آیا میدانستید جهتگیری بازاریابی با فلسفه بازاریابی که توسط سازمان در انجام فعالیتهای بازاریابی صورت میگیرد، ارتباط دارد؟ گونههای مختلفی از جهتگیری بازاریابی منتشر شدهاند که یکی از آنها جهتگیری تولید محور است. جهتگیری تولید محور بر دسترسی به یک کالا یا خدمت تأکید دارد. در این جهتگیری، توانایی تولید و توزیع کالاهای مدنظر سازمان اولویت اصلی سازمان است.
محوریت تولید در این جهتگیری براساس این اصل است که ذینفعان خدمت را براساس ویژگی واقعی آن خریداری میکنند (خرید بهترین خدمت).در مقابل در جهتگیری فروش محور به سازمانی نیاز دارد که تلاشهای زیادی برای علاقهمند کردن خریداران به محصول انجام دهد. مشتریان باید متقاعد شوند که چنین خریدی برای آنها ارزشمند است.