در ادامه تیم مجری مسئولیت اجتماعی برند بایودنت پاسخگوی سوالات ما بود و در خصوص جزییات این کمپین چنین توضیح داد: ما در برند بایودنت ماموریت خود را تولید آدامس های سلامت محور قرار داده ایم. در همین راستا نیز به منظور اشاعه ضرورت توجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان و ایجاد سهولت دسترسی به خدمات بسیار گران دندانپزشکی، طرح مسئولیت اجتماعی آدامس بایودنت را با نام «دندان یار» و شعار «حامی سلامت دهان و دندان ایرانیان» از تاریخ 29 آذر 1395 راه اندازی کردیم.

آدامس بایودنت در طرح دندان یار که با همکاری و حمایت انجمن دندانپزشکی ایران اجرا می شود، با تجهیز یک کامیونت به کلینیک سیار دندانپزشکی سعی داشته است با همکاری دندانپزشکان خوب کشورمان، ارائه خدمات دندانپزشکی را برای گروه های مخاطب، براساس یک جدول زمانی مشخص و یک برنامه عملیاتی مدون، تسهیل کند.

همبستگی برای اقدامی کم نظیر

این تیم  می افزاید: طرح دندان یار بایودنت یک کمپین نیست، بلکه توجه به یکی از دغدغه های مردم و ایجاد یک همبستگی برای اجرای یک اقدام کم نظیر است. هدف بایودنت کمک به سلامت و بهداشت بیشتر دهان و دندان هاست. این امر زمانی به بهترین شکل محقق خواهد شد که همه سطوح جامعه و به ویژه قشر آسیب پذیر توانایی کافی برای استفاده از مواد غذایی سلامت محور و خدمات دندانپزشکی مناسب را داشته باشند.

هزینه این گونه خدمات غالبا برای قشری از جامعه گزاف و غیرقابل دسترس تصور می شود. همه انگیزه و اشتیاق ما، تدوین و راه اندازی طرحی بود که در قالب آن بتوانیم خدمات دندانپزشکی را به طور رایگان به مردم کمتر برخوردار جامعه ارائه کنیم. در این طرح لازم نیست مخاطبان ما به دندانپزشکی مراجعه کنند بلکه مطب سیار دندانپزشکی بایودنت به آنها مراجعه خواهد کرد.

همچنین پراکندگی مطب های دندانپزشکی در همه شهرهای کشور به یک اندازه نبوده و از طرف دیگر نیز امکانات کافی نیز برای ارائه خدمات وجود ندارد. در این طرح مطب سیار بایودنت ضمن برخورداری از تجهیزات مناسب، با سفر به مناطق مختلف کشور امکان دسترسی به این خدمات را برای هموطنان فراهم می آورد. ممکن است در نگاه اول آغاز فعالیت های این طرح با یک کامیونت مجهز، محدود جلوه کند ولی ما امید داریم که با کسب تجربه بیشتر در این زمینه و افزایش مشارکت مردم در حمایت از برند بایودنت، بتوانیم تعداد این کلینیک های سیار را افزایش دهیم.

فعالیت های آموزشی و درمانی

تیم مسئولیت اجتماعی بایودنت درمورد جامعه هدف طرح می افزاید: در این طرح که ابتدا از مدارس مناطق کمتر برخودار از امکانات دندانپزشکی شروع می شود، علاوه بر مباحث درمانی، در حوزه آموزش و پیشگیری نیز فعالیت هایی انجام می دهد. در فاز اول این طرح با مخاطب قراردادن دانش آموزان ضمن ارائه آموزش از طریق جزوه های آموزشی و پیشگیری، بسته های سلامت را که حاوی لوازم مورد نیاز بهداشت دهان و دندان است به طور رایگان در اختیار این عزیزان قرار خواهیم داد.

مشارکت غیرمستقیم

این تیم در خصوص پیشــنهادهای خلاقانه تــر می افزاید: با توجه به هزینه های سنگین اجرای این طرح، مردم و مشتریان وفادار بایودنت می توانند با خرید محصولات بایودنت خود را در انجام این امر خیر سهیم کنند و به صورت غیرمستقیم مشارکت داشته باشند، بنابراین اطلاع رسانی صحیح در این زمینه و ارائه گزارشات مستند از نحوه اجرای طرح و آمار افراد تحت پوشش می تواند در جذب مشارکت مردمی موثر واقع شود. ما به صورت داوطلبانه گزارشات میان دوره ای خود را روی وب سایت بایودنت قرار خواهیم داد. مشارکت مردمی بازنشر گزارشات و تصاویر منتشر شده از طریق شبکه های اجتماعی می تواند در ترفیع این طرح مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار باشد.

هرچند همکاری و مساعدت دستگاه ها و سازمان های دولتی مربوطه در تسهیل و ترفیع خدمات این طرح نیز حائز اهمیت است. درخصوص پیش بینی ها درمورد استقبال مخاطبان نیز باید بیفزاییم که قطعا با تجربه خدمات این کلینیک سیار و شکل گیری یک خاطره شیرین فارغ از فضای سرد یک دندانپزشکی، لذتی دوچندان برای مخاطبان طرح رقم خواهد خورد. بیش از کمیت افراد، کیفیت رضایت آنها برای ما حائز اهمیت است.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/47gFRESW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه